Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 11 september 2020 kl. 19:48:02
DÅ är du en galen människa och borde spärras in.

Jag vill bara ha kortfilmerna om dom är dubbade av Doreen Denning

ANNARS TEXTADE !
: >:( >:( >:( >:(

Punkt slut

Jag gillar Doreen Dennings gamla dubbningar problemet är bara Kalle Anka på 70-talet men i hennes senare dubbningar använder hon Per Erik Hallin och då var dubbningarna jättebra

gstone

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 september 2020 kl. 19:53:55
Jag gillar Doreen Dennings gamla dubbningar problemet är bara Kalle Anka på 70-talet men i hennes senare dubbningar använder hon Per Erik Hallin och då var dubbningarna jättebra

Okej, då fattar jag ;)

Jag tycker inte längre illa om dig  :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Adam Larsson

Citat från: gstone skrivet 11 september 2020 kl. 20:01:16
Okej, då fattar jag ;)

Jag tycker inte längre illa om dig  :D
Alla Doreens dubbningar håller bra kvalitet men Hans Lindgren är inte särskilt bra som Kalle Anka men han är väldigt bra som Långben och Musse Pigg

JK Animation

Varför jag föredrar kortfilmer på engelska är helt enkelt för att de är bäst i sin originalform, särskilt då de inte verkar ha något sparat originalsoundtrack utan på dubbningarna blir bakgrundsmusiken ett lapptäcke av småsnuttar inte sällan från andra kortfilmer.

För att undvika tjafs om dubbningar så upprepar jag min föreslagna ordning fast utan några förespråkade språk.

1: Klassiskt intro, minutversionen
2: TV-serie
3: Kortfilm
4: TV-serie
5: Kortfilm
6: Gemensamt outro

Det låter väl som en bra ordning på ett nystartat Disneydags?

Adam Larsson

Citat från: JK Animation skrivet 11 september 2020 kl. 21:11:30
Varför jag föredrar kortfilmer på engelska är helt enkelt för att de är bäst i sin originalform, särskilt då de inte verkar ha något sparat originalsoundtrack utan på dubbningarna blir bakgrundsmusiken ett lapptäcke av småsnuttar inte sällan från andra kortfilmer.

För att undvika tjafs om dubbningar så upprepar jag min föreslagna ordning fast utan några förespråkade språk.

1: Klassiskt intro, minutversionen
2: TV-serie
3: Kortfilm
4: TV-serie
5: Kortfilm
6: Gemensamt outro

Det låter väl som en bra ordning på ett nystartat Disneydags?
Vad sägs om att man kan ha Disneykluben liknande sekvenser mellan avsnitten och kortfilmerna?

MOA

JK Animation

Nu har SVT verkligen tappat stinget! Idag visade de Lilla Aktuellt där de egentligen borde visa Disneydags, och det var inte heller korrekta faktan de kom med. De sa att kriget i Syrien har pågått i 5 år. Det har ju pågått i 9 år!
Låt mig påminna om att SVT är skattefinansierat. Då får de minsann lov att leverera riktig underhållning och inte bara undergångsnyheter som inte alltid ens är korrekta. De får minsann lov att skriva ett nytt avtal med Disney om Disneydags. Vi behöver både bröd och skådespel särskilt i såna här mörka tider.
Addressen för att komma åt SVT är . Om fler än Adam Larsson tycker att det vore en bra idé att damma av Disneyklubben så kan man ta upp det också.

gstone

Citat från: JK Animation skrivet 12 september 2020 kl. 10:09:41
Nu har SVT verkligen tappat stinget! Idag visade de Lilla Aktuellt där de egentligen borde visa Disneydags, och det var inte heller korrekta faktan de kom med. De sa att kriget i Syrien har pågått i 5 år. Det har ju pågått i 9 år!
Låt mig påminna om att SVT är skattefinansierat. Då får de minsann lov att leverera riktig underhållning och inte bara undergångsnyheter som inte alltid ens är korrekta. De får minsann lov att skriva ett nytt avtal med Disney om Disneydags. Vi behöver både bröd och skådespel särskilt i såna här mörka tider.
Addressen för att komma åt SVT är . Om fler än Adam Larsson tycker att det vore en bra idé att damma av Disneyklubben sånilgen kan man ta upp det också.
Barn vill inte och behöver sannerligen inte höra om kriget i Syrien !! >:( >:(

Jag vill ha tillbaka Disneydags !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 12 september 2020 kl. 12:48:40
Barn vill inte och behöver sannerligen inte höra om kriget i Syrien !! >:( >:(

För samhällskunskap är det väl viktigt, men hur många barn tittar på Lilla Aktuellt för att lära sig samhällskunskap nu för tiden? Tas det upp i skolan bör väl det vara nog egentligen? Vill man fördjupa sig i samhällskunskapen kan man ju lika gärna läsa nyheterna, titta på nyheterna eller titta på ett program som tar upp nyheterna (exempelvis Svenska Nyheter och Parlamentet).
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Oskar

Hoppas disneydags kommer tillbaka till efter jul och nyår.
Jag tänker dom som har comhem/boxer dom har inte tillgång till disneykanaler länge.
Det fördelen med disneydags de nå ut till hela befolkning eftersom svt barn är gratiskanal och dom som har comhem/boxer.
Dom som har comhem/boxer får byta tv-operatör eller komplettera med Disney plus.

salle

Citat från: gstone skrivet 11 september 2020 kl. 18:52:15
Du der Plunder and lightning två gäånger ! ???

Skrev du fel?
Nej.
Plunder and Lightning gjordes i en sammansatt film, både som ocensurerad och som censurerad. Den ocensurerade finns med engelsk tal och den censurerade med svenskt tal. Jag har dock inte koll på hur dessa skiljer sig från de fyra avsnitten då jag inte har tittat på dem på mycket länge.

JK Animation

Att Disney+ finns är ingen anledning att ge upp kampen om Disneydags. Alla har inte råd med hur många strömmande tjänster som helst. SVT och Disney får lov att komma överens med om ett nytt avtal. Nu finns det dessutom goda möjligheter för Disney att kartlägga vilka serier som vore minst riskabla för Disney+ att låta SVT sända.

JK Animation

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2020 kl. 20:11:36
Det här är min version

1: Klassiskt intro, med sång
2:Kortfilm
3: TV-serie
4: Kortfilm
5:TV-serie
6: Kortfilm
7:TV-serie
8: Gemensamt outro
Det var lite oväntat att börja med kortfilm... men varför inte? Den sammanlagda tiden skulle bli 1h och 30min, vilket borde kunna funka.

Mathilda Gustafsson

Det här är min ultimata versionen av Disneydags

1: Klassiskt intro, med sång
2:Kortfilm
3: TV-serie
4: Kortfilm
5:TV-serie
6: Kortfilm
7:TV-serie
8:Kortfilm
9: TV-serie
10: Kortfilm