Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Monica Nordquist (1941-2017)

Startat av TonyTonka, 10 juli 2017 kl. 22:49:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Efter att ha läst Robin Hood-tråden har jag nu fått reda på att Monica Nordquist, som gjorde den svenska rösten till Marian, avlidit nyligen i en ålder av 76 år. Hon spelade även Madickens mamma i filmerna om Madicken. 

Vila i frid.  :'(

http://www.expressen.se/noje/monica-nordquist-dod-spelade-rollen-som-madickens-mamma-/
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Alexander

Citat från: TonyTonka skrivet 10 juli 2017 kl. 22:49:22
Efter att ha läst Robin Hood-tråden har jag nu fått reda på att Monica Nordquist, som gjorde den svenska rösten till Marian, avlidit nyligen i en ålder av 76 år. Hon spelade även Madickens mamma i filmerna om Madicken. 

Vila i frid.  :'(

http://www.expressen.se/noje/monica-nordquist-dod-spelade-rollen-som-madickens-mamma-/

Ja, vila i frid, Bambis mamma.   :'(

ddubbning

Mycket tråkigt att höra!

Vila i frid.

Anders

Märkte inte att hon hade gått bort tidigare, trots att det var litet drygt två veckor sedan. Då har Madickens båda föräldrar avlidit samma år.  :(

I alla fall, vila i frid!
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Alexander

Citat från: Anders skrivet 11 juli 2017 kl. 18:18:59
Märkte inte att hon hade gått bort tidigare, trots att det var litet drygt två veckor sedan. Då har Madickens båda föräldrar avlidit samma år.  :(

I alla fall, vila i frid!

Verkar som det var igår den 10 juli, dem gick ut med det i media.

Anders

Citat från: Alexander skrivet 11 juli 2017 kl. 18:25:32
Verkar som det var igår den 10 juli, dem gick ut med det i media.
Jo, jag såg nu att hennes dödsdatum redigerades igår på Wikipediaartikeln.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Igthorn

Det här hade jag helt missat. Vila i frid =(

Erika

Disneyfantasten

Det var tråkigt, elva skådespelare har passerat tiden nu i år och om en till dör så blir det ett dussin.

Vila i frid  :'( .

PS: Jag har inte varit så aktiv på senaste tiden men det är mest för att jag nyligen flyttat in i ett boende och inte har tillgång till varesig internet eller Wi-Fi. Men förhoppningsvis får jag det nu på måndag.

Då och då beger jag mig till min pappas lägenhet för att hämta grejer (samt ibland även mammas lägenhet).