Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 maj 2023 kl. 20:02:26Nu blev ju tyvärr den första bilden med övriga röster inte lyckad men jag kan lägga till att Amanda Renberg också medverkar i själva dubbningen.
Jag hoppas verkligen att någon lyckas ta en läsbar bild på den första "Övriga röster", för utan det kan jag ju tyvärr inte lägga ut creditsen på sajten (under Svenska röster och credits)... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 maj 2023 kl. 20:05:10Jag hoppas verkligen att någon lyckas ta en läsbar bild på den första "Övriga röster", för utan det kan jag ju tyvärr inte lägga ut creditsen på sajten (under Svenska röster och credits)... :(
Jag har första bilden !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 maj 2023 kl. 19:52:52Självklart, men tyvärr är som sagt en av bilderna oläsliga då skärpan blivit helgalen... :(

Här är korten:
vlcsnap-2023-05-28-19h48m55s102.png
vlcsnap-2023-05-28-19h48m59s282.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m07s065.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m16s114.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m23s203.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m31s410.png
vlcsnap-2023-05-28-19h49m39s516.png

Jag hoppas att någon annan som ser filmen har mer tur med den första skärmen med "Övriga röster".

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2023 kl. 20:40:10Jag har första bilden !
Tack så mycket. :)

Jag kan tillägga att Elif Grahn spelar Perla, en av Ariels systrar, enligt vad hon själv skrivit på Facebook.

Flera andra av Ariels systrar lät bekanta, men jag kunde tyvärr inte placera in dem...

Tråkigt att så få rollfigurer stod med i den ordinarie rollistan, så att merparten hamnat under "Övriga röster"... :(

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 maj 2023 kl. 22:41:12Tack så mycket. :)

Jag kan tillägga att Elif Grahn spelar Perla, en av Ariels systrar, enligt vad hon själv skrivit på Facebook.

Flera andra av Ariels systrar lät bekanta, men jag kunde tyvärr inte placera in dem...

Tråkigt att så få rollfigurer stod med i den ordinarie rollistan, så att merparten hamnat under "Övriga röster"... :(
Amanda Renberg spelar enligt Joanné Nugas Instagram Vanessa.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 maj 2023 kl. 22:52:26Amanda Renberg spelar enligt Joanné Nugas Instagram Vanessa.
Mitt minne sviker mig, var Vanessa Ursula i mänsklig förklädnad...? Jag tror inte att hon någonsin nämndes vid namn i den här filmen, eller i så fall gick det mig förbi (och det var inte igår jag såg 1989 års film)...

Om det är hon, så undrade jag vem det var, då rösten lät så bekant - tack.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 maj 2023 kl. 22:59:30Mitt minne sviker mig, var Vanessa Ursula i mänsklig förklädnad...? Jag tror inte att hon någonsin nämndes vid namn i den här filmen, eller i så fall gick det mig förbi (och det var inte igår jag såg 1989 års film)...

Om det är hon, så undrade jag vem det var, då rösten lät så bekant - tack.
Det stämmer bra det.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 maj 2023 kl. 22:59:30Mitt minne sviker mig, var Vanessa Ursula i mänsklig förklädnad...? Jag tror inte att hon någonsin nämndes vid namn i den här filmen, eller i så fall gick det mig förbi (och det var inte igår jag såg 1989 års film)...
Hon nämndes aldrig vid namn i denna, nej, men vad jag minns (och jag såg om originalet häromdan) nämns hennes namn enbart en gång i originalet. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Ingen som vet vem som spelade hon som tar lite av Carlottas roll från originalet  Lashana,.

gstone

Utifrån soundtrack kan vi väl,ändå veta vilka som spelar Hawkins och Mulligan,?

Både deltar ju i  Fathoms Below  ;)

Steffan Rudvall

Eurotroll har på sin Instagram avslöjat lite om dubbning av Ruby - Havsmonstret.

Screenshot_Instagram.jpg

Ruby - Filippa Steen
Gammelmor - Suzanne Reuter
Agatha - Anna Sahlene
Chelsea - Carla Abrahamsen
Margot - Josefine Götestam
Brill - Andreas Rothlin Svensson
Connor - Ludvig Turner
Arthur - Jörn Savér
Sam - Orlando Wahlsteen

Regi: Jonas Jakobsen Lillehammar
Översättare: Joakim Tidermark
Casting: Linda Åstund & Ester Sjögren

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juni 2023 kl. 12:43:16Eurotroll har på sin Instagram avslöjat lite om dubbning av Ruby - Havsmonstret.

Screenshot_Instagram.jpg

Ruby - Filippa Steen
Agatha - Anna Sahlene
Connor - Ludvig Turner
Arthur - Jörn Savér
Sam - Orlando Wahlsteen

Tack så mycket !! :D

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juni 2023 kl. 12:43:16Eurotroll har på sin Instagram avslöjat lite om dubbning av Ruby - Havsmonstret.

Screenshot_Instagram.jpg

Ruby - Filippa Steen
Agatha - Anna Sahlene
Connor - Ludvig Turner
Arthur - Jörn Savér
Sam - Orlando Wahlsteen

Man kan undrar vemsom är vem. ;D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 juni 2023 kl. 12:59:27Man kan undrar vemsom är vem. ;D
Det står ju vilka karaktärer de spelar om det är de du menar...

gstone

Screenshot_Instagram.jpg

Ruby - Filippa Steen
Agatha - Anna Sahlene
Connor - Ludvig Turner
Arthur - Jörn Savér
Sam - Orlando Wahlsteen

Man kan ju åt  gå från att Margot är Margo på svenska ;)