Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Familjen Flinta

Startat av Erika, 28 mars 2007 kl. 20:37:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juli 2026 kl. 02:11:54Jag har nu läst igenom hela denna tråden och någonstans finns det en creditslista för Sun Studios dubbning av Familjen Flinta, och där fanns följande kvinnliga röster:

Maud Cantoreggi-Pedersen
Ewa Nilsson
Caroline Henderson
Anna-Maria Barwe
Lena Ericsson

Jag såg också att jag tydligen skrivit att jag är säker på att Maud Cantoreggi gör Wilmas mamma, men det är jag inte alls så jag vet inte vad jag fått det ifrån.

Men utifrån de skådespelarna lutar jag mest mot Anna-Maria Barwe eller möjligen Caroline Henderson.
Låter mer passande i Sun Studios dubbning vem det nu än är. Inte Nina Gunke i alla fall

Oscar Isaksson

Jag skulle säga att det är Caroline Henderson som spelar Wilmas mamma, tillsammans med en hel hög andra roller i serien.

Har för att Anna-Maria Barwe ger röst åt bla Ann Margrock.

Nu kommer jag kanske ihåg helt fel, men var det inte Vicki Benckert som var Wilmas mamma i Media Dubb Internationals version. Ska inte få det att låta som att jag ifrågasätter. Det är givet att Malin Berghagen dubbade den rollen i de avsnitt som producerades av Lasse Svensson. 8)

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 29 juli 2026 kl. 14:30:39Nu kommer jag kanske ihåg helt fel, men var det inte Vicki Benckert som var Wilmas mamma i Media Dubb Internationals version. Ska inte få det att låta som att jag ifrågasätter. Det är givet att Malin Berghagen dubbade den rollen i de avsnitt som producerades av Lasse Svensson. 8)
Jag har inget minne av att Malin Berghagen medverkade i de avsnitt som Mediadubb International dubbade, så det är mycket möjligt att Vicki Benckert tog över rollen där.

Det är väl inte helt klarlagt vilka säsonger som Mediadubb International dubbade, men åtminstone delar av säsong 5 och hela säsong 6 är ju uppenbart. Hur det ligger till med resten av säsong 5 och säsong 4 är jag inte säker på.

TonyTonka

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 29 juli 2026 kl. 14:30:39Jag skulle säga att det är Caroline Henderson som spelar Wilmas mamma, tillsammans med en hel hög andra roller i serien.

Har för att Anna-Maria Barwe ger röst åt bla Ann Margrock.

Nu kommer jag kanske ihåg helt fel, men var det inte Vicki Benckert som var Wilmas mamma i Media Dubb Internationals version. Ska inte få det att låta som att jag ifrågasätter. Det är givet att Malin Berghagen dubbade den rollen i de avsnitt som producerades av Lasse Svensson. 8)
Synd då att Sun Studio inte dubbade sångerna i Ann Margrock Presents när de ändå hade en kompetent sångerska som Ann Margrocks röst. :(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games