Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney VHS

Startat av moviefan, 29 juni 2017 kl. 22:09:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Kollat igenom Björnbröder på tyska på vhs🐻📼.

Göran

Citat från: moviefan skrivet 22 april 2025 kl. 12:26:29Har ni kvar era disney vhs ?
Jag ville och försökte men föräldrarna slängde dem när jag flyttade hemifrån.

DingoPictures2005

Speakers i vhs reklamer i olika länder som jag hittills vet.

Sverige
Fredrick Beckman
Gunnar Uddén
Jennie Jahns
Mikael Roupé
Johan Hedenberg
Roger Storm
Nichlas Wahlgren
Jan Modin
Lena Ericsson
Peter Wanngren
Anders Öjebo
Benke Skogholt
Ewa Fröling
Mattias Åkesson
Anders Byström
Johan Lindquist
Hans Lindgren
Ingemar Carlehed
Myrra Malmberg 
Torsten Wahlund 

Engelska
Brian Cummings
Beau Weaver
Mark Elliot

Norska
Lena Meieran
Harald Mæle (90% av reklamer)
Roy Bjørnstad
Anders Hatlo
Siv Klynderud 

Danska
Lars Thiesgaard (enda identifierade)

Tyska
Randolf Kronberg

Holländska
Arnold Geldermann

Island
Arnar Jónsson 
Hjalti Rögnvaldsson 

Någon för gärna komplettera.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 maj 2025 kl. 14:13:05Sverige
Fredrick Beckman
Gunnar Uddén
Jennie Jahns
Mikael Roupé
Johan Hedenberg
Roger Storm
Nichlas Wahlgren
Jan Modin
Lena Ericsson
Peter Wanngren
Anders Öjebo
Benke Skogholt
Ewa Fröling
Mattias Åkesson
Anders Byström
Johan Lindquist
Hans Lindgren
Ingemar Carlehed 
Några jag kommer på just nu;

Monica Forsberg

Myrra Malmberg

Hans Gustafsson

Torsten Wahlund

Johanna Ljungberg

Andreas Nilsson (?)

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2025 kl. 14:36:57Några jag kommer på just nu;

Monica Forsberg

Myrra Malmberg

Hans Gustafsson

Torsten Wahlund

Johanna Ljungberg

Andreas Nilsson (?)
Yes Torsten kommer jag nu ihåg att jag hörde i Tiggers film reklamen på min Bernard och Bianca vhs om jag inte missminner mig.

Myrra Malmberg hörde jag i någon Kul med Engelska reklam? Om jag inte missminner mig.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 maj 2025 kl. 14:48:36Yes Torsten kommer jag nu ihåg att jag hörde i Tiggers film reklamen på min Bernard och Bianca vhs om jag inte missminner mig.

Myrra Malmberg hörde jag i någon Kul med Engelska reklam? Om jag inte missminner mig.
Jepp, på 2000-års VHS-utgåva av Bernard och Bianca förekommer en biotrailer till Tigers Film, likaså också förekommer den på 2000-års VHS-utgåvor av Djungelboken, Dumbo, Mästerdetektiven Basil Mus, Svärdet i Stenen, och Tarzan.

Sen var Torsten även speaker i biotrailern till Kejsarens Nya Stil (som förekommer på 2001-års Törnrosa VHS samt på Tigers Film), i trailern till Ringaren i Notre Dame 2.

Myrra Malmberg var mycket riktigt speaker till Kul Med Engelska, den trailern förekommer på Dumbo (1997-års VHS), Janne Långben The Movie (1997-års VHS), Den Otroliga Vandringen 2 På Rymmen i San Fransisco, Oliver och Gänget (1997-års VHS), Prinsen och Tiggarpojken, Haren och Sköldpaddan, En Helkväll med Timon och Pumbaa, På Semester med Timon och Pumbaa.

