Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 19 augusti 2023 kl. 17:04:32Ska Snövit(2024) och Mufasa: Lejonkungen fortfrande komma ut nästa år ?
Jag har inte hört nåt annat. 
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

FabulousSloth

Den enda live-remake:n jag vill se är Björnbröder.
Tänk er förvandlingsscenen t.ex.
Tror samtidigt att några scener skulle vara svåra att göra som t.ex glaciärscenen.

Men inte Lilo & Stitch, det enda jag tänker är: hur ska de få alla aliens att se bra ut? :'( 
Föredrar gamla handritade 2D/cel-shading-filmer framför (modern) CGI och remakes/live-action.
Profilbild av SundaysPlayzone.

gstone

Citat från: FabulousSloth skrivet 23 augusti 2023 kl. 19:17:56Den enda live-remake:n jag vill se är Björnbröder.
Tänk er förvandlingsscenen t.ex.
Tror samtidigt att några scener skulle vara svåra att göra som t.ex glaciärscenen.

Men inte Lilo & Stitch, det enda jag tänker är: hur ska de få alla aliens att se bra ut? :'(
Kommer inte att se den när den släpps.  >:(
Föredrar gamla handritade 2D/cel-shading-filmer framför (modern) CGI och remakes/live-action.

Sluta vara dum.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

MOA

FabulousSloth

Jag tar inte åt mig.
Tycker att alla ska få ha sina åsikter om filmer/serier etc och att det respekteras.
Det är det som forumet är till för. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: FabulousSloth skrivet 24 augusti 2023 kl. 13:28:34Jag tar inte åt mig.
Tycker att alla ska få ha sina åsikter om filmer/serier etc och att det respekteras.
Det är det som forumet är till för. :)
Absolut, men man kan uttrycka sina åsikter utan att ta till personangrepp. Nu är väl visserligen "Sluta vara dum" eller relativt milt sådant, men ändå onödigt att ta till - man kan uttrycka sig på bättre sett. :)

gstone

Snövit och Mufsa:Lejonkungen  kommer nog skjutas upp på grund av den här hemska strejken  :'( :'(

Lilla My

Citat från: FabulousSloth skrivet 23 augusti 2023 kl. 19:17:56Den enda live-remake:n jag vill se är Björnbröder.
Jag vill fortfarande se en live action remake av Atlantis och Treasure Planet - de är de enda jag kan tänka mig kan bli grymma som fan i live action! (Men då kommer väl Disney sabba dem på något annat sätt genom att lägga till eller dra ifrån eller ändra, som vanligt ::) )

FabulousSloth

Citat från: Lilla My skrivet 27 augusti 2023 kl. 17:01:59Jag vill fortfarande se en live action remake av Atlantis och Treasure Planet - de är de enda jag kan tänka mig kan bli grymma som fan i live action! (Men då kommer väl Disney sabba dem på något annat sätt genom att lägga till eller dra ifrån eller ändra, som vanligt ::) )
Båda låter intressant!

gstone

moviefan

Vilka låtar från dessa live action gillar ni ?  Jag gillar  Speechless från Aladdin, även Strong från Berättelsen om Askungen samt Evermore från Skönheten och Odjuret är mycket bra.   ;)

gstone

Första bild från Live Action Snövit kommer ut Mars 2025 nu :'(

MOA

Citat från: gstone skrivet 27 oktober 2023 kl. 20:45:10Första bild från Live Action Snövit kommer ut Mars 2025 nu :'(
Animerade dvärgar, Disney måste lyssnat på alla som backlashade mot den första bilden

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 27 oktober 2023 kl. 20:45:10Första bild från Live Action Snövit kommer ut Mars 2025 nu :'(
Den ser FRUKTANSVÄRD ut...