Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Toy Story 4

Startat av TonyTonka, 30 mars 2018 kl. 21:03:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Ska se filmen klockan 6, hoppas den är bra. Ser fram emot Robert, Adam och Kodjo.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

gstone

Per Andersson hade passat väldigt bra som  Forky.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Kort sagt, älskade filmen. Otrolig animation och Robert Gustafsson som Gaffe var ju otroligt rolig. Kodjo och Adam gjorde bra ifrån sig som Acke och Backe, Den förstnämnda hade ju dock betydligt mer dialog än den sistnämnda. Bra story om än relativt simpel, gjorde inte mig något, den var väldigt rolig. "Jag är skräp" var nog filmens bästa och roligaste replik. Låten "Varför kastar du bort dig själv?" eller vad den nu hette var väldigt bra. 9,6/10 får den från mig, skulle definitivt rekommendera och köpa på Blu-Ray, helst i samband med de andra filmerna i serien.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 augusti 2019 kl. 20:33:41
Kort sagt, älskade filmen. Otrolig animation och Robert Gustafsson som Gaffe var ju otroligt rolig. Kodjo och Adam gjorde bra ifrån sig som Acke och Backe, Den förstnämnda hade ju dock betydligt mer dialog än den sistnämnda. Bra story om än relativt simpel, gjorde inte mig något, den var väldigt rolig. "Jag är skräp" var nog filmens bästa och roligaste replik. Låten "Varför kastar du bort dig själv?" eller vad den nu hette var väldigt bra. 9,6/10 får den från mig, skulle definitivt rekommendera och köpa på Blu-Ray, helst i samband med de andra filmerna i serien.

Vilka var några av de andra svenska rösterna son tanten som äger affären, Mr Patoo Head, Mrs Patoo Head, Giggles, Norhöngen, Dolly, Hr Kotte och Trixie ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2019 kl. 20:54:18
Vilka var några av de andra svenska rösterna son tanten som äger affären, Mr Patoo Head, Mrs Patoo Head, Giggles, Norhöngen, Dolly, Hr Kotte och Trixie ?

Samt Slinky, Rymdisarna, Smulan, Elefanten och Tigern?  :)

E

Hoppas att Pizza Planet-bilen och sifferkoden A113 kommer vara gömda i denna film, precis som i alla andra pixar-filmer :)

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2019 kl. 20:54:18

Det kunde jag inte urskilja, satt inte igenom eftertexterna för att se creditlistan heller för den delen. Giggle McDimples lät dock som Jessie från Disney Channel-serien; Jessie. De andra, det vill säga de som varit med i tidigare filmer, lät som om de hade samma röster som tidigare men det vet jag inte då jag inte sett de föregående filmerna på ett tag.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2019 kl. 21:18:13
Samt Slinky, Rymdisarna, Smulan, Elefanten och Tigern?  :)

Elefanten kommer jag inte ens ihåg, tigern kände jag inte igen, Slinky vet jag inte mer än att det måste vara en ny skådis då Guy De La Berg är död sedan 2014. Smulan lär, som med de andra karaktärerna från tidigare filmer, ha samma röst. Rymdisarna tror jag inte ens var med, i fall att de var det sa de ingenting. En hel drös med karaktärer sa knappt någonting för den delen, det var mest huvudkaraktärerna plus Jessie som pratade, de andra sa som sagt inte mycket.

Än så länge har Wikipedia alla rätt när det kommer till de svenska rösterna, de har för den delen bara registrerat en, nämligen Robert Gustafsson som Gaffe.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 augusti 2019 kl. 22:21:12
Det kunde jag inte urskilja, satt inte igenom eftertexterna för att se creditlistan heller för den delen. Giggle McDimples lät dock som Jessie från Disney Channel-serien; Jessie. De andra, det vill säga de som varit med i tidigare filmer, lät som om de hade samma röster som tidigare men det vet jag inte då jag inte sett de föregående filmerna på ett tag.

Elefanten kommer jag inte ens ihåg, tigern kände jag inte igen, Slinky vet jag inte mer än att det måste vara en ny skådis då Guy De La Berg är död sedan 2014. Smulan lär, som med de andra karaktärerna från tidigare filmer, ha samma röst. Rymdisarna tror jag inte ens var med, i fall att de var det sa de ingenting. En hel drös med karaktärer sa knappt någonting för den delen, det var mest huvudkaraktärerna plus Jessie som pratade, de andra sa som sagt inte mycket.

Än så länge har Wikipedia alla rätt när det kommer till de svenska rösterna, de har för den delen bara registrerat en, nämligen Robert Gustafsson som Gaffe.

Ole Ornered har spelat Slinky i kortfilmerna, men jag frågade för att vara på den säkra sidan...

Förhoppningsvis kan Daniel få kontakt med Disney för att få en rollista nästa vecka...

gstone

Jag villl veta  rösterna till Margaret butiksägaren, Andy's mamma,Bonnie,föräldrar Mrs. Potato Head,Trixie, Dolly, Melepant Brooks, Bitty White, Chairol Burnett, Carl Reineroce och Harmony,s mamma.

Det är  rösterna  som jag undrar över.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2019 kl. 22:40:05
Jag villl veta  rösterna till Margaret butiksägaren, Andy's mamma,Bonnie,föräldrar Mrs. Potato Head,Trixie, Dolly, Melepant Brooks, Bitty White, Chairol Burnett, Carl Reineroce och Harmony,s mamma.

Det är  rösterna  som jag undrar över.

Jag undrar över alla obekräftade röster... (de enda som jag inte undrar över är Woody, Buzz Lightyear, Jessie, Bo Peep, Hamm, Rex, Gaffe, Ankan & Kaninen, Duke Caboom och Gabby Gabby, som redan är bekräftade)

Elios

Hoppas många från dem gamla dubbningarna är med så som Olli Markenros och Thomas Engelbrektsson.  8)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 31 augusti 2019 kl. 23:19:19
Hoppas många från dem gamla dubbningarna är med så som Olli Markenros och Thomas Engelbrektsson.  8)

Olli Markenros är redan bekräftad! Jag hörde honom i en trailer som länkades i tråden!  ;) (t.o.m. Stefan Frelander återvänder trots att han lämnade branchen 2015)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2019 kl. 23:21:03
Olli Markenros är redan bekräftad! Jag hörde honom i en trailer som länkades i tråden!  ;) (t.o.m. Stefan Frelander återvänder trots att han lämnade branchen 2015)

Olli Markenros har ju en favorit replik i både den första filmen där han ju då säger: "Åh jag fattar inte!" och i ett avsnitt ur Johnny Bravo där han då spelar en tjuv och han och Johnny Bravo åker i en bil och polisen är efter dem och han bara skriker då: "OH NEJ! DET ÄR SNUTEN!"
Oj vad minns farmor skrattade åt det.  ;D

Verkar ju synd att inte Lena Ericsson då hon ju är Boo-Peep.  :-[

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 31 augusti 2019 kl. 23:27:49
Verkar ju synd att inte Lena Ericsson då hon ju är Boo-Peep.  :-[

Jag håller med, men förmodligen var hon uppbokad eller liknande, eller så kanske hennes röst förändrats på 20 års tid...

Jag kommer iallafall att se filmen omkring mitten av september...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2019 kl. 23:32:50
Jag håller med, men förmodligen var hon uppbokad eller liknande, eller så kanske hennes röst förändrats på 20 års tid...

Jag kommer iallafall att se filmen omkring mitten av september...

Får väl se det braiga i det. Att iallafall så är Stefan Frelander tillbaka och hon var ju iallafall med i trailern.  :-* :o