Författare Ämne: Trassel - TV-serien  (läst 8400 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 7 310
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Trassel - TV-serien
« Svar #105 skrivet: 1 februari 2019 kl. 21:29:10 »
Efter en hel säsong har jag faktiskt börjat vänja mig vid Jonas Bane, och han gör en helt okej insats. Jag håller absolut med dig att han inte alls är lika bra som Måns Zelmerlöw, men trots att rösten är lite för ljus är han ändå skapligt lik originalrösten Zachary Levi.

Det största problemet är vid de (förvisso fåtal) tillfällen då Flynn Rider ska sjunga - såsom exempelvis i det inledande dubbelavsnittet av säsong 2 - då Jonas Bane ärligt talat inte har mycket till sångröst och klarar knappt av att hålla tonen... Det låter inte suveränt när han sjunger starkt, men när han ska sjunga svagt hör man knappt några toner alls. :(

När han ska sjunga tillsammans med Dominique Pålsson Wiklund, som har en fantastisk sångröst, blir det ännu mer påtagligt och skillnaden i sångröst är som natt och dag.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 503
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #106 skrivet: 1 februari 2019 kl. 21:40:30 »
Ska jag vara ärlig så har jag faktiskt vant mig vid Dominique Pålsson Wiklund som Rapunzel (samma sak med Linda Åslund som Tingeling), så jag kommer inte att ha några problem med deras insatser framöver, utan har accepterat dem som ersättare till 100%!  ;)

Då är det (inom Disney-sammanhang) betydligt värre med bl.a. Elin Bemark som Tiana, Gustav Levin som Kapten Krok och Pumbaa, Daniel Goldmann som Kanin och Jan Jönsson som Nalle Puh, vilka är 100% oacceptabla i mitt tycke, inte för att det är något fel på dem som skådespelare, men i just dessa roller håller de inte, då ingen av dem är det minsta lik varesig originalrösterna eller karaktärernas andemening, och jag förstår inte hur Disney kunnat godkänna dem för rollerna, jag tycker inte att de är acceptabla som ersättare, trots att de är duktiga skådespelare… (men till kommande projekt hoppas jag att Disney har vett nog att underkänna dem så att dubbningsstudion börjar leta efter bättre passande ersättare)

Dock tycker jag att Johan Ulveson är acceptabel som ersättare till Mike Wazowski, även om jag givetvis alltid kommer att föredra Robert Gustafsson… (jag skulle tro att Robert hade förhinder vid inspelningen av dubbningen…)

Utloggad Alexander

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 562
    • Visa profil
« Svar #107 skrivet: 1 februari 2019 kl. 23:40:42 »

Dock tycker jag att Johan Ulveson är acceptabel som ersättare till Mike Wazowski, även om jag givetvis alltid kommer att föredra Robert Gustafsson… (jag skulle tro att Robert hade förhinder vid inspelningen av dubbningen…)

Yes, han höll på med inspelningen av Hundraåringen.
Besök gärna min Disney blogg som innehåller bl.a fakta, recensioner och dubbningar: http://nouw.com/magicgold
För övriga creditsllistor av dubbade filmer besök gärna (1/6-2019 Ny creditlista ute!): http://nouw.com/dubbox

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 561
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #108 skrivet: 25 mars 2019 kl. 18:25:34 »
Vem gör den svenska rösten till  Madam Canardist  ?

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 644
    • Visa profil
« Svar #109 skrivet: 29 mars 2019 kl. 18:55:31 »
Varför kan dem inte ha samma grafik som i filmen?^^  ???

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 503
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #110 skrivet: 17 april 2019 kl. 08:20:48 »
Spoilers borttagna - inga spoilers om kommande och ej sända säsonger/avsnitt, tack. /Daniel

I vilket fall som helst, jag har fortfarande inte tillgång till Disney-kanalerna efter att jag tagit bort mitt COM HEM och har därför inte kunnat se serien, men jag är väl förberedd på att det i den tredje säsongen kommer att vara Dominique Pålsson Wiklund, och vad bättre är, på senare tid har jag börjar tycka alltmer om henne (och även Linda Åslund som Tingeling), faktum är att Dominique Pålsson Wiklund är dotter till Prinsess-dubbaren Lizette Pålsson (som tidigare givit röst till Snövit, Askungen, Alice, Törnrosa och Ariel i Hos Musse), det ligger i släkten helt enkelt…
« Senast ändrad: 17 april 2019 kl. 08:31:04 av Daniel Hofverberg »