Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lego-spel dubbning

Startat av TBT_STR_QR, 9 juli 2016 kl. 08:01:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TBT_STR_QR

Känner någon till vilket dubbningsbolag har dubbat video-spelen för Lego Gruppen som släpptes mellan 1997 - 2002? Jag syftar specifikt på Lego Island 2, Lego Football Mania, Lego Creator Knights Kingdom, Lego Stunt Rally, Lego Drome Racers, Lego Rock Raiders och Lego Chess. Finns det några credit-listor för de spelen tillgängliga någonstans?
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Elios

MOA

Elios

Citat från: MOA skrivet 28 november 2024 kl. 17:05:05Riktigt bra att skriva det 8 år senare
Kom på det nu att det var väl Eurotroll!

MOA

Citat från: Elios skrivet 29 november 2024 kl. 08:17:27Kom på det nu att det var väl Eurotroll!
Hoppas att TBT STR QR ser det, han är inte inne så ofta

Elios

Citat från: MOA skrivet 29 november 2024 kl. 11:01:21Hoppas att TBT STR QR ser det, han är inte inne så ofta
Vänta lite jag skrev inte det två gånger eller blev nåt fel där.

gstone

jag  hade ett lego harry potter spelen som var dubbat när jag var barn
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: Elios skrivet 29 november 2024 kl. 08:17:27Kom på det nu att det var väl Eurotroll!
För LEGO Island 2 skulle jag tippa att det är en Danmarks-studio som har producerat dubbningen, för både Håkan Mohede och Fredrik Dolk är med i den.

Citat från: gstone skrivet 29 november 2024 kl. 14:05:59jag  hade ett lego harry potter spelen som var dubbat när jag var barn
Kan det vara LEGO Creator: Harry Potter som du tänker på? Det spelet finns på svenska.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 29 november 2024 kl. 17:50:03Kan det vara LEGO Creator: Harry Potter som du tänker på? Det spelet finns på svenska.
Exact det fast hade den baserade på hemligheternas kammare inte den baserade på Dom Vises Sten 🪨 

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 29 november 2024 kl. 18:39:46Exact det fast hade den baserade på hemligheternas kammare inte den baserade på Dom Vises Sten 🪨
Jag förstår, just det verkar vara lite svårare att hitta här i landet.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 29 november 2024 kl. 19:04:01Jag förstår, just det verkar vara lite svårare att hitta här i landet.
det var minst 20 år sedan jag spelade det