Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 10 september 2025 kl. 08:45:05Har du frågat dom än  ???
Jag glömde nog tyvärr bort det, i och med alla strul med Dubbningshemsidan i samband med uppgraderingen; samt förberedelserna inför den. :-[

Vilka titlar gällde det?

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 september 2025 kl. 08:47:27Jag glömde nog tyvärr bort det, i och med alla strul med Dubbningshemsidan i samband med uppgraderingen; samt förberedelserna inför den. :-[

Vilka titlar gällde det?
Fanboy & ChumChum.

Bondgården ("Back to the Barnyard").

I.N.K: Invisible Network of Kids.

Lucky Fred.

Planet Sheen.

Robot & Monster.

Sen om dessa gjordes av dom, eller andra studios:

Creepie ("Growing Up Creepie").

Ricky Sprocket.

Edgar & Ellen.

och nån till serie, eller fler.

PS:
Kan du även kolla om det var KM eller Eurotroll som dubbade "Jimmy Timmy Power Hour" avsnitten (alltså crossovern mellan "Fairly Odd Parents" och "Jimmy Neutron ")  ???
- what.

gstone

Gabbys dockskåp: Filmen
Citat
  • Svenska röster: Billie Dean
  • Maia Hansson Bergqvist
  • Jonathan Kvapil
  • Nicklas Berglund
  • Gloria Tapia Araneda
  • Christian Hedlund mfl
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Här är credits till Barbie Horse adventure 

gstone

Här är credits till den tyska Mocap animeras Tarzan filmen från 2013.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 september 2025 kl. 19:21:46Här är credits till den tyska Mocap animeras Tarzan filmen från 2013.
Finns det inga utsatta studiocredits? Regissör, översättare, dubbningsstudio?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2025 kl. 20:20:56Finns det inga utsatta studiocredits? Regissör, översättare, dubbningsstudio?
tyvär inte

gstone

Jag gav massa tilläg till Den Lilla Sjöjungfrun(2023) fick du mina mail Daniel ?

gstone

Rösterna i Grand Prix – Tassarna på gasen

ED: John Lundvik EDDA: Hanna Hedlund BOCKLI: Erik Segerstedt ROSA: Nanne Grönwall CINDY: Carin da Silva ENZO: Janne Blomqvist MAGNUS: Nassim Al Fakir ERWIN: Johan Hedenberg NATTKORPEN: Andreas Nilsson OLIVIA: Vivian Cardinal RICHARD: Fredrik Hiller JORGE: Pablo Cepeda LOUIS: Kim Sulocki

gstone

Credits till Djurexpressen

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 september 2025 kl. 19:36:07Credits till Djurexpressen
Tack, fanns det utsatt studiocredits - regissör, översättare, tekniker, dubbningsstudio...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 september 2025 kl. 22:52:53Tack, fanns det utsatt studiocredits - regissör, översättare, tekniker, dubbningsstudio...?
nej duken blev svart efter detta

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 september 2025 kl. 23:01:17nej duken blev svart efter detta
Så synd, då måste jag kontakta distributören i alla fall...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 september 2025 kl. 23:01:17nej duken blev svart efter detta
Nu har jag fått både komplett rollista, studiocredits och t.o.m. dubbmanuset av Lucky Dogs - så det kommer vid nästa uppdatering. :)

Dubben är gjord av Iyuno.
Översättare: Vicki Benckert
Regisserande tekniker: Alicia Åberg

Tidskoderna i dubbmanuset är dock väldigt egendomliga, som jag inte förstår mig på logiken på - den sista repliken ligger på fem timmar och tre minuter, och jag betvivlar att filmen är fullt så lång...

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet 10 september 2025 kl. 08:55:40Fanboy & ChumChum.

Bondgården ("Back to the Barnyard").

I.N.K: Invisible Network of Kids.

Lucky Fred.

Planet Sheen.

Robot & Monster.

Sen om dessa gjordes av dom, eller andra studios:

Creepie ("Growing Up Creepie").

Ricky Sprocket.

Edgar & Ellen.

och nån till serie, eller fler.

PS:
Kan du även kolla om det var KM eller Eurotroll som dubbade "Jimmy Timmy Power Hour" avsnitten (alltså crossovern mellan "Fairly Odd Parents" och "Jimmy Neutron ")  ???
@Daniel Hofverberg 

Hur går det här  ???
- what.