Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Fel på Dubbningshemsidan ?

Startat av ddubbning, 10 december 2007 kl. 18:43:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Nu är det åtgärdat.

Tydligen var det någon form av överbelastning vid den automatiska säkerhetskopieringen, men exakt varför den kommit in nu vet jag inte då det borde vara söndag natt som den kopieringen sker.

Tack för att ni uppmärksammat problemet.

ddubbning


Elios

Finns det inte redan jättemånga ämnen om detta redan!? Kanske då att man skulle koppla ihop dem. 

ddubbning

Det verkar vara något fel med Svenska röster och credits.  Det står "Filen finns inte!" framför vissa titlar i under TV-serier. Prövade att klicka på ett par av dessa men fick bara en sida med ett felmeddelande om att creditlistan inte kan hittas.

Daniel Hofverberg

Citat från: ddubbning skrivet 12 februari 2023 kl. 22:32:13Det verkar vara något fel med Svenska röster och credits.  Det står "Filen finns inte!" framför vissa titlar i under TV-serier. Prövade att klicka på ett par av dessa men fick bara en sida med ett felmeddelande om att creditlistan inte kan hittas.
Tydligen har det uppstått en bugg i PHP-skriptet på sidan, så att den blandar ihop svenska och norska creditlistor - så de norska creditlistor jag skrivit in för kommande Norske stemmer og credits tror skriptet är svenska, och letar efter bland de svenska creditlistorna (vilket den förstås inte kommer hitta åt; därav felmeddelandet)... :(

Jag ber så mycket om ursäkt för det här. Jag har nu gjort en snabb hårdkodad fix för att lösa problemet för stunden, så att de norska creditlistorna inte längre visas där. Innan Norske stemmer og credits kan lanseras måste jag ordna en mer permanent lösning, så att svenska och norska credits kan samexistera utan att skriptet blir lurat, men för att få sajten att se normal ut nu har jag snabbt lagt in en "quick and dirty"-hårdkodning så att den bara letar efter svenska creditlistor. :)

ddubbning

Ingen fara, vad bra att det är fixat!  :)

Marcusen

Nu när man söker så får man bara upp varningstexter

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet 17 februari 2023 kl. 19:20:59Nu när man söker så får man bara upp varningstexter
Aj då, det var ytterligare en biverkning på grund av Norske stemmer og credits - att sökfunktionen blandar ihop norska och svenska creditlistor, och därför inte vet var den ska leta; och försöker därför att söka igenom norska creditlistor bland de svenska... :-[

Jag ber så mycket om ursäkt. Jag har nu gjort samma hårdkodade snabbfix som på indexsidan för Svenska röster och credits, så att den inte längre ska leta bland de norska creditlistorna; så att man slipper sådana varningsmeddelanden. :)
(Det är förstås ingen lösning som håller i längden, för när Norske stemmer og credits lanseras måste ju båda sidorna fungera och inte blanda ihop saker, men eftersom det inte behöver ske idag så har jag lite tid på mig att hitta en hållbar lösning på det här programmeringsdilemmat...)