Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Om Snövit (2025) dubbas kan Dominique Pålsson Wiklund spela snövit.

moviefan

Jag gillar verkligen vissa av de nyskrivna låtarna.

Speechless - Aladdin 2019

Evermore  - Skönheten och Odjuret 2017

Days in the sun - Skönheten och Odjuret 2017 

Strong - Askungen  2015 

gstone

Vi borde kanske få veta om snövit dubbas snart 

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 februari 2025 kl. 09:34:33Vi borde kanske få veta om snövit dubbas snart
Ja framförallt vem som dubbar Rachel Zegler

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 februari 2025 kl. 09:34:33Vi borde kanske få veta om snövit dubbas snart
Det vet vi väl redan...? Har vissa biografer gått ut med att filmen visas där i dubbad form, så lär det ju vara 99-procentigt säkert.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 februari 2025 kl. 11:06:06Det vet vi väl redan...? Har vissa biografer gått ut med att filmen visas där i dubbad form, så lär det ju vara 99-procentigt säkert.
Littar bara på Filmstaden och tror ingen för än jag ser en dubbade trailer elle afish med svenskt tal lapp på 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 februari 2025 kl. 11:06:06Det vet vi väl redan...? Har vissa biografer gått ut med att filmen visas där i dubbad form, så lär det ju vara 99-procentigt säkert.
https://bio.se/biografer/horn-bio/film/ST00022960/snovit/

gstone

https://solinfilm.se/rattvik/resource/detail/snovit-sv-tal/38361/2025/1/7

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 februari 2025 kl. 11:14:10Små biografer

Jag litar inte på minsta privat biografer
Även små privatägda biografer måste ju få uppgifterna någonstans ifrån, med allra största säkerhet Disney, så om de anger det bör man kunna lita på det. Ingen biograf skulle ju chansa och skriva dit "Svenskt tal" på måfå, om de inte hade fått uppgifterna någonstans ifrån...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 februari 2025 kl. 11:33:16Även små privatägda biografer måste ju få uppgifterna någonstans ifrån, med allra största säkerhet Disney, så om de anger det bör man kunna lita på det. Ingen biograf skulle ju chansa och skriva dit "Svenskt tal" på måfå, om de inte hade fått uppgifterna någonstans ifrån...
jag skrev fel

gstone

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 februari 2025 kl. 11:33:16Även små privatägda biografer måste ju få uppgifterna någonstans ifrån, med allra största säkerhet Disney, så om de anger det bör man kunna lita på det. Ingen biograf skulle ju chansa och skriva dit "Svenskt tal" på måfå, om de inte hade fått uppgifterna någonstans ifrån...
jag får väl ta dig på ditt ord och hoppas och be att du har rätt :D

gstone

önskar jag hade något slagss konkret bevis,
tyvärr kan jag inte fråga Disney själva

Oskar

Citat från: gstone skrivet  7 februari 2025 kl. 16:19:55önskar jag hade något slagss konkret bevis,
tyvärr kan jag inte fråga Disney själva
det är svårt att få svar från svenska Disney konto eftersom Disney brukar ibland har hemligheter om vilka svenska röster eller om det dubbar huvudtaget. endast du kan göra att titta på sociala medier från Disney sidan på Facebook eller Instagram eller x eller från en skådespelare som som har uppgifter om dubbning om hen dubbar roll.