Författare Ämne: Christoffer Robin och Nalle Puh  (läst 2779 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 527
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
SV: Christoffer Robin och Nalle Puh
« Svar #30 skrivet: 4 november 2018 kl. 19:56:39 »
Jag gillar verkligen inte Nalle Puhs och Kanins röster i filmen! Men tyvärr är både Guy De La Berg och Charlie Elvegård i himlen, så det är förståeligt, annars borde ju nästan vem som helst kunna passa bättre än den i dessa roller… (jag är glad att jag slipper Olli Markenros och Puh, även om det inte är något fel på Markenros skådespeaartalanger, men till kommande projekt bör man underkänna Jönsson och Goldmann i dessa roller, det enda som är bra med deras insatser är inlevelsen)

Jag tycker faktiskt att Michael Blomqvist är bra som Nasse och jag tycker att han både är lik originalrösten och bibehåller rätt röstkaraktär, han är givetvis inte lika bra som Jörgen Lantz (som tyvärr underkändes redan 2000), men han kommer som god tvåa, och han är bättre än Pontus Gustafsson enligt mig, och många gånger bättre än både Marie Isedal och Gunnel Fred, som båda var under all kritik i dennaa roll… (även om båda är duktiga skådespelare, men tyvärr är de alldeles för feminina, ljusa, gälla och gnälliga för att kunna passa särskilt bra som Nasse)

Jag tycker också att Benke Skogholt är bra som Ior, rösten passar karaktären och han har också rätt inlevelse och dysterhet i rollen, han kommer förstås inte upp i John Harrysons nivå, men han kommer som god tvåa och är avsevärt bättre än Sven Wallskog som inte direkt passade karaktären…
(fast Stephan Karlsén gjorde också en bra rolltolkning och därför hade jag inte haft något emot ifall han hade fortsatt som Ior)

Jag håller dock med om att Tigers och Ugglas röster utan tvekan var bra!