Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2023 kl. 20:27:21Är det något som är coolt med Disneys nyinspelningar så är det iallafall det, om jag minns rätt så var så även fallet med Paige O'Hara, Ming-Na Wen och Jodi Benson. (jag tror det endast gäller Disney-filmer i "modern tid"; d.v.s. Disney-renässansen och uppåt, för det vore omöjligt för filmerna från Walts inblandning i och med att nästan alla inte längre är i livet)
Live Lilo har flera skådspelar från oreginalet i sig.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2023 kl. 20:27:21Är det något som är coolt med Disneys nyinspelningar så är det iallafall det, om jag minns rätt så var så även fallet med Paige O'Hara, Ming-Na Wen och Jodi Benson. (jag tror det endast gäller Disney-filmer i "modern tid"; d.v.s. Disney-renässansen och uppåt, för det vore omöjligt för filmerna från Walts inblandning i och med att nästan alla inte längre är i livet)
Dock är Kathryn Beaumont  fortfrande vid livet och frisk såvit jag vet ;D

gstone

Det verkar som den onda Drottningen kommer få en sång att sjunga i Snövit(2024)

I orgomalet sjöng aldrig hon.

Men jag tycker det här är ett bra tillskott.

https://twitter.com/SnowWhiteNews/status/1674087354364231680

gstone

Hoppas Hej-Hå är med i Snövit(2024).

Steffan Rudvall

Angående det där sista så är det möjligt, vi har den teknologin idag att vi kan föryngra skådespelare som i Indiana Jones nu senast men även få tillbaka döda sådana. Walt Disney själv har ju också numera blivit ett hologram i Disney100: The Exhibition.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juni 2023 kl. 23:46:53Angående det där sista så är det möjligt, vi har den teknologin idag att vi kan föryngra skådespelare som i Indiana Jones nu senast men även få tillbaka döda sådana. Walt Disney själv har ju också numera blivit ett hologram i Disney100: The Exhibition.
Fast det är ju inte riktigt etiskt korrekt  :-\

gstone

Teaser-trailern för Snow White kommer potentiellt att släppas den 18 juli :D

gstone

On live action Snövit dubbas hoppas jag att dom byter några av dvärgarnas svenska röster.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 10:21:39On live action Snövit dubbas hoppas jag att dom byter några av dvärgarnas svenska röster.

Kan du formulera dig?

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 11:14:14Hur menar ?

Alltså varför du hoppas att några av dvärgarna byter röst? (det skulle de antagligen göra oavsett)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 12:21:43Alltså varför du hoppas att några av dvärgarna byter röst? (det skulle de antagligen göra oavsett)
Jag är inte nöjd med alla  ;)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 12:31:39Jag är inte nöjd med alla  ;)

Menar du kanske rösterna i DVD-filmen Prinsess-Sagor Vol 2?

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 19:10:19Nej.

Mer dom i 7D.

Det är dock inte lika rättvist att jämföra för där ser dvärgarna ut och skildras på ett helt annat sätt.

I båda spelas dock Butter av Ole Ornered och jag förmodar att det främst är det du tänker på eftersom jag minns att du inte är förtjust i de flesta av hans roller.