Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Sarah Polley ska kanske regissera live action Bambi.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Här kan man läsa om "Live Action" Bambi

https://www.cartoonbrew.com/feature-film/bambi-cg-musical-remake-sarah-polley-229714.html

Filmen kommer bli en musikal med sånger av Kacey Musgraves. 

Så det är ju i alla fall bra :)

gstone

Rachel Zegler  hat sagt att hon har repilker med Toker :D

Så han är tydligen med i Snövit(2024).

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 juni 2023 kl. 19:46:53Rachel Zegler  hat sagt att hon har repilker med Toker :D

Så han är tydligen med i Snövit(2024).

Liksom Butter.

gstone

Jag håller på att se 101 dalmatiner(1996) just nu.

Det kan vara första gången jag ser den på svenska.

Disneyfantasten

Förresten eftersom Snow White har premiär mars nästa år och första trailern till Elio släpptes tidigare denna månad så skulle jag gissa att teasern till Snow White lär dyka upp under kommande månad? (d.v.s. juli)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2023 kl. 11:51:55Förresten eftersom Snow White har premiär mars nästa år och första trailern till Elio släpptes tidigare denna månad så skulle jag gissa att teasern till Snow White lär dyka upp under kommande månad? (d.v.s. juli)
Trailern kankse kommer nästa vecka före Indiana Jones and the Dial of Destiny.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2023 kl. 21:42:39Trailern kankse kommer nästa vecka före Indiana Jones and the Dial of Destiny.

Teasers till Insidan Ut 2 och Mufasa Lejonkungen lär nog komma under hlsten (mest troligt oktober-november) eftersom filmerna har premiär under juni och juli 2024.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2023 kl. 21:47:13Teasers till Insidan Ut 2 och Mufasa Lejonkungen lär nog komma under hlsten (mest troligt oktober-november) eftersom filmerna har premiär under juni och juli 2024.
Det blir kul att se dom med :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2023 kl. 22:31:58Det blir kul att se dom med :D

Att jag kommer se Elio och Insidan Ut 2 nästa år är iallafall givet, jag missar inga av Walt Disney Animation Studoos och Pixar Animation Studios filmer på bio sedan Frost och Insidan Ut. (undantagen är Själen, Raya och Den Sista Draken och Luca, men det beror på att de inte gick upp på biograferna i Sverige, Raya gjorde visserligen det men inte med svenskt tal, iallafall inte i Malmö där jag bor)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2023 kl. 21:47:13Teasers till Insidan Ut 2 och Mufasa Lejonkungen lär nog komma under hlsten (mest troligt oktober-november) eftersom filmerna har premiär under juni och juli 2024.
Jag hoppas att Mufasa Lejonkungen dubbas till svenska-

Om det görs behöver ju tyvär Rafiki en ny röst :'(

Men hoppas Björn ocg Linus kommer tillbaka som Timon och Pumbaa i alla fall.

Det kär säkert också bli en del nya karatärer introducerade.Lj

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2023 kl. 22:43:01Jag hoppas att Mufasa Lejonkungen dubbas till svenska-

Men hoppas Björn ocg Ludvig kommer tillbaka som Timon och Pumbaa i alla fall.
Du menar Björn och Linus
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

gstone

gstone

En till av rösterna i orginalen filmen har fått en roll i live action Lilo & Stitch.

https://screenrant.com/lilo-stitch-remake-original-david-return-cameo/

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2023 kl. 20:16:09En till av rösterna i orginalen filmen har fått en roll i live action Lilo & Stitch.

https://screenrant.com/lilo-stitch-remake-original-david-return-cameo/

Är det något som är coolt med Disneys nyinspelningar så är det iallafall det, om jag minns rätt så var så även fallet med Paige O'Hara, Ming-Na Wen och Jodi Benson. (jag tror det endast gäller Disney-filmer i "modern tid"; d.v.s. Disney-renässansen och uppåt, för det vore omöjligt för filmerna från Walts inblandning i och med att nästan alla inte längre är i livet)