Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Toy Story 4

Startat av TonyTonka, 30 mars 2018 kl. 21:03:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 31 augusti 2019 kl. 23:52:47
Får väl se det braiga i det. Att iallafall så är Stefan Frelander tillbaka och hon var ju iallafall med i trailern.  :-* :o

Bo Peeps röst i trailern är inte särskilt lik den som faktiskt är med i filmen.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 september 2019 kl. 00:02:51
Bo Peeps röst i trailern är inte särskilt lik den som faktiskt är med i filmen.

Kan det varit Lena Ericsson I trailern ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2019 kl. 20:54:18
Vilka var några av de andra svenska rösterna son tanten som äger affären, Mr Patoo Head, Mrs Patoo Head, Giggles, Norhöngen, Dolly, Hr Kotte och Trixie ?
Mr. Potato Head - Thomas Engelbrektsson
Mrs. Potato Head - Kajsa Reingardt
Giggle - Linda Åslund
Trixie - Martina Haag
Margaret - Anita Molander
Dolly - Jessica Liedberg
Herr Kotten - Björn Gedda

Det är också trevligt att båda sångerna sjungs av Mikael Roupé, och till skillnad från Toy Story 3 låter det som att "Jag är din bäste vän" är nyinspelad den här gången istället för att återanvända inspelningen från den första filmen. :)

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2019 kl. 01:51:26
Giggle - Linda Åslund
Trixie - Martina Haag
Dolly - Jessica Liedberg

Det är också trevligt att båda sångerna sjungs av Mikael Roupé, och till skillnad från Toy Story 3 låter det som att "Jag är din bäste vän" är nyinspelad den här gången istället för att återanvända inspelningen från den första filmen. :)

Vem spelar Slinky?  :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2019 kl. 01:56:19
Slinky spelas av Ole Ornered. :)

Vem spelar Andy, Rymdisarna, Andys mamma, Bonnie, Bonnies mamma och Smulan? :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  1 september 2019 kl. 01:59:15
Vem spelar Andy, Rymdisarna, Andys mamma, Bonnie, Bonnies mamma och Smulan? :)
Andy som barn - Sigge Dorsin
Andy som tonåring - Leo Hallerstam
Andys mamma - Myrra Malmberg
Bonnie - Vilja Eklund Adolphson
Bonnies mamma - Jennie Jahns
Smulan - Lars Dejert

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2019 kl. 02:02:29
Smulan - Lars Dejert

Är Vilja relaterad till Linus Eklund Adolphson? (Från Bl.a Grotesco och Lejonkungen tidigare i år)
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 september 2019 kl. 02:09:16
Är Vilja relaterad till Linus Eklund Adolphson? (Från Bl.a Grotesco och Lejonkungen tidigare i år)
Jag skulle gissa på det, men ärligt talat hittar jag ingenting alls om Vilja på nätet, så jag kan inte säga något med 100% säkerhet...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2019 kl. 01:51:26
Giggle - Linda Åslund
Trixie - Martina Haag
Dolly - Jessica Liedberg

Men så bra, då har ju Mr Potato Head, Trixie, Dolly och Herr Kotten samma röster som tidigare...

Betyder det att Gunnel Fred inte är Mr Potato Heads röst längre? (då hon även verkar utbytt i Draktränaren 3) Varför det? Hade hon förhinder vid inspelningen av båda dubbningarna eller har hon lämnat branchen? Valde hon att sluta frivilligt eller är hon inte längre godkänd av Disney i USA för rollen?

Så trevligt också att Mikael Roupé är med för första gången på länge...

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2019 kl. 02:02:29
Smulan - Lars Dejert

Då har alltså Andys tonåring, Andys Mamma och Smulan samma röster som sist...

Betyder det att Malin Berghagen inte dubbar längre, då hon är utbytt i Bilar 3 och i Toy Story kortfilmerna?

