Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Drömprinsen filmen kommer ha en snarlik handlig till Barbie(2023)

https://www.cbr.com/disney-prince-charming-movie-rumored-plot-filming-update/

Paul King som gjord wonka kommer göra den

" Prince Charming följer en animatör, spelad av Daisy Edgar-Jones, vars teckning av Prince Charming kommer till liv.

Dessa ryktade handlingsdetaljer får mej att tänka på två populära filmer med liknande berättelser: Life-Size (2000), om en modedocka som kommer till liv; och Barbie (2023), en självrefererande tolkning av Mattels leksaksserie där titeldockan ger sig ut i den verkliga världen. 

Edgar-Jones spelar en animatör, som möjligen arbetar för Disney (även om det är rent spekulativt just nu), och att hantera hennes skapelse som kommer till liv skulle vara en ny tolkning av berättelsen om Prins Charming.

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet  7 april 2025 kl. 21:42:03Här är filmerna som inte fått "remakes"/"nytolkningar"

"Bambi" (finns en annan version som inte är Disney)

obs, ganska meningslöst att göra om "package filmerna", det finns dock flera versioner av "Legenden om Sleepy Hollow" (b.la: en film av Tim Burton) och "Jack & Bönsjälken"

"Svärdet i Stenen" (finns såklart flera filmer om Kung Arthur, men ingen som direkt bygger på just den här)

"AristoCats".

"Robin Hood" (again, finns andra versioner, inklusive en live action film Disney gjorde innan den här)

"Bernard & Bianca".

"Micke och Molle"

"Taran och Den Magiska Kitteln" (fast dom ska försöka göra en ny version efter böckerna)

"Mästerdetektiven Basil Mus" (finns nog för många versioner av Sherlock Holmes nu)

"Pocahontas"

"Ringaren i Notre Dame" (ska vara/varit under utveckling)

"Herkules" (samma här)

"Tarzan" (finns många andra versioner)

"Dinosaurier" (är redan delvis live action)

"Kejsarens Nya Still"

"Atlantis: En Försvunnen Värld"

"Skattkammarplaneten" (många vill att Disney gör den här)

"Björnbröder"

"Kogänget"

"Lilla Kycklingen"

"Familjen Robinson"

"Bolt"

"Prinsessan och Grodan"

"Trassel" (som tidigare nämnt)

"Röjar Ralf"

"Frost"

"Big Hero 6" (undrar hur den förhåller sig till MCU)

"Zootropolis"

(ja dom här är nog för tidiga, men ändå)

"Raya och Den Sista Draken"

"Encanto"

"En Annorlunda Värld"

"Önskan"

Jag har väl inte missat nån  ??? (räknade inte med uppföljare)
Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2025 kl. 22:07:23Jag ser att du missat EN, nämligen Oliver och Gänget, det finns redan många tolkningar av Oliver Twist, inklusive en TV-film av Disney själva, men du kanske tänker på den?

Men annars tror jag inte att du missat någon.

Pocahontas lär inte få en nyfilmatisering då Alan Menken hävdar att det vore omöjligt i och med moderna känsligheter, och Tarzan lär heller inte få det i och med problem med Edgar Rice Burroughs familj.

Jag tror inte det är särskilt sannolikt att Lilla Kycklingen eller Zootropolis blir nyfilmatiserade, då båda har civiliserade djurkaraktärer i sig, sen tror jag inte heller det är särskilt sannolikt att Dinosaurier för det av samma orsak du nämner.

Kan tillägga att det även gjorts olika adaptioner av Snövit, Pinocchio, Askungen, Alice i Underlandet, Peter Pan, Törnrosa, Djungelboken, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret, Aladdin, Ringaren i Notre Dame, Herkules, Atlantis, Skattkammarön, Grodprinsen, Rapunzel och Snödrottningen.

Kan också tillägga att Bambi, Svärdet i Stenen, Aristocats, Robin Hood och Prinsessan och Grodan ska vara eller varit delvis under utveckling av Disney.
Kom på att jag även glömde "Fantasia"

Men där är det ju helt poänglöst att göra i live action då hela iden är animation och musik (visst det kunde gå att göra i live-action i kombination med animation, men der räcker om man bara gör ett segment så)

- what.

gstone

om live action trassel dubbas kommer inte Måns komma tillbaka det kan jag lova !

inte efter skandalen med misshandel

MOA

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 21:36:46om live action trassel dubbas kommer inte Måns komma tillbaka det kan jag lova !

inte efter sandalerna med misshandel
Ja misshandlade sandaler är inget att återvända till

gstone

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 22:01:30Ja misshandlade sandaler är inget att återvända till
ursäkta fel stavningen menade skandalen

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 21:36:46om live action trassel dubbas kommer inte Måns komma tillbaka det kan jag lova !

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 22:01:30Ja misshandlade sandaler är inget att återvända till
Citat från: gstone skrivet Igår kl. 22:11:25ursäkta fel stavningen menade skandalen
Vad har han gjort?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 22:24:01Vad har han gjort?
Han är inte dömd, men han har utretts för hustrumisshandel.
Redan utfört ~80 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet Igår kl. 23:52:29Han är inte dömd, men han har utretts för hustrumisshandel.
Den utredningen är ju dock nedlagd av åklagarmyndigheten, så enligt allmän praxis ska man ju ses som oskyldig tills motsatsen bevisats. :)

Jag tycker i och för sig att han framstår som en skitstövel rent privat, men det behöver ju inte alls betyda att just anklagelserna om misshandel är sanna - vi som inte var där kan omöjligen veta vad som hänt hemma i parets bostad.

(Märk väl betoningen på framstår - jag känner inte honom, utan kan bara utgå ifrån vad som rapporterats i pressen, vilket kanske eller kanske inte överensstämmer med verkligheten; även om jag utifrån vad som framkommit nog tycker att Ciara framstår som den mer trovärdiga av de två parterna)

Blir det av i närtid kan jag hålla med att det inte är troligt att Disney skulle vilja förknippas med skriverierna genom att anlita Måns - men filmen är ju mig veterligen långt ifrån färdiginspelad än, och sådana här "skandaler" i massmedia är ju trots allt färskvaror som snabbt kan förändras med tiden. Om och när filmen verkligen har premiär är det således inte alls lika säkert att Måns kommer vara persona non grata på samma sätt som just nu.

Mycket kan trots allt förändras med tiden, i takt med att nya skandaler uppstår så att tidningarna inte längre rapporterar om just det här på samma sätt; åtminstone så länge inte nya uppgifter kommer fram...