Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lucky Luke

Startat av Hiding, 10 juni 2007 kl. 01:37:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 december 2024 kl. 18:54:17Ja, men Media Dubb har tagit inspiration av Eurotrolls dubbning så de flesta återkommande karaktärerna har samma röster Jan Nygren som Lucky Luke, Gunnar Ernblad som Jolly Jumper, Peter Sjöquist som Ratata...
din hjälp är mycket uppskattade
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 december 2024 kl. 18:54:17Ja, men Media Dubb har tagit inspiration av Eurotrolls dubbning så de flesta återkommande karaktärerna har samma röster Jan Nygren som Lucky Luke, Gunnar Ernblad som Jolly Jumper, Peter Sjöquist som Ratata...
Du fattar hur allt detta kan vara lite trassligt för vissa att sortera ut

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 11 december 2024 kl. 18:58:44Du fattar hur allt detta kan vara lite trassligt för vissa att sortera ut
Och det är ju bara början drar man in filmerna så blir det ännu mer

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 december 2024 kl. 19:00:45Och det är ju bara början drar man in filmerna så blir det ännu mer
vi borde ha någon slags lucky luke wiki som har all svensk dubb info  uppskrivet

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 11 december 2024 kl. 19:02:04vi borde ha någon slags lucky luke wiki som har all svensk dubb info  uppskrivet
Tror inte det går försöker man rota i det där så kommer man bli galen. 

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 december 2024 kl. 19:02:48Tror inte det går försöker man rota i det där så kommer man bli galen.
Finns der dubb credits in avsnittens Intro eller outro 

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 december 2024 kl. 19:02:48Tror inte det går försöker man rota i det där så kommer man bli galen.
Jag blir galen när min mobil för slut på batteri mitt när jag hållet på med något 

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 december 2024 kl. 19:38:55Finns der dubb credits in avsnittens Intro eller outro
Ja, men bara till avsnitten som KM Studios dubbade.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 december 2024 kl. 18:01:27Ingen av dem, det där är säsong 2 avsnitt så det är Eurotroll med Jan Nygren som Lucky Luke den säsongen har ju bara en dubbning.
Dock har vi väl inga säkra belägg på att det faktiskt är Eurotroll som dubbade säsong 2...? Vi har antagit det, då dubbningen verkar ha sitt ursprung från FilmNet - och Eurotroll höll ju till i FilmNets lokaler på den tiden - men såvitt jag vet har det väl aldrig funnits utsatt dubbcredits så att vi kunnat fastställa det till 100%.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 december 2024 kl. 20:46:32Dock har vi väl inga säkra belägg på att det faktiskt är Eurotroll som dubbade säsong 2...? Vi har antagit det, då dubbningen verkar ha sitt ursprung från FilmNet - och Eurotroll höll ju till i FilmNets lokaler på den tiden - men såvitt jag vet har det väl aldrig funnits utsatt dubbcredits så att vi kunnat fastställa det till 100%.
Vi kan inte vara säkra men allt tyder ju på att det är Eurotroll de anlitade väl Adaptor också men det här är uppenbarligen inte en dubbning producerad i Danmark...

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 december 2024 kl. 20:52:54Vi kan inte vara säkra men allt tyder ju på att det är Eurotroll de anlitade väl Adaptor också men det här är uppenbarligen inte en dubbning producerad i Danmark...
Sant, men enligt egen utsago anlitade FilmNet också Videobolaget och Pangljud; även om jag själv inte kunnat hitta åt någon dubbning som jag med säkerhet kan härleda till just Pangljud. Även om det här känns mer som Eurotroll, så kan man väl inte med säkerhet utesluta Videobolaget eller Pangljud.

Sen är det ju också tänkbart att Eurotroll lejde bort dubbningen till Mediadubb International, då de två ju skickade jobb till varandra då och då på den tiden. Men i så fall kan man väl tycka att det borde ha blivit exakt samma röster som TV1000-dubben.

Kort sagt skulle man behöva få tag i någon av skådespelarna för att kunna få ett säkert besked - fast risken är förstås att de kan blanda ihop med TV1000-dubben och/eller långfilmerna, varför även deras ord antagligen inte kan ses som en hundraprocentig sanning...

Vilka av skådespelarna från den förmodade Eurotroll-dubben är det som fortfarande är i livet?

gstone

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 december 2024 kl. 20:59:05Vilka av skådespelarna från den förmodade Eurotroll-dubben är det som fortfarande är i livet?
Vilka av skådespelarna var med och dubbade Eurotroll-dubbningen ens?

Sedan när man vet vilka det var så kan man väl bara söka upp om dessa lever om personerna har en viss kändisskap förstås.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

är det olika " övriga röster" i media dubbs dubbning av säsong ett och eurotrolls dubbning av säspng 2

MB

Citat från: gstone skrivet 11 december 2024 kl. 21:53:42är det olika " övriga röster" i media dubbs dubbning av säsong ett och eurotrolls dubbning av säspng 2
Många medverkar I båda men Media Dubbs dubbning av säsong 1 är gjordet antal år efter Eurotrolls dubbning av säsong 2.