Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Roliga (namn)detaljer och sån't

Startat av Erika, 16 oktober 2004 kl. 21:31:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

I första avsnittet av Fixa Rummet så kan man höra en instrumental variant av introlåten till Monsters Inc.

Disneyfantasten

I avsnitt 9 av säsong 9 av Fixa Rummet så spelas den klassiska Looney Tunes jingeln.

Disneyfantasten

I avsnitt 1 av säsong 3 av Fixa Rummet så spelas en speciell musik i slutet, den som var med i biotrailern till Kejsarens Nya Stil, har för mig att den musiken används i 2an, har dock för mig att musiken inte alls används i första filmen, å andra sidan var det ett bra tag sedan jag senast såg filmen, så jag kan inte svära på det, men nästa gång jag ser filmen tror jag att jag kan få klarhet.

Disneyfantasten

I avsnitt 1 av säsong 6 så hörs en instrumental variant från Frost, dessutom hör man även en bit av sången "Slå Sig Fri" från samma film.

Disneyfantasten

I avsnitt 8 av säsong 7 av Fixa Rummet så sjunger Anna Braun och Mattias Malmgren en bit ur "Havet Är Djupt" från Den Lilla Sjöjungfrun i slutet och strax därefter så spelas "Beyond The Sea" från Hitta Nemo.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 november 2024 kl. 21:13:09I avsnitt 8 av säsong 7 av Fixa Rummet så sjunger Anna Braun och Mattias Malmgren en bit ur "Havet Är Djupt" från Den Lilla Sjöjungfrun i slutet och strax därefter så spelas "Beyonce The Sea" från Hitta Nemo.
Har hon faktiskt sjungit in "Beyond The Sea"  ??? ;)

Ironiskt så kom ju "Hitta Nemo" samma år som hennes solo-debut.

btw: låten är inte från filmen egentligen, utan den är från 1960-talet.

originalet (Obs, den här filmen är från 1990):

Versionen i "Hitta Nemo"

- what.

Disneyfantasten

I avsnitt 2 av säsong 8 av Fixa Rummet så spelas "Everybody Walt with Dinosaur" från Ice Age 3 Det Våras För Dinosaurierna.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MB

Citat från: gstone skrivet 24 november 2024 kl. 12:51:36Vad är Fixa rummet ?
Barnprogram på SVT, programledarna hjälper barn att göra om sina rum.

Disneyfantasten

Citat från: MB skrivet 24 november 2024 kl. 13:12:20Barnprogram på SVT, programledarna hjälper barn att göra om sina rum.
I säsong 1 & 2 är det Isabelle McAllister

I säsong 3 & 4 är det Anna Braun

I säsong 5 & 6 är det Anna Braun & Amanda Wickman

I säsong 7 är det Anna Braun & Mattias Malmgren

I säsong 8 & 9 är det Mattias Malmgren & Agnes Hammar

I säsong 10 är det Johan Hebbe & Ellen Särnevång

Disneyfantasten

Förresten, i avsnitt 5 av säsong 8 så säger Agnes "vad är väl en bal på slottet".

TonyTonka

Citat från: Erika skrivet 17 oktober 2004 kl. 18:30:09Undra om alla dessa Södertälje osv som förekommit i Sun Studios dubbning av Looney Tunes genom åren har också någon (intressant) betydelse som ligger bakom? Inte för att jag tror det men man vet aldrig... 
Jag är medveten om att jag citerar ett 20 år gammalt inlägg, men jag undrar om någon vet hur det översattes i Media Dubb och Mediadubb Internationals dubbningar av Looney Tunes, använde man Södertälje där också?  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 24 november 2024 kl. 16:29:48Jag är medveten om att jag citerar ett 20 år gammalt inlägg, men jag undrar om någon vet hur det översattes i Media Dubb och Mediadubb Internationals dubbningar av Looney Tunes, använde man Södertälje där också?  ???
Det inlägget skrevs också när jag var 9 månader gammal

Will Siv

Citat från: MOA skrivet 24 november 2024 kl. 17:10:54Det inlägget skrevs också när jag var 9 månader gammal
Och jag hade fyllt 2 för 14 dagar tidigare då.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 november 2024 kl. 14:19:23I avsnitt 8 av 2024-års säsong av Sommarskuggan så säger Chefen "jag är tuffare än somliga tror", och i dagens avsnitt av detta årets (2024) säsong av Fixarjulen (avsnitt 14) så säger Simon samma replik, en referens från Djungelboken.
Och i avsnitt 9 så säger han "må vara en liten insats för mänskligheten och spöken, men en enorm insats för Sveriges barnprogram", en referens till Fem Myror Äe Fler Än Fyra Elefanter "ett myrsteg för (minns inte vad), men ett elefantkliv för oss".