Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneys Mulan (live-action, 2020)

Startat av gstone, 5 oktober 2016 kl. 08:33:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2020 kl. 03:34:02Jag hoppas dock att det inte blir nödvändigt för Sverige att stänga ned alla biografer helt och hållet, utan att det räcker med nuvarande nivå att (på många håll) begränsa antalet biljetter som säljs till varje salong.

Även om biograferna hålls öppna lär nog intresset för att gå på bio sjunka en hel del mot bakgrund av virus-situationen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 15 mars 2020 kl. 09:38:59
Även om biograferna hålls öppna lär nog intresset för att gå på bio sjunka en hel del mot bakgrund av virus-situationen.
Så sant, men samtidigt kan man ju inte hålla sig inomhus hur länge som helst...

Men än så länge är det ju enorma regionala skillnader, varför det är svårt med generella bedömningar. Här i Västerbotten - med 13 smittade (i ett stort landskap) som alla har koppling till Italien och där det fortfarande sker generösa provtagningar - skulle jag i dagsläget inte tveka en sekund att gå på bio. Och det är ju ett dussintal regioner i Sverige som har ännu färre smittade än så. Men bor man i exempelvis Stockholm eller Skåne, med oerhört många fler smittade och allmän smittspridning (som inte alltid har kopplingar till utlandet), lär man nog vara mer försiktig av sig och tänka sig för innan man går på bio...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2020 kl. 03:34:02

Jag hoppas dock att det inte blir nödvändigt för Sverige att stänga ned alla biografer helt och hållet, utan att det räcker med nuvarande nivå att (på många håll) begränsa antalet biljetter som säljs till varje salong.

Det är exakt vad dem har gjort med min biograf här men alla stolar är dock kvar.  :o

gstone

Citat från: Elios skrivet 15 mars 2020 kl. 17:04:07
Det är exakt vad dem har gjort med min biograf här men alla stolar är dock kvar.  :o

Någon MÅSTE STOPPA DETTA NU !!!!!! >:( >:( >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Ja man kan iallafall sätta sig vart som helst i salongen.  :-*

Simon Axelsson

Med tanke på att Disney själva tidigare i veckan gick ut med att filmen flyttas till ett okänt datum, undrar jag varför det fortfarande på Filmstadens hemsida står att filmen ska släppas den 25 mars.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 15 mars 2020 kl. 19:41:05
Med tanke på att Disney själva tidigare i veckan gick ut med att filmen flyttas till ett okänt datum, undrar jag varför det fortfarande på Filmstadens hemsida står att filmen ska släppas den 25 mars.

Undrar jag med, när jag gick in i salong 4 för att se Framåt så såg jag affischer med filmen där det fortfarande står 25 mars... (idag var det iallafall inte så mycket folk som var och såg Framåt under mitt besök, vilket är en fördel)

Disneyfantasten

Enligt Filmstaden har filmens datum flyttats till 31 december 2020...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 mars 2020 kl. 20:28:40
Enligt Filmstaden har filmens datum flyttats till 31 december 2020...

Egentligen inte, det är väl lite som för att visa att den kommer släppas på bio men inte har något bestämt datum, det står ju samma sak angående New Mutants och det är ju i princip samma studio

gstone

Kommer denna film behålla sitt releasedatum ?

Daniel, Treor du nya Mulan dubbas ?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 11 maj 2020 kl. 12:59:22
Kommer denna film behålla sitt releasedatum ?

Daniel, Treor du nya Mulan dubbas ?

Nu är ju jag inte Daniel, men angående releasedatumet, vet vi inte, men vi hoppas att Coronan har börjat avta i juli så att filmen kan släppas då. Angående dubbningen tror väl majoriteten här på forumet att den inte kommer att ske, men vi vet inte det heller.

