Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2026 kl. 20:12:53Jag är faktiskt heller inte säker på hur det förhåller sig, då Folkets Bios filmer sällan kommer till Skellefteå. Men möjligtvis skulle det kunna vara så att Gris på is saknar dialog, för åtminstone trailern har bara diverse läten.
(Du kan se trailern i bakgrunden på den här sidan)

Men jag ser att Rädda julen finns tillgänglig som digital hyrfilm på SF Anytime, och att döma av speltiden borde den innefatta även Gris på is...?
https://www.sfanytime.com/sv/movie/radda-julen
Samma här, vi får sällan Folkets Bios filmer. Nord var visserligen ett undantag, men den filmen är mainstream. Det var nog därför den släpptes i fler städer än de allra flesta av Folkets Bios filmer.

Jättestort tack för länken, försökte själv hitta en trailer (och gick bet) och informationen på IMDB sa inte mycket. Om det bara är läten i Gris på is, då bör creditlistan endast gälla Rädda julen.

Tror också Gris på is är medräknad, då Rädda julen är ca 30 minuter och Gris på is är 12 minuter (enligt IMDB). 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 september 2026 kl. 11:38:01Här mer credits till Sofia den första kunglig magi
Vet du vilket eller vilka avsnitt som de där creditsen kommer ifrån? Jag ser nämligen att dina bilder anger att Popper spelas av Nicklas Berglund, men i de avsnitt jag skrivit av dubbcredits från på Disney+ står det att samma rollfigur spelas av Oskar Bien. Då är frågan vilken av uppgifterna som är rätt, eller om Popper alternerar mellan två skådespelare för olika avsnitt...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 september 2026 kl. 13:25:30Vet du vilket eller vilka avsnitt som de där creditsen kommer ifrån? Jag ser nämligen att dina bilder anger att Popper spelas av Nicklas Berglund, men i de avsnitt jag skrivit av dubbcredits från på Disney+ står det att samma rollfigur spelas av Oskar Bien. Då är frågan vilken av uppgifterna som är rätt, eller om Popper alternerar mellan två skådespelare för olika avsnitt...?
Avsnitt 9 Kronkaos / Tävlingsdags
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 september 2026 kl. 13:48:04Avsnitt 9 Kronkaos / Tävlingsdags
Okej, nu har jag gått igenom alla 11 avsnitten av serien, och t.o.m. avsnitt 7 spelas Popper av Oskar Bien; från avsnitt 9 och framåt tas rollen över av Nicklas Berglund.

Även kung Roland byter röst till det sista avsnittet av säsongen, från Anders Byström till Oscar Harryson.

Åtminstone enligt de utsatta creditsen på Disney+ - jag har inte själv lyssnat på rollfigurerna ifråga, men för en så här pass ny serie borde dubbcreditsen på Disney+ vara tillförlitliga.

Nu är också creditlistan på sajten uppdaterad, och ska vara komplett för hela serien/säsongen. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sofia-den-forsta-kunglig-magi/

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 september 2026 kl. 14:30:25Även kung Roland byter röst till det sista avsnittet av säsongen, från Anders Byström till Oscar Harryson.
och ingen av dom är original rösten :(

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 september 2026 kl. 15:09:10och ingen av dom är original rösten :(
Sant - oklart varför Niklas Engdahl inte längre medverkar, men han kanske varit upptagen på annat håll...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 september 2026 kl. 14:30:25Okej, nu har jag gått igenom alla 11 avsnitten av serien, och t.o.m. avsnitt 7 spelas Popper av Oskar Bien; från avsnitt 9 och framåt tas rollen över av Nicklas Berglund.

Även kung Roland byter röst till det sista avsnittet av säsongen, från Anders Byström till Oscar Harryson.

Åtminstone enligt de utsatta creditsen på Disney+ - jag har inte själv lyssnat på rollfigurerna ifråga, men för en så här pass ny serie borde dubbcreditsen på Disney+ vara tillförlitliga.

Nu är också creditlistan på sajten uppdaterad, och ska vara komplett för hela serien/säsongen. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/sofia-den-forsta-kunglig-magi/
Baronessa Sporre = Lady Saddlespur  
Herr Mullson  =  Mr. Muddykins
 Vildeld = Wildfyre
Sandria =  Zandrya

gstone

Svenska rölster i  Avatar Aang: Den siste luftbändaren 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 september 2026 kl. 23:23:26Svenska rölster i  Avatar Aang: Den siste luftbändaren
Tack så mycket.

Var kommer den där bilden från? För på SkyShowtime verkar det inte finnas några utsatta dubbcredits, vad jag kan se.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 september 2026 kl. 02:15:32Tack så mycket.

Var kommer den där bilden från? För på SkyShowtime verkar det inte finnas några utsatta dubbcredits, vad jag kan se.
norska credits var från amazon prime så antar finska, svenska och danska credits också kommer därifrån