Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Udda fåglar som dubbar

Startat av JRL, 19 juli 2015 kl. 22:15:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Förra skidskyttedrottningen Anna-Carin Zidek borde dubba någon gång.  ;D

Elios

Annika Herlitz är ganska udda ändå då hon bara varit med i vad jag kan se Frost filmerna och då Mary Poppins Return.  8)

Anders M Olsson

Citat från: Elios skrivet 19 mars 2020 kl. 17:39:43
Annika Herlitz är ganska udda ändå då hon bara varit med i vad jag kan se Frost filmerna och då Mary Poppins Return.  8)

Mellan tummen och pekfingret tror jag att Annika Herlitz har gjort röster i minst 25 filmer och tv-serier, så vid det här laget får hon väl närmast anses som rena proffsdubbaren.

Min personliga favorit är nog häxan Hilde Dystergök i 7D som hon gör fullkomligt briljant.

Elios

Citat från: Anders M Olsson skrivet 20 mars 2020 kl. 08:24:22
Mellan tummen och pekfingret tror jag att Annika Herlitz har gjort röster i minst 25 filmer och tv-serier, så vid det här laget får hon väl närmast anses som rena proffsdubbaren.

Min personliga favorit är nog häxan Hilde Dystergök i 7D som hon gör fullkomligt briljant.

Ja nu när du säger det så här hon ju faktiskt varit med i en hel del när jag nu söker upp det.
Var väl mest det att jag kände ju bara till dem rollerna hon dubbat som Elsa och Mary Poppins.  ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 20 mars 2020 kl. 08:24:22
Det är nog en ganska bra gissning. På Dubbningshemsidan ser jag att jag har med creditlistor till 16 filmer och 2 TV-serier som hon medverkat i, så förmodligen är det ganska många jag saknar (däribland just 7D). Så närmare 30-talet dubbningar skulle jag gissa på.

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 februari 2019 kl. 16:43:38
Eva Remaeus (Mo i Katy)
Kjerstin Dellert (Bidrottningen i Katy)
Erik Linder (Tama i Spegel, Spegel)
Johan Glans (Gilbert i Creepschool)
Henrik Bennetter (Berättaren i Den fabulöst festliga farmen) han var också seriens översättare
Johannes Bah Kuhnke (Max Axeltryck i Bilar 2)
Joakim Berg a.k.a sångaren i Kent (sjunger ledmotivet i Bilar 2) visserligen ingen röst till en figur men ändå

Kjerstin Dellert var också med i Tintin i Hajsjön och Johannes Bah Kuhnke  i Paddinton 2. Men jag håler helt med ändå rätt udda !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Komikern Annie Lundin i Framåt tycker är VÄLDIGT udda !

gstone

Cornelia Dahlgren  i Monster Huset och Det Levande slottet är väl ganska udda ?  Då hon mest är känd som en sångerska ?

gstone

Eftersom omlagt nämner dessa personer antar jag dom är så passa kända att dom kan använda manganförening , så man kanske säja att Milo - Månvaktaren har fem kändisar ?

https://www.discshop.se/img/front_large/151211/milo_ma_nvaktaren.jpg

Elios

Citat från: gstone skrivet  7 april 2020 kl. 23:08:32
Eftersom omlagt nämner dessa personer antar jag dom är så passa kända att dom kan använda manganförening , så man kanske säja att Milo - Månvaktaren har fem kändisar ?

https://www.discshop.se/img/front_large/151211/milo_ma_nvaktaren.jpg

Vilka ?^^

Elios

Hoppas att Youtube grupperna I Just Want Too Be Cool, Random Making Movies samt även då JLC dubbar i någon framtida Disneyfilm möjligtvis.  ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet  9 april 2020 kl. 01:08:01
Vilka ?^^

Frida Sanden Fredde Granberg, Jonas Bane, Stephan Karlsen  och Bengt Järnblad ! :D

Daniel Hofverberg

Nu har du nog missuppfattat - Gstone svarade på Elios fråga om vilka skådespelare som namnges på omslaget till Milo - månvaktaren.

gstone

En av dom MEST UDDA saker jag sett i dubbning var när PÖLSIGT Anne-Lie Rydé dök upp i rollistan för Netflix filmen Gåspappan !! :D :D

Hon har ju ALDRIG dubbat förut !!!

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 april 2020 kl. 10:37:01
Asså jag undrar verkligen varför du räknar dom som udda fåglar

Stephan, Jonas och Bengt har nästa bara varit med dubbningar så dom är inga udda fåglar

Det här ämnet handlar om såna som dubbat typ 2-3 gånger men som vanligtvis inte brukar göra det (till exempel Cornelis Vreswijk, Sten Ljunggren, Sanna Nielsen mfl) Tänk på det

Frida och Fredde är såna som gör både och

Så ingen av dom är udda

Bara för att dom är "kändisar" så betyder inte det att dom är udda

Stephan och Jonas har INTE ALLS  nästan bara dubbat m Dom har en hel del live action roller till sitt CV med faskist !! >:(

Jag skulle säga att Karlsen har gjort lika mycket live action som typ Clany Brown !!! >:(

Bengt dubbar ju mest men någon måste ju tycket han var känd nog att ha på fodralet,

ELLER HUR !?? ???