Jag är så glad att Disney inte hade slutat samarbeta med Pixar.
Personligen har jag inget emot uppföljare i sig, det är alltid roligt att återse gamla karaktärer på nytt och se mer av dem, men samtidigt vill man också att de ska behålla lite från originalfilmen så att det inte blir obalans.
Oj, jag visste att AristoCats 2 var planerad, men jag visste inte att den skulle vara datoranimerad.
Det där med att Marie skulle få en pojkvän mig lite tveksam om jag hade gillat, men om det hade hänt hade man hoppats på att han såg tillräckligt snygg ut.
En juveltjuv, så då var det nog därför som AristoCats fick två spel på Disneys hemsida (har tyvärr tagits bort från de svenska sidorna, men finns kvar på engelska):
Maries stora diamantjakt - Marie's Great Diamond Chase
Maries juvelresa - Marie's Jewel Journey
Så Herkules 2 blev stoppad så tidigt? Personligen är jag lite osäker på en uppföljare till Herkules, för det finns ingen skurk skulle kunna slå Hades i den franchisen (han sjunker ner i den gröna gäggan med själarna, men eftersom han är gud och därmed odödlig så dör han inte).
Förutom Lilla Kycklingen 2 så har jag även läst att Familjen Robinson 2 skulle göras, men dessa två blev stoppade, vilket jag är fullt nöjd över. Det är nämligen så att just Lilla Kycklingen, Vilddjuren, Familjen Robinson och Bolt vad mig anbelangar inte har särskilt mycket gemensamt med de handanimerade klassikerna som gjordes tidigare, så uppföljare på dessa skulle visa sig vara en enorm förlustaffär.
Prinsessan och Grodan, som är Disneys första handanimerade klassiker sedan Kogänget, är en riktigt bra början på en ny era med att återskapa gamla traditionella klassiker. Och de datoranimerade klassikerna som gjorts efter den; Trassel, Röjar-Ralf, Frost, Big Hero 6, Zootropolis och Vaiana är också riktigt likvärdiga de gamla klassikerna (även om Ralf och Big Hero inte har några direkta Disneyriktningar så känns de ändå riktigt bra och som en skön tillbakagång för Disneys klassiker).
Förövrigt tänker Disney göra en biovisad uppföljare som kommer att ha hög budget; Röjar-Ralf 2, som ska ha premiär i mars 2018. De håller även på med Frost 2, men något datum är ej klarlagt än. De planerar att göra Zootropolis 2, men det är ej bekräftat än.
Det var synd att Disney inte gjorde fler Prinsess-volymer, jag hade hoppats på det.
Jag visste att Disney hade tänkt göra Dumbo 2 och den hade jag gärna hoppats på, så att jag kunde få se de nya karaktärerna som jag redan gillar (det är väl förresten några av djurungarna från första filmen?), de brådskande björnungarna Claude & Lolly, den nyfikna zebran Dot, den självständiga flodhästen Godfry och den äventyrliga strutsen Penny.
Men 1990 gjorde Disney en biovisad uppföljare med hög budget: Bernard och Bianca i Australien och jag tycker faktiskt att den är bättre än första filmen.
Hos Nalle Puh tycker jag att samtliga uppföljare är bättre än första filmen, visserligen har alla utom "Nalle Puhs Film - Nya Äventyr i Sjumilaskogen (2011)" låg budget, men i det fallet tycker jag inte att det gör något.