Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Erika skrivet 24 augusti 2020 kl. 21:14:41
Det hade varit kul med en klassisk tv-serie (t. ex. Luftens hjältar), en nyare tv-serie (t. ex. nya DuckTales) och 1-2 kortfilmer.

Nya DuckTales är jättebra !! ;D ;D ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Mathilda Gustafsson

Citat från: JK Animation skrivet 24 augusti 2020 kl. 16:57:43
Jag tycker att "Harry Potter och dödsrelikerna" är onödigt osammanhängande med sina sidospår,
Så varför skrev du den?

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 augusti 2020 kl. 20:26:27
Okej allihopa nu slutar vi prata om Harry Potter och gå tillbaks till ämnet :)

JK Animation

Det verkar som att "nya" DuckTales är det logiska att ha vid en återkomst av Disneydags, roligt att se att så många verkar gilla den TV-serien. Då får vi hoppas att någon representant till SVT och/eller Disney ser de här kommentarerna och tar feedbacken till sig. Kul också att det finns fler än jag som tycker att det skulle vara bra med 2 kortfilmer. Bara 1 är definitivt för snålt. Dock håller jag inte med om att det är helt nödvändigt att just dessa är dubbade, men där kan jag nog vara lite konservativ.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 augusti 2020 kl. 20:41:27
The Proud Famliy, 2 klassiska dubbade kortfilmer, Rasten
The Proud Famliy skulle vara ett bra val då den aldrig visats på svensk tv

gstone

Citat från: JK Animation skrivet 25 augusti 2020 kl. 15:29:41
Det verkar som att "nya" DuckTales är det logiska att ha vid en återkomst av Disneydags, roligt att se att så många verkar gilla den TV-serien. Då får vi hoppas att någon representant till SVT och/eller Disney ser de här kommentarerna och tar feedbacken till sig. Kul också att det finns fler än jag som tycker att det skulle vara bra med 2 kortfilmer. Bara 1 är definitivt för snålt. Dock håller jag inte med om att det är helt nödvändigt att just dessa är dubbade, men där kan jag nog vara lite konservativ.
Jag tycker dom kan ha en gamla kortfilm och en ur Musses verkstad serien !

Det är vad jag skulle göra om jag hade ansvar dör Disneydags !

JK Animation

Nu kan det nog vara dags att skicka lite påminnande mail till SVT för att visa att det verkligen är viktigt att de försöker komma överens med Disney om ett nytt avtal. Det vore verkligen en skön verklighetsflykt i dessa tider att en timme i veckan få fly in i Disney-TV-seriernas värld!

salle

Vid en återuppstart av Disneydags hade det varit roligt med något lite längre och ovanligare inslag, även om det kanske inte är så troligt. Jag tänker då på pilotavsnitten av några klassiska serier.

Ducktales (1987) - Treasure of the golden suns (Pilotavsnittet som långfilm).
Ducktales (1987) - Super Ducktales (Pilotavsnitt för säsong 2 som långfilm)
Darkwing Duck - Darkly Dawns the duck (den dolda koden, pilotdubbelavsnittet)
Räddningspatrullen - To the rescue (Långfilm av 5 avsnitten av Jakten på von Kosings rubin)
Luftens Hjältar - Plunder and Lightning (Långfilm av de 4 första avsnitten).

Om jag inte missminner mig så innehåller alla dessa en eller flera unika scener som inte finns med i de uppdelade avsnitten.

JK Animation

Citat från: salle skrivet  7 september 2020 kl. 00:40:32
Vid en återuppstart av Disneydags hade det varit roligt med något lite längre och ovanligare inslag, även om det kanske inte är så troligt. Jag tänker då på pilotavsnitten av några klassiska serier.

Räddningspatrullen - To the rescue (Långfilm av 5 avsnitten av Jakten på von Kosings rubin)

Om jag inte missminner mig så innehåller alla dessa en eller flera unika scener som inte finns med i de uppdelade avsnitten.
En strålande idé! Det skulle vara jättekul att se politavsnitten av Räddningspatrullen och DuckTales! Det har faktist hänt en gång under 2019 att man visade ett extralångt Disneydags. Nämligen när man visade Milo Murphey's Lag-avsnittet "Phineas & Ferb-effekten". Och om det inte är möjligt kan man ju alltid visa pilotavsnittet i uppdelad form.

gstone

Citat från: salle skrivet  7 september 2020 kl. 00:40:32

Disney Plus borde haft dom ! >:(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 september 2020 kl. 15:19:53
Disney Plus borde haft dom ! >:(
De har dem men inte som långfilmer utan avsnitt och det är ju synd men även om det fanns så skulle det inte finnas på svenska då det versionerna inte har dubbats

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 september 2020 kl. 15:21:53
De har dem men inte som långfilmer utan avsnitt och det är ju synd men även om det fanns så skulle det inte finnas på svenska då det versionerna inte har dubbats
Dom borde dubbats för Disney Plus !! >:(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  7 september 2020 kl. 15:57:03
Dom borde dubbats för Disney Plus !! >:(
Fast alla dessa är gamla serier och rösterna skulle behöver bytas ut eftersom att många antagligen inte dubbar längre eller kanske dött

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 september 2020 kl. 16:05:11
Fast alla dessa är gamla serier och rösterna skulle behöver bytas ut eftersom att många antagligen inte dubbar längre eller kanske dött

SÅ GÖR DET DÅ >:(

Kan bli bra ändå ! :D