Disneyfantasten

Vilka stod för regi, översättning och sångtexter? Vilken dubbningsstudio var det? (var det SDI Media som vanligt eller var det en annan studio)

Jag förutsätter att Michael Rudolph fortfarande är ansvarig för kreatib ledning, jag tvivlar på att de skulle byta ut honom så hastigt...

Daniel Hofverberg

Ja, föga förvånande är det SDI Media. Mats Wänblad har översatt och skrivit sångtexterna till den nytillkomna sången (medan "Jag är din bäste vän" ju skrevs av Mikael Roupé och Lena Ericsson), och Joakim Jennefors regisserade. :)

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 september 2019 kl. 07:30:39
Betyder det att Gunnel Fred inte är Mr Potato Heads röst längre? (då hon även verkar utbytt i Draktränaren 3) Varför det? Hade hon förhinder vid inspelningen av båda dubbningarna eller har hon lämnat branchen? Valde hon att sluta frivilligt eller är hon inte längre godkänd av Disney i USA för rollen?
Det undrar jag också, och jag har tyvärr inga svar. Gunnel Fred är ju i alla fall fortfarande i allra högsta grad aktiv som skådespelare, så därför vet jag inte varför hon bytts ut. Gunnel har i och för sig medverkat i en större pjäs på Dramaten under våren/sommaren, och hon tillhör ju den fasta ensemblen på Dramaten, men teaterpjäser spelas ju oftast på kvällstid varför det inte borde behöva påverka något.

Men det är ju tänkbart att hon ändå haft så fullt upp på Dramaten att hon inte hunnit med de här dubbningsrollerna (dubbningar har förstås aldrig varit någon högsta prio för henne, utan bara en liten bisyssla då och då), eller så är det Dramaten som inte velat att hon skulle vara med (då hon mig veterligen är fast anställd där). Det är förstås också tänkbart att hon inte är godkänd av Disney längre - hon är ju trots allt 64 år gammal, så rösten kan ju ha förändrats en del under de gångna nio åren.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2019 kl. 01:56:19
Slinky spelas av Ole Ornered. :)

Okej, då har även Slinky samma röst sedan Guy De La Berg blev sjuk för att sedan avlida 2014...

Vilka spelade Elefanten, Noshörningen och Tigern?

Fanns det några som stod utsatta under "övriga röster"? Isåfall, vilka?  :)

Vilka framförde de nya sångerna?

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2019 kl. 08:41:49
Ja, föga förvånande är det SDI Media. Mats Wänblad har översatt och skrivit sångtexterna till den nytillkomna sången (medan "Jag är din bäste vän" ju skrevs av Mikael Roupé och Lena Ericsson), och Joakim Jennefors regisserade. :)
Det undrar jag också, och jag har tyvärr inga svar. Gunnel Fred är ju i alla fall fortfarande i allra högsta grad aktiv som skådespelare, så därför vet jag inte varför hon bytts ut. Gunnel har i och för sig medverkat i en större pjäs på Dramaten under våren/sommaren, och hon tillhör ju den fasta ensemblen på Dramaten, men teaterpjäser spelas ju oftast på kvällstid varför det inte borde behöva påverka något.

Men det är ju tänkbart att hon ändå haft så fullt upp på Dramaten att hon inte hunnit med de här dubbningsrollerna (dubbningar har förstås aldrig varit någon högsta prio för henne, utan bara en liten bisyssla då och då), eller så är det Dramaten som inte velat att hon skulle vara med (då hon mig veterligen är fast anställd där). Det är förstås också tänkbart att hon inte är godkänd av Disney längre - hon är ju trots allt 64 år gammal, så rösten kan ju ha förändrats en del under de gångna nio åren.

Är inte Potato Head paret svåra att åldersbestämma? (helt omöjligt är det dock inte)

Vilken var Gunnel Freds senaste dubbning hittills? (utöver Toy Story kortfilmerna)