Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

My Little Pony - Ett äventyr (My Little Pony - The Movie, 1986)

Startat av Daniel Hofverberg, 21 mars 2005 kl. 19:18:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

moviefan

Nu var det längesedan jag frågade om kopian på filmen, jag undrar hur det har gått.   ::)

Elios

Vart går det att få tag i originaldubbningen av den här filmen med My Little Pony? Är den enkel att få tag på och dyker den ofta upp på Tradera titt som tätt? Kan någon förresten lägga upp en bild här på hur omslaget ser ut!?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Varsågod

Well, den kostar 29 kr på Blu-ray på Ginza.se. Jag tycker inte det är särskilt dyrt för en fabriksny film som man vill ha i samlingen.

gstone

Citat från: Varsågod skrivet 12 augusti 2020 kl. 22:32:40
Well, den kostar 29 kr på Blu-ray på Ginza.se. Jag tycker inte det är särskilt dyrt för en fabriksny film som man vill ha i samlingen.

Är den fortfarande i Lager ? ???

Tradeta har över 140 Kr oftast >:(

Steffan Rudvall

Hur vet du att den han menar det finns väldigt många My Little Pony filmer och två stycken som bara heter My Little Pony The Movie

gstone

Menade den från 80-talet med Hydia.

Steffan Rudvall

Daniel Hofverberg

Det som finns på Ginza är den nya datoranimerade filmen från 2017, och inte 1980-talsfilmen.

1980-talsfilmen har aldrig släppts på Blu-Ray.

Varsågod

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2020 kl. 23:13:41
Nej, det vet jag också. Inlägget som sådant innehöll inte direkt ett överflöd av information att utgå ifrån, så när han beklagar sig över att DVD:n är såpass dyr, ligger det nära till hands att tänka att han åsyftar en film som för närvarande saluförs på svenska marknaden.

När det nu sedan trådens tillblivelse tillkommit en ny film med en i stort sett identisk titel, kan det ju vara på sin plats att skriva in ett utgivningsår i trådrubriken.

Daniel Hofverberg

Citat från: Varsågod skrivet 12 augusti 2020 kl. 23:24:51
När det nu sedan trådens tillblivelse tillkommit en ny film med en i stort sett identisk titel, kan det ju vara på sin plats att skriva in ett utgivningsår i trådrubriken.
Det har du så rätt i. Nu har jag sammanfogat båda trådarna som fanns om 1986 års My Little Pony - The Movie, och har döpt om den så att det inte ska råda någon tvekan om vilken film som avses. :)

När tråden skapades 2005 hade jag förstås inte en tanke på att någon i framtiden skulle ämna till att producera en ny film med exakt samma titel som 1980-talsfilmen...

salle

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 augusti 2020 kl. 23:13:41
Det som finns på Ginza är den nya datoranimerade filmen från 2017, och inte 1980-talsfilmen.

1980-talsfilmen har faktiskt släppts på Blu Ray på engelska i en mycket begränsad upplaga. Osäker på om det enbart såldes i USA.

gstone

Goliat

Citat från: salle skrivet 10 september 2020 kl. 00:29:02
1980-talsfilmen har faktiskt släppts på Blu Ray på engelska i en mycket begränsad upplaga. Osäker på om det enbart såldes i USA.

Det stämmer, jag har den blurayutgåvan. Som nämnt är det enbart engelska.

Köpte för att synka svenska dubben till den. 😁☺️

https://www.amazon.com/Lttle-Pony-35th-Ann-Blu-ray/dp/B07G13RF1C