Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Cats Don't Dance

Startat av gstone, 11 mars 2016 kl. 21:14:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet  3 januari 2026 kl. 14:25:07Då kan man undra varför den aldrig släppte sig på vare dig Dvd eller Vhs!?
Om jag bara gissar, så skull jag tro att det antagligen beror på att Warner Bros kanske inte ansett att filmen är tillräckligt bred för att tro att någon skandinavisk utgåva skulle gå med vinst.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  3 januari 2026 kl. 14:25:07Då kan man undra varför den aldrig släppte sig på vare dig Dvd eller Vhs!?
Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2026 kl. 14:58:52Om jag bara gissar, så skull jag tro att det antagligen beror på att Warner Bros kanske inte ansett att filmen är tillräckligt bred för att tro att någon skandinavisk utgåva skulle gå med vinst.
Det märkliga är bara det att filmen har släppts på DVD i bl.a. Tyskland, Spanien och Frankrike med svensk text, så rimligtvis måste det ha varit planerat att filmen skulle ha släppts i Sverige; som av någon anledning inte blev av.

Fortfarande visserligen ingen svensk dubbning, men jag kan inte tänka mig att marknaden för svensk text är så jättestor i Tyskland och Spanien, så att de kostar på svensk textning för något som inte är tänkt att släppas i Sverige...

Däremot ser jag att filmen har släppts som digital hyr- och köpfilm på Prime Video (men märkligt nog inte de flesta andra tjänster), med svensk text:
https://www.primevideo.com/detail/0RCUTFJGISPERDFJLSP7SOSQ7Q/

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2026 kl. 14:58:52Om jag bara gissar, så skull jag tro att det antagligen beror på att Warner Bros kanske inte ansett att filmen är tillräckligt bred för att tro att någon skandinavisk utgåva skulle gå med vinst.
Den dubbades till finska.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Show-Katit

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 januari 2026 kl. 21:10:47Den dubbades till finska.
Det var mer än jag visste...

Då är det ännu märkligare att filmen inte dubbats till svenska, har ingen koll på hur det ligger till i Danmark och Norge, har aldrig sett hela filmen utan bara ett och annat utdrag, men jag tycker den verkar bra.

Disneyfantasten

Okej, nu har jag äntligen sett filmen (det var på engelska via Dailymotion), och jag tycker filmen var väldigt bra, jag gillar animationen, karaktärerna, handlingen, osv.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 januari 2026 kl. 21:10:47Den dubbades till finska.
Var, när och hur har egentligen den finska dubbningen släppts? Har den bara släppts på VHS, eller...?

För den spansk-fransk-tyska DVD-utgåvan (som även har svensk, norsk och dansk text) har nämligen finsk text, men inte finskt tal. Om filmen nu släppts på DVD i Finland bör det med andra ord ha varit samma utgåva, då det inte är särskilt troligt att det skulle finnas två DVD-utgåvor på finska i omlopp. DVD-utgåvan ifråga har alltså "bara" engelskt, tyskt, franskt och spanskt tal.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2026 kl. 21:19:41Då är det ännu märkligare att filmen inte dubbats till svenska, har ingen koll på hur det ligger till i Danmark och Norge, har aldrig sett hela filmen utan bara ett och annat utdrag, men jag tycker den verkar bra.
Jag kan inte säga med 100% säkerhet, men jag hittar inget som tyder på att filmen dubbats till vare sig norska eller danska.

Jag hittar heller inga uppenbara tecken på att filmen släppts på vare sig VHS eller DVD i vare sig Norge eller Danmark, trots att den tyska, spanska och franska DVD-utgåvan alltså har norsk och dansk text. Så samma situation som i Sverige, verkar det som...

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 januari 2026 kl. 03:01:20Var, när och hur har egentligen den finska dubbningen släppts? Har den bara släppts på VHS, eller...?

För den spansk-fransk-tyska DVD-utgåvan (som även har svensk, norsk och dansk text) har nämligen finsk text, men inte finskt tal. Om filmen nu släppts på DVD i Finland bör det med andra ord ha varit samma utgåva, då det inte är särskilt troligt att det skulle finnas två DVD-utgåvor på finska i omlopp. DVD-utgåvan ifråga har alltså "bara" engelskt, tyskt, franskt och spanskt tal.
Jag kan inte säga med 100% säkerhet, men jag hittar inget som tyder på att filmen dubbats till vare sig norska eller danska.

Jag hittar heller inga uppenbara tecken på att filmen släppts på vare sig VHS eller DVD i vare sig Norge eller Danmark, trots att den tyska, spanska och franska DVD-utgåvan alltså har norsk och dansk text. Så samma situation som i Sverige, verkar det som...
Endast vhs tror.
Jag såg en vhs av filmen på Huuto för ett tag sedan.
Finns också en bild av vhs nedan, visst massa trolls som aktivt sprider felinfo och som även gjort falska credits screenshots härjar på denna sida.
Dock så bör denna vhs vara äkta då jag också sett en kopia på Huuto.
https://dubdb.fandom.com/wiki/Show-katit