Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet Idag kl. 17:21:51Svenska röster och credits till Zootropolis 2. Ifall att det är svårt att utgöra vad det står vid dialogregissör respektive översättare står det Robin Rönnbäck och Robert Cronholt.
Rollsättarna måste vara galna att inte låta Fredrik Hiller dubba Patrick Warburton när Fredrik ändå är med i dubbningen

BPS

Citat från: Simon Axelsson skrivet Idag kl. 17:21:51Svenska röster och credits till Zootropolis 2. Ifall att det är svårt att utgöra vad det står vid dialogregissör respektive översättare står det Robin Rönnbäck och Robert Cronholt.
Jag är lite skeptisk till att de där övriga rösterna faktiskt tillhör den svenska dubbningen.

Simon Axelsson

Citat från: BPS skrivet Idag kl. 18:24:36Jag är lite skeptisk till att de där övriga rösterna faktiskt tillhör den svenska dubbningen.
Ja, det är ju kanske inga direkt svenskklingande namn, men samtidigt är inte helt ovanligt att den här typen av övriga röster listas nu för tiden.
Redan utfört ~80 biobesök 2025.

BPS

Citat från: Simon Axelsson skrivet Idag kl. 18:38:59Ja, det är ju kanske inga direkt svenskklingande namn, men samtidigt är inte helt ovanligt att den här typen av övriga röster listas nu för tiden.
De svenska creditsen tar ju ändå upp tre sidor där vissa skådespelare crediteras för flera roller så jag tror att även de svenska övriga rösterna finns med. De som står under övriga röster har nog bara gjort ljud och liknande som återfinns i alla versioner eller kanske till och med i m&e-spåret.

Simon Axelsson

Citat från: BPS skrivet Idag kl. 18:41:40De svenska creditsen tar ju ändå upp tre sidor där vissa skådespelare crediteras för flera roller så jag tror att även de svenska övriga rösterna finns med. De som står under övriga röster har nog bara gjort ljud och liknande som återfinns i alla versioner eller kanske till och med i m&e-spåret.
Det är vad jag också tänker.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet Idag kl. 18:38:59Ja, det är ju kanske inga direkt svenskklingande namn, men samtidigt är inte helt ovanligt att den här typen av övriga röster listas nu för tiden.
Första gången Disney gjort såhär sedan Röd.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet Idag kl. 19:44:25Första gången Disney gjort såhär sedan Röd.
Mufasa: Lejonkungen släpptes ju för snart ett år sedan och den har ett gäng av den här sortens krediterade röster.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet Idag kl. 19:53:06Mufasa: Lejonkungen släpptes ju för snart ett år sedan och den har ett gäng av den här sortens krediterade röster.
Just det, det glömde jag, jag har fortfarande inte sett filmen.

Men, om man bara räknar de animerade storfilmerna från Disney & Pixar, så var ändå Röd den senaste.

(vet att Mufasa: Lejonkungen egentligen är fotorealistiskt datoranimerad rakt igenom, men det är lättare att kalla den spelfilm)

gstone

Dina bilder blev jättebra men mina blev skit

orättvist 😅
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Mer foton 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"