Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

How to Train Your Dragon 2/Draktränaren 2 (2014)

Startat av Epiphany, 14 mars 2018 kl. 21:59:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Epiphany

Med den tredje filmen påväg om ett  år, (Februari 22/Mars 1 (2019), finns det någon möjlighet att få tag på den officiella listan av Svenska röster för den andra? Det var visserligen 4 år sedan, men om det går över huvudtaget?

Disneyfantasten

Citat från: Epiphany skrivet 14 mars 2018 kl. 21:59:54
Med den tredje filmen påväg om ett  år, (Februari 22/Mars 1 (2019), finns det någon möjlighet att få tag på den officiella listan av Svenska röster för den andra? Det var visserligen 4 år sedan, men om det går över huvudtaget?

Johannes Brost gick bort detta året, så han kan iallafall inte återkomma...

Epiphany

Åh, minns nu att han var rösten till Gobber. Så trist,   :-\

Daniel Hofverberg

Citat från: Epiphany skrivet 14 mars 2018 kl. 21:59:54
Jag ska göra ett tappert försök. :)

DingoPictures2005

Vet du vart denna rollista kommer ifrån? @Daniel Hofverberg 
Undrar då den är helt källös och då rollistan tyvärr fortfarande saknas från Dubbningshemsidan.
https://dubbad.se/film/how-to-train-your-dragon-2

Jag undrar också om @Peter Sjöquist möjligtvis hade regi på den andra filmen också?
Vet att han inte är så aktiv på forumet men jag hoppas att han ser notisen och svarar på frågan🙂.

Jag såg filmen iförgår och jag är hursomhelst 99% säker på att Johan Hedenberg och Johannes Brost medverkar.
Johans röst är lätt att känna igen, Johannes har inte dubbat så mycket men jag har hört honom i massa svenska filmer & serier som bland annat Besökarna, BlackJack och Stjärnhuset.

Nilsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Igår kl. 17:50:48Vet du vart denna rollista kommer ifrån? @Daniel Hofverberg
Undrar då den är helt källös och då rollistan tyvärr fortfarande saknas från Dubbningshemsidan.

Jag undrar också om @Peter Sjöquist möjligtvis hade regi på den andra filmen också?
Vet att han inte är så aktiv på forumet men jag hoppas att han ser notisen och svarar på frågan🙂.

Jag såg filmen iförgår och jag är hursomhelst 99% säker på att Johan Hedenberg och Johannes Brost medverkar.
Johans röst är lätt att känna igen, Johannes har inte dubbat så mycket men jag har hört honom i massa svenska filmer & serier som bland annat Besökarna, BlackJack och Stjärnhuset.
Johannes Brost är också med -som Gape i tvåan också men inte sen i tredje.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Igår kl. 17:50:48Vet du vart denna rollista kommer ifrån? @Daniel Hofverberg
Jag känner tyvärr inte till den webbsajten alls, så jag har ingen aning. :(

Jag hade ärligt talat totalt glömt bort att Dubbningshemsidan saknar den andra filmen - den stora frågan är då om jag någonsin fick någon lista från distributören, eller inte...? Jag får kolla upp det, och se vad jag kan göra, efter att Göteborgs filmfestival är slut - de närmaste 9 dagarna är jag väldigt stressad med att hinna se och recensera runt två filmer varje dag...

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:55:34Jag känner tyvärr inte till den webbsajten alls, så jag har ingen aning. :(

Jag hade ärligt talat totalt glömt bort att Dubbningshemsidan saknar den andra filmen - den stora frågan är då om jag någonsin fick någon lista från distributören, eller inte...? Jag får kolla upp det, och se vad jag kan göra, efter att Göteborgs filmfestival är slut - de närmaste 9 dagarna är jag väldigt stressad med att hinna se och recensera runt två filmer varje dag...
Dvd utgåvan borde innehålla credits antar jag?

@willdubguru kanske har dom annars? Han nämnde att han sparade flera Dreamworks creditlistor från Netflix innan Netflix tog bort alla dubbcredits för Dreamworks filmer.

willdubguru

Ask and you shall receive.
Here are the Swedish credits from the Blu-Ray release. :)
@Daniel Hofverberg 

Daniel Hofverberg

Citat från: willdubguru skrivet Idag kl. 01:45:28Ask and you shall receive.
Here are the Swedish credits from the Blu-Ray release. :)
@Daniel Hofverberg
Thank you. :)

I'm not sure if I have this film on Blu-Ray, but either way I'm not sure how easy it would be to find it; as I have way too many Blu-Ray films, and most is quite a mess...

This is one case where physical media is greatly preferred instead of streaming, as most streaming providers (except for Disney+) don't have any dubbing credits listed; in particular if the film isn't brand new... :(

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 02:20:47Thank you. :)

I'm not sure if I have this film on Blu-Ray, but either way I'm not sure how easy it would be to find it; as I have way too many Blu-Ray films, and most is quite a mess...

This is one case where physical media is greatly preferred instead of streaming, as most streaming providers (except for Disney+) don't have any dubbing credits listed; in particular if the film isn't brand new... :(
When it comes to Netflix, (I think) that only the Netflix originals contain dub credits.
I asked my friend Jack P.W. a while ago to check if The Super Mario Bros Movie had Icelandic credits listed which it didn't and that movie was only 2 years old at the time of him checking.

Also @willdubguru could you check your Discord inbox? 
Sent you some questions and materials, I know your busy but incase you missed🙂.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Idag kl. 02:43:42When it comes to Netflix, (I think) that only the Netflix originals contain dub credits.
I asked my friend Jack P.W. a while ago to check if The Super Mario Bros Movie had Icelandic credits listed which it didn't and that movie was only 2 years old at the time of him checking.

Also @willdubguru could you check your Discord inbox?
Sent you some questions and materials, I know your busy but incase you missed🙂.
Hbo, Prime and the other services, I haven't checked.
I know SF doesn't credit dub casts tho, watched Open Season 2 on there sometime ago, for Open Season 2 tho Osis gave me a list of voices he could identify haven't had any success with reaching out to Jakob Stadell about the dub tho😕.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Idag kl. 02:43:42When it comes to Netflix, (I think) that only the Netflix originals contain dub credits.
I think so too. Disney+ do have credits for most films and series, although they are sometimes lacking in one area or another.

Viaplay usually only have credits for originals they have ordered the dubs of, and SkyShowtime never have any credits whatsoever. HBO Max have started to have very limited credits for a select few recent dubbings, but only a few characters and no "Additional Voices".

Prime Video sometimes have dub credits, and sometimes not. Apple TV+ almost always have dub credits.

SF Anytime never seem to have any dub credits at all.