Admin

Författare Ämne: Cadpig  (läst 7042 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 371
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Cadpig
« Svar #75 skrivet: 13 augusti 2019 kl. 19:28:19 »
Förlåt om jag skriver här igen Daniel men nu har jag varit i kontakt med Adrina (MagicMovies forums administratör) på Messenger för killen skriver ju fortfarande dumma och barnsliga inlägg där

Så jag frågade henne om hon kunde göra nånting åt saken

Såhär skrev hon:

Jag gjorde något som jag inte velat göra innan: Jag bannade en IP-Range.
Må hända att kanske ett par oskyldiga också kommer att fastna i denna IP-ban, men jag hoppas att det inte är så många

Så länge han försöker logga in/registrera sig och hans IP faller inom den bannade rangen så bör han blockeras

Detta var inte allt hon sa men jag orkade inte ta med allt

Du blir väl inte arg nu för att postar här igen Daniel, jag tycker bara att det är väldigt viktigt att såna personer som Cadpig inte borde vara på forum överhuvudtaget, det var därför jag skrev till Adrina

Varför skulle han bli arg? Det var ju bra gjort ju.  8) ;D

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 881
    • Visa profil
« Svar #76 skrivet: 13 augusti 2019 kl. 19:36:41 »
Varför skulle han bli arg? Det var ju bra gjort ju.  8) ;D
Jo men det kanske blev tjatigt att skriva om honom hela tiden

Utloggad Jabberjaw

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 447
  • Jag får ingen respekt, yuck,yuck,yuck
    • Visa profil
« Svar #77 skrivet: 13 augusti 2019 kl. 21:47:11 »
Jo men det kanske blev tjatigt att skriva om honom hela tiden

En ide vore ju att skicka sånt till Webbmaster i pm istället. En användares beteende rör inte oss alla och ser inte riktigt syftet med att ha en tråd om en specifik användare som inte kan läsa innehållet eller försvara sig själv. Dessutom blir en del individer triggade av detta och det kan istället sluta med att dom ger sig på enbart dig istället. Din adress, din familj eller liknande.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 788
    • Visa profil
« Svar #78 skrivet: 13 augusti 2019 kl. 22:47:30 »
Tvärtom tycker jag att det här faktiskt var relevant för alla, och första riktigt värdefulla nyheten på länge i den här tråden. Det är goda nyheter för alla om man lyckas stoppa Cadpig från att förpesta forum, oavsett vilket forum det än må röra sig om. Och trevligt att Magic Movies forum inte är stendött i alla fall, för det är ju helt klart inte vad det en gång var...

I vanliga fall skulle jag hålla med att det inte är passande med trådar om specifika användare, som inte "kan" försvara sig. Men Cadpig har ärligt talat fått många chanser, och hittills har han - varken här eller på annat håll - visat minsta tendens till ånger eller förbättring. Och hade han velat, så hade faktiskt Cadpig kunnat posta som gäst och förklara sig, då det bara är användarkontot som är bannlyst. Det har han gjort förut här som gäst efter att han blivit bannlyst; därav att jag vågar nämna det utan att ge honom idéer.

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #79 skrivet: 16 augusti 2019 kl. 08:15:55 »
En ide vore ju att skicka sånt till Webbmaster i pm istället. En användares beteende rör inte oss alla och ser inte riktigt syftet med att ha en tråd om en specifik användare som inte kan läsa innehållet eller försvara sig själv. Dessutom blir en del individer triggade av detta och det kan istället sluta med att dom ger sig på enbart dig istället. Din adress, din familj eller liknande.

PM-funktionen är borttagen därifrån pågrund av killens påhopp där

Och det är förresten INTE DU som avgör vilka ämnen som får skrivas här, det är Daniel som gör det ;)

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #80 skrivet: 17 augusti 2019 kl. 15:19:36 »
Tvärtom tycker jag att det här faktiskt var relevant för alla, och första riktigt värdefulla nyheten på länge i den här tråden. Det är goda nyheter för alla om man lyckas stoppa Cadpig från att förpesta forum, oavsett vilket forum det än må röra sig om. Och trevligt att Magic Movies forum inte är stendött i alla fall, för det är ju helt klart inte vad det en gång var...

I vanliga fall skulle jag hålla med att det inte är passande med trådar om specifika användare, som inte "kan" försvara sig. Men Cadpig har ärligt talat fått många chanser, och hittills har han - varken här eller på annat håll - visat minsta tendens till ånger eller förbättring. Och hade han velat, så hade faktiskt Cadpig kunnat posta som gäst och förklara sig, då det bara är användarkontot som är bannlyst. Det har han gjort förut här som gäst efter att han blivit bannlyst; därav att jag vågar nämna det utan att ge honom idéer.
Hans 2 mest aktiva konton är bannade nu så vi får hoppas att han ger upp den här gången

http://www.magicmovies.se/disneyssion/member_profile.asp?PF=1894
http://www.magicmovies.se/disneyssion/member_profile.asp?PF=1948

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #81 skrivet: 18 augusti 2019 kl. 03:37:29 »
Hans 2 mest aktiva konton är bannade nu så vi får hoppas att han ger upp den här gången

http://www.magicmovies.se/disneyssion/member_profile.asp?PF=1894
http://www.magicmovies.se/disneyssion/member_profile.asp?PF=1948

Det låter ju bra. Dock så måste man vara inloggad för att se det.  ???

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #82 skrivet: 17 september 2019 kl. 16:23:57 »
Tyvärr så är han tillbaka på Magic Movies med namn som Gidpac, Rapunzel, Wolfy etc :(

Verkar nästan som att det enda sättet att få bort honom är att låsa forumet

Nu finns det ju faktiskt ett nyare Disney-forum som Tonytonka har skapat :) https://disneytopiasverige.createaforum.com/index.php

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #83 skrivet: 17 september 2019 kl. 16:50:36 »
Tyvärr så är han tillbaka på Magic Movies med namn som Gidpac, Rapunzel, Wolfy etc :(

Verkar nästan som att det enda sättet att få bort honom är att låsa forumet

Nu finns det ju faktiskt ett nyare Disney-forum som Tonytonka har skapat :) https://disneytopiasverige.createaforum.com/index.php

Blir kanske det man blir tvungen att satsa på i fortsättningen. Annars kan man ju alltid diskutera Disney här!  ;D