Daniel Hofverberg

Vi får verkligen hoppas att smittspridningen minskar till sommaren, så att de flesta biografer kan öppna igen i juli - inte så mycket för just den filmen, utan p.g.a. att blir det mycket mer långvarigt än så, så är risken överhängande att Filmstaden och Svenska Bio tvingas lägga ned biografer permanent för att undvika konkurs... :(

Även om de flesta biografer skulle ha öppnat i juli, finns det ju dock en till aspekt att ta hänsyn till - huruvida det nuvarande förbudet mot folksamlingar större än 50 personer ligger kvar. Även om biografer har öppnat tror jag inte att Disney vill lägga en ny premiär medan förbudet ligger kvar, då en sådan här film garanterat lockar mer än 50 personer i de flesta städer; även om man tar hänsyn till att färre lär gå på bio en tid framöver. Det skulle ju innebära att många biosalonger inte ens kan bli halvfulla, och ser man på hur många som brukar gå på Disneys storfilmer brukar det ju ofta vara fullsatt flera dagar efter premiären. Att då premiärvisa en ny storfilm när man bara får släppa in 50 personer i varje salong skulle knappast bli särskilt lönsamt, då det sannolikt skulle bli "fullt" (50 personer) under lång tid framöver. Så om det förbudet ligger kvar, så gissar jag att Disney kommer att skjuta upp premiären tills Folkhälsomyndigheten antingen har släppt restriktionen eller åtminstone har ökat mängden från 50 till minst 100 personer.

Eftersom vi inte hört något om någon dubbning tror jag inte sannolikheten är alltför stor - då borde det nästan ha framkommit något vid det här laget. Men ibland brukar ju Disney överraska, och i fallet med Dumbo var det ju bara ett par veckor innan premiären som det avslöjades att filmen dubbats till svenska. Så man ska aldrig säga aldrig... Så just nu skulle jag vilja gissa på 70% chans att filmen inte kommer dubbas och 30% chans att den kommer att dubbas.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 maj 2020 kl. 15:00:55
Vi får verkligen hoppas att smittspridningen minskar till sommaren, så att de flesta biografer kan öppna igen i juli - inte så mycket för just den filmen, utan p.g.a. att blir det mycket mer långvarigt än så, så är risken överhängande att Filmstaden och Svenska Bio tvingas lägga ned biografer permanent för att undvika konkurs... :(

Även om de flesta biografer skulle ha öppnat i juli, finns det ju dock en till aspekt att ta hänsyn till - huruvida det nuvarande förbudet mot folksamlingar större än 50 personer ligger kvar. Även om biografer har öppnat tror jag inte att Disney vill lägga en ny premiär medan förbudet ligger kvar, då en sådan här film garanterat lockar mer än 50 personer i de flesta städer; även om man tar hänsyn till att färre lär gå på bio en tid framöver. Det skulle ju innebära att många biosalonger inte ens kan bli halvfulla, och ser man på hur många som brukar gå på Disneys storfilmer brukar det ju ofta vara fullsatt flera dagar efter premiären. Att då premiärvisa en ny storfilm när man bara får släppa in 50 personer i varje salong skulle knappast bli särskilt lönsamt, då det sannolikt skulle bli "fullt" (50 personer) under lång tid framöver. Så om det förbudet ligger kvar, så gissar jag att Disney kommer att skjuta upp premiären tills Folkhälsomyndigheten antingen har släppt restriktionen eller åtminstone har ökat mängden från 50 till minst 100 personer.

Eftersom vi inte hört något om någon dubbning tror jag inte sannolikheten är alltför stor - då borde det nästan ha framkommit något vid det här laget. Men ibland brukar ju Disney överraska, och i fallet med Dumbo var det ju bara ett par veckor innan premiären som det avslöjades att filmen dubbats till svenska. Så man ska aldrig säga aldrig... Så just nu skulle jag vilja gissa på 70% chans att filmen inte kommer dubbas och 30% chans att den kommer att dubbas.
Den kan ju dubbas för dvd , Blu-Ray och Streaming.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 11 maj 2020 kl. 17:08:25

Hur ofta har Disney gjort det på sistone?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 maj 2020 kl. 17:08:25
Visst är det tänkbart, och det händer ju nån gång då och då - fast inte lika ofta med Disney som med andra distributörer.

Men den som lever får se... Jag hoppas att Mulan förses med svensk dubbning, och i så fall är nog DVD/Blu-Ray/Disney+ mer sannolikt än för bio; just för att det inte orsakar samma problem där som på bio då man i så fall måste tjafsa med dubbla versioner.