Jag håller på att försöka samla alla de relativt återkommande disneyfigurernas röster genom tiderna i ett dokument, men jag är lite oklar på vilka röstskådespelare som Kajsa haft under en längre tid.
Jag vet att Gunilla Norling gjort ett par roller som Kajsa, och att Marie Kühler och Åsa Jonsson också gjort rollen men jag har ingen större koll på exakt vad de gjort.
Från vad jag sett så föredrar jag definitivt Norling och Kühler före Åsa Jonsson.
De jag känner till är:
Gunilla Norling - Minst en kortfilmssamling från 1970-talet + originaldubben av Musses Julsaga
Birgitta Fernström - En handfull kortfilmer på 1990-talet + några musiksagor
Marie Kühler - Hos Musse, Quack Pack, Musses Verkstad, Musse Pigg och hans vänner firar jul, första säsongen av Musses Klubbhus (har jag för mig i alla fall), kortfilmer dubbade mellan typ 1996-2007
Åsa Jonsson - Musses Jul i Ankeborg, Musse, Kalle och Långben - de tre musketörerna, ett par kortfilmer. Troligen på grund av att Marie Kühler var upptagen eller sjuk.
Anna Engh (fd. Nordell) - Officiell röst sedan 2007, har mest gjort rollen i senare avsnitt av Musses Klubbhus om jag förstått det rätt.
Sedan har hon säkerligen haft andra röster i te.x musiksagor, lp-skivor, gamla kortfilmssamlingar, spel och liknande. Men de här skådespelarna är de som spelat Kajsa mest frekvent.