Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Tintin i hajsjön två frågor

Startat av gstone, 9 februari 2016 kl. 18:02:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag har två frågor om Tintin i hajsjön

Vem regisserade den första dubbningen av filmen ?

Är det någon som har den kompleta kompletta credit listan för den andra dubbning ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lilla My

Finns inte svaren på de här i någon av Tintin-trådarna på sidan redan?

Elios

Jag kan bara se att det finns en dubbning utav denna. 

Sabelöga

Hur skulle dom två (olika) dubbningarna ha distribuerats.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet 24 september 2023 kl. 16:24:23Hur skulle dom två (olika) dubbningarna ha distribuerats.
Originaldubben användes på bio och DVD (eventuellt även senare VHS-utgåvor?), medan omdubben använts på Esselte Videos VHS-utgåvor under 1980-talet.

Citat från: Elios skrivet 24 september 2023 kl. 09:05:47Jag kan bara se att det finns en dubbning utav denna.
Nej, det finns två - men för ovanlighetens skull är det omdubben som är mer sällsynt än originaldubben.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 september 2023 kl. 21:46:31Originaldubben användes på bio och DVD (eventuellt även senare VHS-utgåvor?), medan omdubben använts på Esselte Videos VHS-utgåvor under 1980-talet.
Okej, intressant
Houba !

Adam Larsson

Varför finns det inte creditslista för någon av dubbningarna? Den första är väl en Doreen Denning dubbning så det borde väl gå att forska sig till komplett lista.

Oscar Isaksson

Citat från: Adam Larsson skrivet  5 oktober 2024 kl. 21:15:09Varför finns det inte creditslista för någon av dubbningarna? Den första är väl en Doreen Denning dubbning så det borde väl gå att forska sig till komplett lista.
Jag har tidigare postat en komplett en creditslista som jag har sammanställt till förfogande:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=138583

A

Citat från: Adam Larsson skrivet  5 oktober 2024 kl. 21:15:09Varför finns det inte creditslista för någon av dubbningarna? Den första är väl en Doreen Denning dubbning så det borde väl gå att forska sig till komplett lista.
Det måste vara typ den enda dubbningen där Doreen är med som röst utan att ha producerat/registrerat dubbningen.

DingoPictures2005

Citat från: A skrivet  5 oktober 2024 kl. 21:58:09Det måste vara typ den enda dubbningen där Doreen är med som röst utan att ha producerat/registrerat dubbningen.
Hon verkar ha medverkat i D´Artagnan och de tre musketörerna och Tom Sawyer också enligt Osis listor.
Finns säkert fler, var också förvånad över samma sak.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 oktober 2024 kl. 22:40:07Hon verkar ha medverkat i D´Artagnan och de tre musketörerna och Tom Sawyer också enligt Osis listor.
Finns säkert fler, var också förvånad över samma sak.
jag tror hon regisserad Tom Sawyer 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Daniel Hofverberg

Ärligt talat trodde jag att jag lagt ut dubbcredits för åratal sedan - jag måste helt ha missat det, jag ber så mycket om ursäkt... :(

Ska ordna det snarast. :)