Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kalle Anka och hans vänner önskar god jul

Startat av Mysan, 7 december 2007 kl. 15:04:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: MB skrivet 23 december 2024 kl. 20:06:36Borde inte det som ligger under sidan Kalle Anka och hans vänner på SVT vara en egen livesändning?

För uppesittarkvällen är det i alla fall uppenbarligen två olika eftersom att den som visas på SVT2 har kanalloggan medan på SVT Play den på SVT bara har svt-loggan.
Vilken upparsittarkväll? 

Jaså du menade Cyklopernas land. Ja det brukar konstigt nog vara så. Har bland annat sett med på skidskytte. Men avrför det är så vet jag inte. Men dom vill väl helst bara ha SVT-loggan än SVT1-loggan som då det finns på deras svtplay-kanaler.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Oskar

tyvärr är kanske blir sista jul med Kalle Anka i år om inte Disney och Svt kommer överens med nytt avtal. vi kan inte göra något åt saken eftersom Svt går på besparingar samtidigt. Disney kräver mycket pengar av Svt.

Jonas9881

Citat från: Tintin skrivet 23 december 2024 kl. 20:05:12Jag märkte att det var så i DVDStyler, att man var tvungen att klippa på en viss typ av bildruta (frames) för att det skulle gå att skapa en DVD i programmet. Det finns olika typer av frames för video såsom I-frames. P-frames och B-frames och troligen är det något där som programmet känner av. 

Man kan absolut ha med lite extramaterial (det är ju inte ovanligt om man spelar in med timer) och i menyerna för DVDStyler finns ju även stöd för dual-layer (8.5 GB) och unlimited.
Unlimited, alltså obegränsad lagring? Finns det verkligen på DVD?

Eller betyder "unlimited" något annat i detta sammanhanget?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MB

Citat från: Jonas9881 skrivet 23 december 2024 kl. 20:12:39Unlimited, alltså obegränsad lagring? Finns det verkligen på DVD?

Jag tror unlimited är när man gör en iso-fil som inte är meningen att den ska brännas på DVD så den kan vara Hur stor som helst.

Tintin

Citat från: Jonas9881 skrivet 23 december 2024 kl. 20:12:39Unlimited, alltså obegränsad lagring? Finns det verkligen på DVD?

Umlimited begränsar inte filstorleken, men det enda som jag skulle kunna tänka mig att det är användbart till är om man kan bränna filen/filerna på Blu-ray.

Steffan Rudvall

Mina gissningar på vad det blir för överraskningar är, Vaiana 2 kanske visas bara den i år eftersom att det inte verkar finnas något annat som passar in.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2024 kl. 14:02:05Mina gissningar på vad det blir för överraskningar är, Vaiana 2 kanske visas bara den i år eftersom att det inte verkar finnas något annat som passar in.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/From_All_of_Us_to_All_of_You

Men dom har väl inte visat "live-action" innan  ???

"Elio" kanske
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2024 kl. 14:02:05Mina gissningar på vad det blir för överraskningar är, Vaiana 2 kanske visas bara den i år eftersom att det inte verkar finnas något annat som passar in.
Baserat på vad de visat senaste åren så skulle jag tippa mina gissningar på Drömproduktioner.

Steffan Rudvall

Citat från: Will Siv skrivet 24 december 2024 kl. 14:08:09https://en.m.wikipedia.org/wiki/From_All_of_Us_to_All_of_You

Men dom har väl inte visat "live-action" innan  ???

"Elio" kanske
Vaiana 2 är ju långt ifrån live action, jag gissar som sagt på att det är bara blir den i år.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2024 kl. 14:34:37Vaiana 2 är ju långt ifrån live action, jag gissar som sagt på att det är bara blir den i år.
Menade "Mufasa"
- what.

TonyTonka

Som jag misstänkte, Insidan ut-serien blev en av överraskningarna.  :D
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 24 december 2024 kl. 16:05:12Som jag misstänkte, Insidan ut-serien blev en av överraskningarna.  :D
Jag tippade också på det, även om jag ännu inte har sett hela så älskar jag den redan, hela Insidan Ut franschisen känns utan tvekan värdig, första filmen är en stor favorit hos mig och 2an var på samma nivå och även TV-serien lever upp till filmernas nivå.

Dubintrested

Så snopet, fick med ljudet helt perfekt men bilden där blev det av någon anledning flera ställen där några minuter inte kommit med.

Dubintrested

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2024 kl. 14:34:37Vaiana 2 är ju långt ifrån live action, jag gissar som sagt på att det är bara blir den i år.
Du hade typ rätt men inte för Sverige men Norge.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"