Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 december 2025 kl. 11:18:57@Daniel Hofverberg får avgöra om det är något han har nytta av, eller om han kan få tag på credits på annat sätt.

I princip är det bättre att ta skärmdumpar i datorn än att ta foton av tv:n. Men jag inser att en VHS kan ställa till vissa problem, eftersom det i så fall skulle kräva möjlighet att digitalisera videon, vilket inte alla har. Så i vissa fall har man inget val, utan måste fotografera skärmen eller tv:n.

Men eftersom du ganska ofta bidrar med foton av just tv:n tror jag att Daniel skulle uppskatta om du först tar dig tid att fixa vissa grundläggande förutsättningar:
Snälla sluta säga åt mig vad jag ska göra !!! >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 22 december 2025 kl. 12:32:35Snälla sluta säga åt mig vad jag ska göra !!! >:(
Sök filmen namn på statens media databas om det är dokumenterat eller inte. det flesta film bolag och video företag har creditlistan som Disney och Warner och andra stora filmer har ofta men inte alltid.

gstone

jag tycker det låter som Per Sandborgh är dodo i Alice i Underlandet (2010)

gstone

Jag tycker det låter  som Sten Ljunggren är blodhunden Bayard i  Alice i Underlandet(2010)

gstone

Stephan Karlsén är bödeln i Alice i Underlandet (2010)

snälla läggtill detta

gstone

det är Per Sandborgh spelar dronten i Alice i Underlandet (2010)

gstone

gstone

idag ska se Handbok För Superhjältar

kankse ska jag fotta credits ?

gstone

Det första order som jag omge han fotade vad röst regi

Så Patrik och Ano gör röstregi

Tyvärr blev Robert Gustafson credits avklippta 

Jag beklagar djupt  :'(

Bli inte arg :-[

gstone

Citat från: gstone skrivet 26 december 2025 kl. 15:54:11Det första order som jag omge han fotade vad röst regi

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet 10 september 2025 kl. 08:55:40Fanboy & ChumChum.

Bondgården ("Back to the Barnyard").

I.N.K: Invisible Network of Kids.

Lucky Fred.

Planet Sheen.

Robot & Monster.

Sen om dessa gjordes av dom, eller av andra studios:

Creepie ("Growing Up Creepie").

Ricky Sprocket.

Edgar & Ellen.

och nån till serie, eller fler.

PS:
Kan du även kolla om det var KM eller Eurotroll som dubbade "Jimmy Timmy Power Hour" avsnitten (alltså crossovern mellan "Fairly Odd Parents" och "Jimmy Neutron ")  ???
@Daniel Hofverberg

Kan du fråga KM om dessa snart
- what.

Oskar

Citat från: Will Siv skrivet 10 september 2025 kl. 08:55:40Fanboy & ChumChum.

Bondgården ("Back to the Barnyard").

I.N.K: Invisible Network of Kids.

Lucky Fred.

Planet Sheen.

Robot & Monster.

Sen om dessa gjordes av dom, eller andra studios:

Creepie ("Growing Up Creepie").

Ricky Sprocket.

Edgar & Ellen.

och nån till serie, eller fler.

PS:
Kan du även kolla om det var KM eller Eurotroll som dubbade "Jimmy Timmy Power Hour" avsnitten (alltså crossovern mellan "Fairly Odd Parents" och "Jimmy Neutron ")  ???
den speciella avsnitt med Jimmy och Timmy var samma skådespelare som vanligt men det spelar in i Karlskoga dom skådespelare bor nära Karlskoga spelar in i KM Studio i Karlskoga och andra skådespelare spelar in antingen hos eurotroll eller KM Studio i Stockholm.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 26 december 2025 kl. 15:54:11Det första order som jag omge han fotade vad röst regi

Coolt att Suzanne Reuter dubbar i denna, associerar henne mest med Yrrol och Drömkåken.
Förvisso så har hon också dubbat i Hitta Doris och Lady & Lufsen men inte så mycket utöver det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 27 december 2025 kl. 23:00:03@Daniel Hofverberg

Kan du fråga KM om dessa snart
Jag ber så mycket om ursäkt att jag glömt bort det. Just nu har nog de flesta företag inte mer verksamhet än absolut nödvändigt, men jag mailar KM lagom till Trettondagen; efter det bör väl de flesta vara tillbaka på jobbet oavsett vilket företag det gäller. :)

gstone

Jag ser på Djungelboken: Mowglis äventyr

John Harrysons är den gamla vargen Biranyi

Som på engelska spelas av han som gjorde rösten gjorde grimsby i Den lilla sjöjungfrun II – Havets hemlighet