Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Cartoon Network 2003-2009

Startat av TonyTonka, 31 december 2017 kl. 00:52:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 17 juli 2026 kl. 18:00:11Eftersom serien inte står med här, men finns nu på HBO Max.

"Flapjacks Fantastiska Äventyr" (tror det var den svenska titeln.....)

Flapjack - Anton Olofsson Raeder.

Kapten Knoge - Anders Öjebo.

Bubbie (valen) - Ewa Fröling.

Övriga röster;
Dick Ericsson.
Gunnar Ernblad.
Christian Fex.
Johan Hedenberg.
m.fl.
tack
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Jack P.W.

Citat från: Will Siv skrivet 17 juli 2026 kl. 18:00:11Eftersom serien inte står med här, men finns nu på HBO Max.

"Flapjacks Fantastiska Äventyr" (tror det var den svenska titeln.....)

Flapjack - Anton Olofsson Raeder.

Kapten Knoge - Anders Öjebo.

Bubbie (valen) - Ewa Fröling.

Övriga röster;
Dick Ericsson.
Gunnar Ernblad.
Christian Fex.
Johan Hedenberg.
m.fl.
Efter att ha nu tittat på den första säsongen på svenska (det var flera år sedan jag sist såg den, tur att HBO Max la upp den) så kan jag lika väl bidra till vilka andra viktiga karaktärer de övriga rösterna spelade (till mitt bästa försök då allt är baserat på röstidentifiering):

Pepparmint Larry - Jakob Stadell (låter till viss del som honom, även om jag inte är helt säker)
Doktor Frisör, Uppfinnaren, Professorn - Johan Hedenberg
Sally Sirap - ? (här är jag osäker, men rösten låter bekant)
Hamnhäxan, Lady Nickelbottoms, Fröken Styrlund - Annica Smedius
Kaj Krona, Charles, Lolle Akterdäck - Dick Eriksson (inte helt säker om Akterdäck, då hans röst verka ändras i avsnitt, men jag är säker på åtminstone ett avsnitt eller två var det Dick Eriksson)
Åtta-armars Willy - Christian Fex
Vitsar-Ville, Slipprige Pete - Steve Kratz
Klara-Bella, Poseidon, Lord Nickelbottoms - Gunnar Ernblad

Några andra övriga medverkande är Hasse Jonsson och Norea Sjöquist (tror jag, några flickkaraktärer låter som henne).

Om jag skulle hända att ha fel så uppskattar jag om det rättas till.

Will Siv

Citat från: Jack P.W. skrivet 20 juli 2026 kl. 16:50:31Efter att ha nu tittat på den första säsongen på svenska (det var flera år sedan jag sist såg den, tur att HBO Max la upp den) så kan jag lika väl bidra till vilka andra viktiga karaktärer de övriga rösterna spelade (till mitt bästa försök då allt är baserat på röstidentifiering):

Pepparmint Larry - Jakob Stadell (låter till viss del som honom, även om jag inte är helt säker)
Doktor Frisör, Uppfinnaren, Professorn - Johan Hedenberg
Sally Sirap - ? (här är jag osäker, men rösten låter bekant)
Hamnhäxan, Lady Nickelbottoms, Fröken Styrlund - Annica Smedius
Kaj Krona, Charles, Lolle Akterdäck - Dick Eriksson (inte helt säker om Akterdäck, då hans röst verka ändras i avsnitt, men jag är säker på åtminstone ett avsnitt eller två var det Dick Eriksson)
Åtta-armars Willy - Christian Fex
Vitsar-Ville, Slipprige Pete - Steve Kratz
Klara-Bella, Poseidon, Lord Nickelbottoms - Gunnar Ernblad

Några andra övriga medverkande är Hasse Jonsson och Norea Sjöquist (tror jag, några flickkaraktärer låter som henne).

Om jag skulle hända att ha fel så uppskattar jag om det rättas till.
I vilket avsnitt medverkar Sally och i vilka avsnitt kan man höra Norea  ???
- what.

Jack P.W.

Citat från: Will Siv skrivet 20 juli 2026 kl. 17:00:01I vilket avsnitt medverkar Sally och i vilka avsnitt kan man höra Norea  ???
Karaktären Sally är i avsnittet "Kärlekslåda" (avsnitt 17 på HBO Max).

Jag har för mig att Noreas röst (om det är henne, jag är åter igen inte hundra procent säker) hörs i avsnitten "Någonting har gått snett" (avsnitt 16 på HBO Max) och "Hihi Lill-Maggen" (avsnitt 20 på HBO Max).