Författare Ämne: Vilka har ni sett på bio?  (läst 7177 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 240
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vilka har ni sett på bio?
« Svar #90 skrivet: 31 januari 2020 kl. 22:13:13 »
Har någon sätt Dolittle på svenska än ?

Nej men ska se den på engelska nästa vecka.   :o

Utloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 905
  • Mannen på bilden är uppenbarligen inte jag.
    • Visa profil
« Svar #91 skrivet: 2 februari 2020 kl. 21:08:14 »
Kom hem från Bad Boys For Life för en knapp halvtimme sedan. Alltså, jävlar. Fan vad rolig den var och actionsekvenserna var asgrymma. Skitcool film med fruktansvärt välgjord action och massvis med roliga repliker. Alla medverkande var fantastiska i sina roller, Will Smith’ och Martin Lawrence’ kemi var på topp.     
Jag kommer med all säkerhet köpa den (och resten av trilogin) så fort den släpps på Blu-Ray. Jag ser verkligen fram emot den fjärde filmen i serien och rekommenderar alla som tyckt att de tidigare filmerna i serien varit underhållande, alla som gillar Will Smith, alla som gillar grym action och så vidare att gå och kolla på Bad Boys For Life. Riktigt stark 9:a, typ 9,6.

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 330
    • Visa profil
« Svar #92 skrivet: 2 februari 2020 kl. 21:18:13 »
Kom hem från Bad Boys For Life för en knapp halvtimme sedan. Alltså, jävlar. Fan vad rolig den var och actionsekvenserna var asgrymma. Skitcool film med fruktansvärt välgjord action och massvis med roliga repliker. Alla medverkande var fantastiska i sina roller, Will Smith’ och Martin Lawrence’ kemi var på topp.     
Jag kommer med all säkerhet köpa den (och resten av trilogin) så fort den släpps på Blu-Ray. Jag ser verkligen fram emot den fjärde filmen i serien och rekommenderar alla som tyckt att de tidigare filmerna i serien varit underhållande, alla som gillar Will Smith, alla som gillar grym action och så vidare att gå och kolla på Bad Boys For Life. Riktigt stark 9:a, typ 9,6.
Är det inte bättre om du redigerar din lista med filmer du sett på bio istället för att berätta om alla nya som du ser

Utloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #93 skrivet: 2 februari 2020 kl. 22:21:49 »
Är det inte bättre om du redigerar din lista med filmer du sett på bio istället för att berätta om alla nya som du ser

Kanske det, men det känns lite roligare med mindre recensioner. Jag skulle ju kunna göra både och, men jag har nog lite svårt att hitta min lista

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #94 skrivet: 16 februari 2020 kl. 21:27:27 »
Idag såg jag Breaking Surface och det var nog en av dom bästa svenska filmerna jag sett iår :) Moa Gammels insats blir nog utan tvekan kandidat till nästa Guldbaggegala

Här är några andra filmer som jag ser mest framemot detta året:

Black Widow
https://www.moviezine.se/movies/black-widow-2020

The Invisible Man
https://www.moviezine.se/movies/the-invisible-man-2020

The Woman in the Window
https://www.moviezine.se/movies/the-woman-in-the-window

Charter
https://www.moviezine.se/movies/charter

West Side Story (Spielbergs första musikalfilm :))
https://www.moviezine.se/movies/west-side-story-2020
« Senast ändrad: 16 februari 2020 kl. 21:33:43 av Erik Dahlberg »

Utloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #95 skrivet: 29 februari 2020 kl. 17:45:28 »
Kom just hem från Sonic The Hedgehog. Jag tyckte den var riktigt bra, lite bättre än förra årets Pokémon Detective Pikachu, Sonic kändes som att den gick fortare än Pikachu vilket är passande. Humorn landade för min del, men vissa skämt kändes som att de gick över barnens huvuden.
   Jag har sett folk såga dubbningen rejält på internet, varför förstår jag inte riktigt. Jag tyckte dubbningen var riktigt bra. Många av de riktigt kritiska som sågat dubbningen har nämnt att Jim Carreys energi inte riktigt kom med i den svenska dubbningen, men Jonas Kruse var riktigt bra som svensk röst till Robotnik, allt kändes som att det funkade riktigt bra. Självklart var Christian Hedlund lika bra som vanligt, han måste vara en av Sveriges bästa dubbare.
   Som sagt, jag tyckte verkligen om filmen samt dubbningen. En riktigt underhållande TV-spelfilm som förhoppningsvis får en lika bra uppföljare. Stark nia av tio möjliga.

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #96 skrivet: 9 mars 2020 kl. 08:35:32 »
Igår såg jag The Invisible Man, den var väldigt bra och spännande. Ni borde också se den :)

Elisabeth Moss gjorde en väldigt bra insats⭐️ Hon kan nog bli Oscarsnominerad för detta

Utloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #97 skrivet: 9 mars 2020 kl. 12:31:02 »
Kan lägga till Framåt innan jag glömmer det. Riktigt bra, en av de bästa frän Pixar enligt mig. Rolig och sorglig, blev lite tårögd flera gånger. Stark 9a och bara snäppet bättre än Sonic.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 5 222
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #98 skrivet: 8 april 2020 kl. 19:44:01 »
Den Bästa film jag sätt detta år så  här långt är Unga Kvinnor med Birds of Prey är en god tvåa.

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 144
    • Visa profil
« Svar #99 skrivet: 8 april 2020 kl. 20:18:01 »
Jag har sett alla Disney klassiker från Tartan och den magiska kitteln tills idag sen tror jag att jag har sett ny premiärer av de flesta äldre Disney klassikerna också

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 240
    • Visa profil
« Svar #100 skrivet: 8 april 2020 kl. 20:46:17 »
Jag har sett alla Disney klassiker från Tartan och den magiska kitteln tills idag sen tror jag att jag har sett ny premiärer av de flesta äldre Disney klassikerna också

Vilka av dem gamla klassikerna har du sätt då?^^

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 144
    • Visa profil
« Svar #101 skrivet: 8 april 2020 kl. 22:18:56 »
Vilka av dem gamla klassikerna har du sätt då?^^
Det minns jag tyvärr inte men jag vet att jag såg väldigt många eftersom att jag bodde väldigt nära en biograf. Den enda som jag minns att jag har sett är Djungelboken  (i Mono)  fast jag vet att jag sett många fler 

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 5 222
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #102 skrivet: 6 maj 2020 kl. 16:48:04 »
Jag vill se The French Dispatch på bio i september !

Det är Wes Anderson nya film, som vanligt har den Bill Murray  :D :D :D