Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 25 maj 2025 kl. 23:32:52Lilla Sjöjungfrun (2023) , Mufasa och  Lilo och Stitch(2025), är överlägset dom bästa av dessa live action remakes

Och Pinocchio (2022) och Mulan(2020) 'r dom sämsta
Nu är ju inte Mufasa tekniskt sett en remake, utan en uppföljare/prequel till Lejonkungen-remaken. Tänkte bara påpeka det.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 25 maj 2025 kl. 23:37:48Nu är ju inte Mufasa tekniskt sett en remake, utan en uppföljare/prequel till Lejonkungen-remaken. Tänkte bara påpeka det.
Ja , kanske var klumpigt utrycket 😓

Men du kanske fattar vad jag menar 

Mufasa är i alla mycket bättre än der flesta live action Disney remakes  :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 25 maj 2025 kl. 23:37:48Nu är ju inte Mufasa tekniskt sett en remake, utan en uppföljare/prequel till Lejonkungen-remaken. Tänkte bara påpeka det.
Använder Disney live action remaksd so mer av ett brett samlings namn för dessa filmer 

Alice i underlandet och Chrostoffer Robin och Nalle Puh är tektoniskt sätt uppföljare till dom animerade filmerna men inkluderar dom ändå

gstone

Folk som klagar på att Disney remakes är nördiga för att dom är för lika orginalet skulle se nya Draktränaren  ;D

Det är nästan exakt samma film bara i live action den här gången,

Dom ändrat i princip inget 

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2025 kl. 00:06:00Folk som klagar på att Disney remakes är nördiga för att dom är för lika orginalet skulle se nya Draktränaren  ;D

Det är nästan exakt samma film bara i live action den här gången,

Dom ändrat i princip inget
Jag har sätt lite på Aladdin och det räcker för min del lol.

Jag har aldrig varit förtjust i remakes.
Enda remake jag kommer på, på rak arm jag gillar är de nya Jumanji filmerna med The Rock detta för att de utökar historien och då man äntligen får se djungeln i dem.
Något jag alltid ville se som barn, då jag minns hur mycket jag undrade om djungeln när jag såg filmen med Robin Williams som barn.

Däremot så tycker jag inte heller att Engelsk talare har någon som helst rätt till att klaga på remakes för att förklara mig.

Det är ju engelsk talar som gör patetiska remakes på utländska filmer.
Typ En Man som heter Ove blir A Man Called Otto, Hodet over vannet blir Head Above Water och liknande.
Den norska regissören Nils Gaup blev också väldigt ilsken över hur amerikanerna snodde hans filmer så att säga från vad jag läst online.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 juni 2025 kl. 00:43:06Det är ju engelsk talar som gör patetiska remakes på utländska filmer.
Typ En Man som heter Ove blir A Man Called Otto, Hodet over vannet blir Head Above Water och liknande.
Den norska regissören Nils Gaup blev också väldigt ilsken över hur amerikanerna snodde hans filmer så att säga från vad jag läst online.
Du behöver inte vara så aggressiv 

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 juni 2025 kl. 00:43:06Däremot så tycker jag inte heller att Engelsk talare har någon som helst rätt till att klaga på remakes för att förklara mig.

Det är ju engelsk talar som gör patetiska remakes på utländska filmer.
En del människor ( som jag) tycker faktiskt det är jätte svårt och jobbigt att läsa undertext !

då undviker dom filmer på språk dom inte talar, inget fel med det.