Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  7 februari 2025 kl. 16:19:55önskar jag hade något slagss konkret bevis,
tyvärr kan jag inte fråga Disney själva
Det står på den uppdaterade postern på Filmstadens hemsida att man kan se Snövit "med svenskt eller engelskt tal".
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

A

Citat från: gstone skrivet  7 februari 2025 kl. 16:19:55önskar jag hade något slagss konkret bevis,
tyvärr kan jag inte fråga Disney själva
Bevis nog?

A

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: A skrivet  7 februari 2025 kl. 17:52:11Intressant att biopremiären gick från 21 till 19 mars
en månade före min födelsedag

gstone

moviefan

Aladdin 2019, är min absoluta favorit bland dessa live action remakes. Tycker de fick till storyn och regin mycket bra. Skådespelarna spelar mycket bra. Rekvisitan är mycket fin, kläderna ser jättefina ut och musiken är strålande bra. Gillar också att Jasmine är omgjord som karaktär, för denna film.  Tycker inte att denna film är kopia på den animerade versionen. Vilken live action remake är eran favorit ?  

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 13 februari 2025 kl. 14:59:02Vilken live action remake är eran favorit ? 
Lätt, de två Dalmatiner-filmerna av Glenn Close, av dessa två tycker jag särskilt bra om 102, kan nog vara för att jag sett den mer än första spelfilmen.

Lillefot

Citat från: moviefan skrivet 13 februari 2025 kl. 14:59:02

Aladdin 2019, är min absoluta favorit bland dessa live action remakes. Tycker de fick till storyn och regin mycket bra. Skådespelarna spelar mycket bra. Rekvisitan är mycket fin, kläderna ser jättefina ut och musiken är strålande bra. Gillar också att Jasmine är omgjord som karaktär, för denna film.  Tycker inte att denna film är kopia på den animerade versionen. Vilken live action remake är eran favorit ? 
Av de som släppts hittils (med fokus på de "moderna" filmerna) skulle jag säga att Den lilla sjöjungfrun är den som står sig bäst för tillfället. Föredrar den animerade filmen överlag, men live-action filmen ändrar några saker till det bättre (främst ger den mer fokus och karaktärsutveckling till Erik som får honom att framstå som mer tre-dimensionell) och sångerna är minst lika bra.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 13 februari 2025 kl. 15:43:17Av de som släppts hittils (med fokus på de "moderna" filmerna) skulle jag säga att Den lilla sjöjungfrun är den som står sig bäst för tillfället. Föredrar den animerade filmen överlag, men live-action filmen ändrar några saker till det bättre (främst ger den mer fokus och karaktärsutveckling till Erik som får honom att framstå som mer tre-dimensionell) och sångerna är minst lika bra.
Halle Bailey är en gullig liten sjöjungfru

PatoskyeIII

Som film är det väl Maleficent som är bäst eftersom att det inte är en rak kopia som de andra.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 februari 2025 kl. 15:00:27Lätt, de två Dalmatiner-filmerna av Glenn Close, av dessa två tycker jag särskilt bra om 102, kan nog vara för att jag sett den mer än första spelfilmen.
Bland de modernare finns det ingen jag tycker är riktigt bra, men av dessa så skulle jag ändå säga att Berättelsen om Askungen är helt okej, bättre än de övriga från 2010 & 2020-talen, då den skiljer sig såpass mycket från den tecknade och inte heller överanvänder fotorealistisk datoranimation, Dumbo kommer också efter den, då den tar stora steg från den tecknade också.

MOA

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2025 kl. 16:48:41du är gullig, i alla att döma av bilden du visade av dig själv
Ja ja men det är totalt irrelevant för detta ämne. Man blir glad när man ser Halles intervju olikt en annan

gstone

gstone