DingoPictures2005

Kan du snälla lösa en digital kopia av din Egmont vhs av DuckTales filmen?
Vill så fruktansvärt gärna se Peter Pan och Disneyland trailern.

Nu när jag äntligen hittat en kopia av Egmont utgåvan så händer detta🤬.

Först blir jag scammad av Ennio idioten sedan detta efter ett jävla års sökande.

Kan du skicka din Egmont vhs till mig? Så kan jag digitalisera trailerna och skicka tillbaka den sedan.

Vad som ger mig ännu sämre samvete över detta är det faktum att vhs bara 51km bort vilket jag troligen hade kunnat lösa skjuts till, men jag tänkte att det inte är värt det för en sådan liten grej.

@Disneyfantasten 

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2025 kl. 11:45:21Kan du snälla lösa en digital kopia av din Egmont vhs av DuckTales filmen?
Vill så fruktansvärt gärna se Peter Pan och Disneyland trailern.

Nu när jag äntligen hittat en kopia av Egmont utgåvan så händer detta🤬.

Först blir jag scammad av Ennio idioten sedan detta efter ett jävla års sökande.

Kan du skicka din Egmont vhs till mig? Så kan jag digitalisera trailerna och skicka tillbaka den sedan.

Vad som ger mig ännu sämre samvete över detta är det faktum att vhs bara 51km bort vilket jag troligen hade kunnat lösa skjuts till, men jag tänkte att det inte är värt det för en sådan liten grej.

@Disneyfantasten
Tydligen fanns det en ny kopia till på Tradera så har köpt den.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 maj 2025 kl. 11:54:48Tydligen fanns det en ny kopia till på Tradera så har köpt den.
Vad är skillnaden på den och den första Disney utgåvan som är från samma år?

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  5 maj 2025 kl. 14:52:39Vad är skillnaden på den och den första Disney utgåvan som är från samma år?
Den innehåller inte trailerna för Peter Pan och Disneyland.

Tydligen så var det isopropylalkoholen från apoteket som hade blivit förstörd dock😅, så nu har jag kanske 2 kopior av filmen jag ej behöver.

DuckTales filmens svenska dubb är ingen höjdare i mitt tycke därav kommer nog bandet gå i min skänkes hög när jag är klar med digitaliseringen.

Göran

Citat från: BPS skrivet  5 maj 2025 kl. 14:52:39Vad är skillnaden på den och den första Disney utgåvan som är från samma år?
Varför gavs samma film utav två olika bolag samma år?

BPS

Citat från: Göran skrivet  5 maj 2025 kl. 17:48:40Varför gavs samma film utav två olika bolag samma år?
Jag reagerade även på att den fått ny titel på de tidiga VHS utgåvorna den svenska titeln är väl egentligen Farbror Joakim och Knattarna i jakten på den försvunna lampan och inte VHS titeln Knatte, Fnatte och Tjatte: Jakten på den försvunna lampan.

DingoPictures2005

https://youtu.be/-1V4q_Cwdr8?si=sQo0dZw2lB_g7GNC
Tydligen var det ett annat mindre viktigt paket som hade blivit förstört.

Var tydligen ingen dialog i Peter Pan trailern, var nyfiken på vilken dub som användes, dock glad att Disneyland trailern finns bevarad nu också.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 maj 2025 kl. 11:01:39https://youtu.be/-1V4q_Cwdr8?si=sQo0dZw2lB_g7GNC

Var tydligen ingen dialog i Peter Pan trailern, var nyfiken på vilken dub som användes, dock glad att Disneyland trailern finns bevarad nu också.
Hur är det med själva filmen då? Har den svensk bildversion? För den saknas ju på DVD, medan åtminstone någon TV-sändning vill jag minnas haft svensk bildversion...

Adam Larsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 maj 2025 kl. 11:01:39https://youtu.be/-1V4q_Cwdr8?si=sQo0dZw2lB_g7GNC

Digitaliserade du filmen också? Det hade varit intressant att se den svenska bildversionen