Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kalle Anka och hans vänner önskar god jul

Startat av Mysan, 7 december 2007 kl. 15:04:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2023 kl. 21:15:49Vilka filmer skulle det vara? De har ju inte släppt några andra animerade filmer i år förutom Elementärt.

Att ha med Elementärt fyller ju inget syfte då den sedan länge haft biopremiär och funnits på hemvideo/streaming i ett par månader.
Åh, just det, ja, eftersom sneak peeks är väl bara för filmer som snart är framme och Elementärt var redan ute för länge sedan...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2023 kl. 21:15:49Vilka filmer skulle det vara? De har ju inte släppt några andra animerade filmer i år förutom Elementärt.

Att ha med Elementärt fyller ju inget syfte då den sedan länge haft biopremiär och funnits på hemvideo/streaming i ett par månader.
Fast dom hae ju haft med filmer som redan kommit yrt för ett tag sedan några andra gånger :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kanske det borde finnas någon slags lista över vad "Sneak Picks" har varit varjeår så vi kan göre våra beräkningar om vad det kommer bli ?

En sådan lista postades till mig i denna tråd för tre år sedan, men nu har det ju gått tre jular till ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 december 2023 kl. 21:54:01Fast dom hae ju haft med filmer som redan kommit yrt för ett tag sedan några andra gånger :D
Ja men det är bara i samband med nyreleaser eller släpp på fysisk media.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2023 kl. 21:58:34Ja men det är bara i samband med nyreleaser eller släpp på fysisk media.
Det kan du nog har rätt i  :)

TonyTonka

Är det bara jag som tyckte att den nya orangea känslan i Insidan ut 2-klippet lät lite som Maria Rydberg? ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 24 december 2023 kl. 22:38:01Är det bara jag som tyckte att den nya orangea känslan i Insidan ut 2-klippet lät lite som Maria Rydberg? ^^
Jag kan inte höra det, det låter som att det är någon yngre.

Skokaka

Citat från: TonyTonka skrivet 24 december 2023 kl. 22:38:01Är det bara jag som tyckte att den nya orangea känslan i Insidan ut 2-klippet lät lite som Maria Rydberg? ^^
Enligt mig lät det som Mimmi Sandén eller Mikaela Ardai Jennefors. (Seriöst, det kan väl inte bara vara jag som tycker att de låter lika?) Men jag kan ha fel, det var ju lite vi hörde utav insatsen...

MOA

Steffan Rudvall

Fakta kollar man inte innan man skriver artiklar? Det är väl allmänt känt att Bengt Feldreich lektorsdubbar julprogrammet så skulle Andreas Nilsson spela Kalle där hade han behövt en tidsmaskin.

https://nyheter24.se/noje/tv/1212476-han-gor-kalle-ankas-rost-pa-julafton

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2023 kl. 20:33:54Det är ju lite förvånande att just Insidan ut 2 var med. Så vitt jag vet är det nämligen bara scenenerna som var med i trailern som överhuvudtaget är färdiganimerade. Det kan ju dock förklara varför inslaget vara lite kortare i år.
Ja, det känns ju helt klart som en nödlösning att Disney valt att använda en trailer till Insidan ut 2 som Surprise Gift-segment. Vågar vi gissa att det inte fanns något annat att ta till, som redan var dubbat till alla länder...? Trots allt sänds ju någon variant av Disneys julprogram i 40 länder, varför Disney alltså måste begränsa sig till inslag som finns dubbat till alla dessa 40 språk...

Men då Önskan-inslaget inte kändes längre än vanligt, så känns det som att det sannolikt varit tänkt att något annat skulle ha varit det första Surprise Gift-segmentet, men att de planerna sprack i sista minuten så att det därför inte hanns med att förlänga Önskan - för annars brukar ju julaftonsprogrammet vara ungefär lika långt varje år, och i år borde det ha varit ett par minuter kortare.

För övrigt tycker jag det var ett lite tråkigt parti de valt ur Önskan, med bara en sång och i stort sett ingen handling alls. Det är förvisso en fin sång och ypperliga sångtexter av Robert Cronholt, men den säger inte mycket om handlingen.

Åtminstone verkar i alla fall barnen tycka det - mina brorsöner såg Kalle Anka och hans vänner önskar god jul med mig i år (dock tämligen motvilligt), och deras första reaktion var:
"Säg inte att det här är ännu en sån där film där de sjunger oavbrutet hela tiden?! Den vill jag då verkligen inte se!". När barnens föräldrar frågade om de inte skulle gå på bio och se Önskan sa i synnerhet den yngre "Absolut inte", och det lät som att de högst på nåder kunde tänka sig att se filmen på Disney+ när den kommer ut där; men helst inte alls...

Citat från: gstone skrivet 24 december 2023 kl. 17:26:44Du ville göra rum för David Batra antar jag ::)
Jag betvivlar starkt att Disney skulle anpassa längden för 40 olika länder utifrån en julvärd i lilla Sverige...

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 24 december 2023 kl. 23:04:13Enligt mig lät det som Mimmi Sandén eller Mikaela Ardai Jennefors. (Seriöst, det kan väl inte bara vara jag som tycker att de låter lika?) Men jag kan ha fel, det var ju lite vi hörde utav insatsen...
Dom spelar ju syskon :)
- what.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 december 2023 kl. 03:37:38Ja, det känns ju helt klart som en nödlösning att Disney valt att använda en trailer till Insidan ut 2 som Surprise Gift-segment. Vågar vi gissa att det inte fanns något annat att ta till, som redan var dubbat till alla länder...? Trots allt sänds ju någon variant av Disneys julprogram i 40 länder, varför Disney alltså måste begränsa sig till inslag som finns dubbat till alla dessa 40 språk...
Nu hittar du på ! ? ???

Är ju bara Sverige norge, Finland, Danmark och möligen Tyskland ;D ;)

Var Ryssland med  i ett få år men av förståeliga  skäl så lärde det inte vara det nu

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 december 2023 kl. 03:37:38Jag betvivlar starkt att Disney skulle anpassa längden för 40 olika länder utifrån en julvärd i lilla Sverige...
Vad partar du om !!!?? ??? ???

gstone