Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Åsleik Engmark (1965-2017)

Startat av TrondM, 13 februari 2017 kl. 16:12:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TrondM

Den norske komikeren Åsleik Engmark døde søndag, 51 år gammel.

Åsleik Engmark hadde den norske stemmen til:
Tintin (TV-serie): Tintin
Lion King: Timon
Toy Story: Woody
Mulan: Mushu
Monsters Inc: Mike Wazowski
Open Season: Elliot
Ice Age: Buck
Knerten (Knatten): Knerten

Anders

Mycket tråkigt. Hur gick han bort? Han blev ju inte så gammal.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Daniel Hofverberg

Det var mycket tråkigt att höra. Jag har bara begränsad erfarenhet av Åsleik Engmark, då jag inte hört alltför mycket på norska dubbningar och han ju inte varit med i så många norska filmer, men av det lilla jag hört har han varit väldigt duktig.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2017 kl. 10:50:20Det var mycket tråkigt att höra. Jag har bara begränsad erfarenhet av Åsleik Engmark, då jag inte hört alltför mycket på norska dubbningar och han ju inte varit med i så många norska filmer, men av det lilla jag hört har han varit väldigt duktig.
Sent svar.
Dock tycker jag personligen att Åsleik är väldigt bra som Woody.
Har kollat igenom Toy Story på Norska och Åsleik är nästan lika bra som Tom Hanks enligt mig.
Tom Hanks är dock för mig personligen den bästa Woody som ingen kan slå.

Nu har jag inte sätt den första Lejonkungen på Norska utan bara uppföljaren.
Såg Lejonkungen 2 på Norska då jag ogillar den Svenska dubben och jag tycker personligen att Engmark var väldigt bra som Timon också.

Åsleik var också en ganska välkänd norsk komiker och tv personlighet som det flesta i Norge känner till.

Jag har även för mig att Engmark dubbade Anden i Aladdin.