Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 september 2022 kl. 22:10:55Varför är all emot live action  remakes ?

För att de använder datorgenererade specialeffekter alldeles för mycket, i synnerhet Djungelboken (2016) & Lejonkungen (2019) som båda förlitar sig på datorn för att göra allt, även alla andra från 2010 & 2020-talen hade fortfarande förekommanden av människor, mänskliga föremål och verkliga miljöer här och var vilket får bägge dessa filmers datoreffekt-fullpackade natur att sticka ut ännu mera som ett enormt ansikt-sår i filmkatalogen och det säger något, till och med än alla andra på allra värsta möjliga sätt.

gstone

Vad tror ni kommer Live Action Lilla Sjöjungfrun dubbas ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 12 september 2022 kl. 16:40:48Vad tror ni kommer Live Action Lilla Sjöjungfrun dubbas ?
Med största sannolikhet.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

TonyTonka

Citat från: Lillefot skrivet 12 september 2022 kl. 16:41:35Med största sannolikhet.
Nja, alla spelfilmerna har ju inte dubbats, så det finns nog en liten risk att den inte dubbas.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Jag tycker det här med #notmyariel är dumt sjöjungfrur finns inte och ingen vet hur en skulle se ut om de fanns. Disneys tecknade version är baserad på den danska sagan men Den lilla Sjöjungfrun 1989 utspelar sig inte alls i Danmark 

gstone

Live Action Snövit kommer ut 22 mars 2024 .

Tror den kommmer dubbas ?

Mufasa: The Lion King kommer femete juli 2024

Kommer den dubbas ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 september 2022 kl. 21:31:24Live Action Snövit kommer ut 22 mars 2024 .

Tror den kommmer dubbas ?

Mufasa: The Lion King kommer femete juli 2024

Kommer den dubbas ?
Mufasa: The Lion King kommer väl antagligen att dubbas eftersom att det är en prequel och Lejonkungen remaken är dubbad.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 september 2022 kl. 21:33:05Mufasa: The Lion King kommer väl antagligen att dubbas eftersom att det är en prequel och Lejonkungen remaken är dubbad.
Man kan ju hoppas.

Då behöves en ny röst till rafiki

Hoppas Björn och Linus åter kommer som Timon och Pumbaa ! ;D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 september 2022 kl. 21:34:39Man kan ju hoppas.

Då behöves en ny röst till rafiki

Hoppas Björn och Linus åter kommer som Timon och Pumbaa ! ;D
Rafael Pettersson kanske...

gstone

gstone

gstone

live-action 'Lilo & Stitch ska filma nästa år i Hawaii  från Febuari till Maj.

https://twitter.com/cosmic_marvel/status/1591463267012345857

gstone

Nu förbjuder jag att någon tar illa om Live Action Remakes ! >:(

Goliat

Citat från: gstone skrivet 12 december 2022 kl. 15:46:43Nu förbjuder jag att någon tar illa om Live Action Remakes ! >:(
Bara för du tycker något betyder det väl inte att andra tycker som du, vi lever inte i en diktatur här och du är inte vår ledare. 😉

Jag föredrar nog dock tecknat framför live action, detta då jag gillar animation mer. Det betyder dock inte att en film är dålig.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 december 2022 kl. 15:46:43Nu förbjuder jag att någon tar illa om Live Action Remakes ! >:(
Smaken är som baken, och ingen har rätt eller fel när det gäller tycke och smak. Så bara du tycker om dem, så behöver du inte bry dig om vad någon annan tycker. :)

Med det sagt tycker jag dock också att det är opassande att börja såga filmer utan att motivera varför, som tyvärr händer ganska ofta.