Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kenneth Milldoff (1947-2015)

Startat av JRL, 30 september 2015 kl. 07:48:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Nilsson

Jag är uppväxt med Tintin serien så han var den bästa valet som kapten Haddock i min mening

Elios

Citat från: MOA skrivet  4 september 2025 kl. 16:31:08För det är dödsdagen, 10 år senare måste jag göra en uppföljare till min hyllning
Okej. Ett är väl järnspikar han säger som Kapten Haddock!? Är säkert något bra med från Skattkammarplaneten också?
En rolig replik jag minns han sa var dock han i bild. Räknas det? Isåfall var det avsnitt av Morden i Sandhamn där han säger att hans flytväst är inbyggd.^^

MOA

Citat från: Elios skrivet  4 september 2025 kl. 20:47:31Okej. Ett är väl järnspikar han säger som Kapten Haddock!? Är säkert något bra med från Skattkammarplaneten också?
En rolig replik jag minns han sa var dock han i bild. Räknas det? Isåfall var det avsnitt av Morden i Sandhamn där han säger att hans flytväst är inbyggd.^^
Aldrig sett Skattkammarplaneten & det måste vara dubbning. Morden i Sandhamn måste jag se en dag

Jack P.W.

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  4 september 2025 kl. 15:51:05Aj aj aj :-[ Otäck historia! En fråga, blev han ersatt i Dödsdansen eller blev det inställt helt och hållet?
Premiären fick skjutas upp enligt artikeln, tror han var kvar i rollen i och med att han kämpade sig tillbaka.

Nilsson

Citat från: MOA skrivet  4 september 2025 kl. 21:01:06Aldrig sett Skattkammarplaneten & det måste vara dubbning. Morden i Sandhamn måste jag se en dag
Du har inte sett Skattkammarplaneten? Den borde du se någon gång, den är jättebra,men smaken är olika som vi vet. Och jag gillar Kenneth Milldoff som John Silver.

Disneyfantasten

Citat från: Nilsson skrivet  7 september 2025 kl. 18:44:56Du har inte sett Skattkammarplaneten? Den borde du se någon gång, den är jättebra,men smaken är olika som vi vet. Och jag gillar Kenneth Milldoff som John Silver.
Du förväxlar karaktärerna, Kenneth dubbar Mr Arrow, det är Sven Wollter som dubbar John Silver.

MOA

Imorgon är det en vecka kvar, kom på allt som dyker upp i huvudet ;D

Nilsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 september 2025 kl. 18:53:34Du förväxlar karaktärerna, Kenneth dubbar Mr Arrow, det är Sven Wollter som dubbar John Silver.
Tack för att du rättade till detta. Jag vet vilka röstskådespelare som gjorde vilka men det är lätt att man blandar ihop dom två karaktärerna. Nu är det Kenneth Milldoff det handlar om.

Nilsson

MOA

Citat från: Nilsson skrivet  7 september 2025 kl. 20:07:43Tack för att du rättade till detta. Jag vet vilka röstskådespelare som gjorde vilka men det är lätt att man blandar ihop dom två karaktärerna. Nu är det Kenneth Milldoff det handlar om.
För Kenneth Milldoff är bäst ;D

Nilsson

Citat från: MOA skrivet  7 september 2025 kl. 19:01:38Imorgon är det en vecka kvar, kom på allt som dyker upp i huvudet ;D
"Hämnd...Hämnd...Hämnd...Hämnd!!!" - När hans sista flaska går sönder

Det finns många och komma på men det tar tid att gå igenom avsnitten för att hitta dom bästa bitarna och när han tar fram dom roligaste citaten. Det var inte nyligen jag såg Tintin direkt.

Nilsson

MOA

Något annat roligt som inte är Kapten Haddock? Måste finnas mer än det vi sett