Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Svenska Rösterna i  200% VARULV - EN PUDEL I FLOCKEN

CitatLudwig Westman, Beata Hedman, Anna Rydgren, Steve Kratz, Fredrik Hiller, Anton Olofson Raeder, Mikael Regenholz mfl. 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag hör att Andreas Nillson spelar jätten  Argus i Hercules tv serien

gstone

Ska jag fota credits till Hundmannen nästa söndag ?

Oscar Isaksson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 september 2024 kl. 13:03:38Svensk producent:
Katinka Faragó

Jag fick veta en intressant sak idag. När Katinka Faragó står angiven som producent i creditslistor, så är det för att hon då var kopplad till Sandrews som var filmernas distributör.

DingoPictures2005

BPS

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  9 februari 2025 kl. 09:45:46Det står ju norske stemmer istället för svenska röster..
Det är ju dock den svenska rollistan om du kollar skärmbilderna.

Oscar Isaksson

Lite adderande uppgifter för Resan till Amerika. Tyvärr var det så dåliga kopior att det tyvärr inte gick att läsa helt tydligt på sina ställen.

"Det är kattfritt i Amerika"
Pappa Muskewitz : Jan Nygren
Italienaren : Håkan Hagegård
Irländaren : Sven-Erik Vikström

Kör
Monica Dominique
Erika Essen-Möller
Carina Carlsson
Katarina Wilczewski
Malin Bäckström
Maria (svårt att läsa ut efternamn)
Magnus Lange (svårt att läsa ut tydligt men borde vara det namnet)

"Säg aldrig, aldrig"
Henri Duva : Hans Josefsson
Fievel Muskewitz : Johan Randquist

Kör
Monica Dominique
Katarina Wilczewski
Carina Carlsson

"Nånstans finns du"
Tanya Muskewitz : Emilie Kempe

"En duo"
Tiger : Allan Svensson

Musikalisk ledning
Monica Dominique

Sonet Studios AB
Lars Klettner
Tomas Krantz
Björn Almstedt

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 12 februari 2025 kl. 23:37:48Lite adderande uppgifter för Resan till Amerika. Tyvärr var det så dåliga kopior att det tyvärr inte gick att läsa helt tydligt på sina ställen.

"Det är kattfritt i Amerika"
Pappa Muskewitz : Jan Nygren
Italienaren : Håkan Hagegård
Irländaren : Sven-Erik Vikström

Kör
Monica Dominique
Erika Essen-Möller
Carina Carlsson
Katarina Wilczewski
Malin Bäckström
Maria (svårt att läsa ut efternamn)
Magnus Lange (svårt att läsa ut tydligt men borde vara det namnet)

"Säg aldrig, aldrig"
Henri Duva : Hans Josefsson

Kör
Monica Dominique
Katarina Wilczewski
Carina Carlsson

"Nånstans finns du"
Tanya Muskewitz : Emilie Kempe

"En duo"
Tiger : Allan Svensson

Musikalisk ledning
Monica Dominique

Sonet Studios AB
Lars Klettner
Tomas Krantz
Björn Almstedt
Det var nytt för mig att Håkan Hagegård var med redan i denna, trodde förut att Ringaren i Notre Dame var hans enda dubbning.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 februari 2025 kl. 23:46:49Det var nytt för mig att Håkan Hagegård var med redan i denna, trodde förut att Ringaren i Notre Dame var hans enda dubbning.
är nog hans ända andra dubbning han har nog fullt upp med att spela opera i new york for tusentals människor ;D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2025 kl. 17:46:23är nog hans ända andra dubbning han har nog fullt upp med att spela opera i new york for tusentals människor ;D
Dessutom så är båda dessa dubbningar bio-försedda och har därmed större budget och har antagligen tagit längre tid att göra.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 februari 2025 kl. 18:03:28Dessutom så är båda dessa dubbningar bio-försedda och har därmed större budget och har antagligen tagit längre tid att göra.
prices

Oscar Isaksson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 12 februari 2025 kl. 23:37:48Lite adderande uppgifter för Resan till Amerika. Tyvärr var det så dåliga kopior att det tyvärr inte gick att läsa helt tydligt på sina ställen.

[...]

Sonet Studios AB
Lars Klettner
Tomas Krantz
Björn Almstedt
Om jag ser till mina papper från Lars Klettner, så var han ansvarig för inspelning, läggning och Mixning.

Björn Almstedt borde varit huvudsakligen ansvarig för inspelningen av sångerna.

Oscar Isaksson

Lite fler uppgifter för Djungelboken (1967) 

Ljudläggning (synkläggare): Kalle Boman

Produktionsledning: Rune Hjelm

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 13 februari 2025 kl. 22:52:19Om jag ser till mina papper från Lars Klettner, så var han ansvarig för inspelning, läggning och Mixning.

Björn Almstedt borde varit huvudsakligen ansvarig för inspelningen av sångerna.
Vilket är då ansvarigt för "Svensk version producerad av"? Är det AB Svensk Filmindustri eller Barrefelt Produktion AB?

Anledningen till att jag frågar detta är för att vi tidigare länge trodde att Barrefelt Produktion AB var ansvariga för Mästerdetektiben Basil Mus innan du i höstas bidrog med kompletterade uppgifter där det stod att det i själva verket var AB Svensk Filmindustri.

Vidare är jag fortfarande nyfiken på när Barrefelt Produktion AB kom in i bilden och vilken som var deras första film?

1989-års omdubbning av Lady och Lufsen vet jag iallafall att trots att filmen spelades in hos Sonet så var det FilmMixarna AB som var ansvariga för "Svensk version producerad av".

Förresten, då Katy dubbades samma år som Basil Mus, borde inte då den filmen ha ansvarats av AB Svensk Filmindustri?

Jag jämför därför att samtliga dessa nämnda filmer är inspelade i Sonet.