Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Familjen Valentin

Startat av Anders M Olsson, 19 juni 2018 kl. 19:31:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag antar förresten att sista avsnittet, "Avslöjad" är det avsnitt där Randolph avslöjas och tillslut kan besegras en gång för alla...

Då kan man ju undra hur det kommer att se ut i den tredje säsongen...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2020 kl. 19:09:55
Jag antar förresten att sista avsnittet, "Avslöjad" är det avsnitt där Randolph avslöjas och tillslut kan besegras en gång för alla...

Då kan man ju undra hur det kommer att se ut i den tredje säsongen...
Jag tror inte det blir någon säsong 3

Anders M Olsson

Det finns bara två säsonger. Första säsongen spelades in 2016 och andra 2017.

Det är inte troligt att de kommer att spela in en fortsättning så här långt efteråt.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 augusti 2020 kl. 08:37:08
Det finns bara två säsonger. Första säsongen spelades in 2016 och andra 2017.

Det är inte troligt att de kommer att spela in en fortsättning så här långt efteråt.

Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att du tidigare skrev i denna tråd att det skulle göras tre säsonger?  ???

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2020 kl. 16:22:32
Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att du tidigare skrev i denna tråd att det skulle göras tre säsonger?  ???

Daniel skrev detta för två år sedan:

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 augusti 2018 kl. 08:45:55
Ja, det har spelats in en andra säsong under 2018, som hade premiär i hemlandet i mars i år. Även den säsongen består av 26 avsnitt. Dessutom har serien nyligen officiellt förnyats för en tredje säsong med planerad premiär i Brasilien någon gång under 2019 (gissningsvis under våren).

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2020 kl. 16:22:32

Det verkar inte ha blivit något av det.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2020 kl. 09:53:08
Lustigt att Farmor Regina i dagens avsnitt refererade Alice i Underlandet och dessutom refererade ett citat ur just Disneys animerade version från 1951!  ;D

Och det kom just från 1998-års omdubbning och således var det Mats Wänblads text eftersom hon sa "Jag är sen, så sen, och springer med mina ben"...

Det är ganska logiskt, eftersom omdubbningen av Walt Disneys tecknade klassiker bör vara den enda som allmänheten idag känner till... (då det bara är den som givits ut i hemvideoformat, förutom i tidigt 1990-tal då originaldubbningen gavs ut)

Dock ska jag villigt erkänna att just texterna till "Jag Är Sen" och även signatur-melodin, enligt mig blev snäppet sämre i omdubbningen jämfört med originaldubbningen, som enligt mig dock var sämre än omdubbningen på de flesta andra punkter... (en annan grej som blev lite sämre i omdubbningen är att Dinah fått svensk uttalning), jag skulle dock gissa att det fanns ett upphovsproblem att använda dessa två texter i omdubbningen (eller mer sannolikt att det var Disneys direktiv) och Wänblads texter är ändå helt okej i och med att jag är uppväxt med dem...

Jag har för mig att ett en tredje uppsättning används i ett avsnitt ur Hos Musse, när Vita Kaninen säger "Jag är sen, jag är sen, till ett mycket viktigt möte", som visserligen stämmer mer överens med originalet än de två ovannämnda, men som nog skulle bli svårt att kunna använda med de rätta tonerna...

Men för att återgå till ämnet; jag hoppas att de lyckas med att få ut Mamma Alice ur hjälmen, att Pappa Arthur blir vuxen igen och att Farmor Regina får tillbaka sitt minne...

Ursäkta sent svar, men jag kom på att det där som jag skrev angående att texten till "Jag Är Sen" var bättre i originaldubbningen egentligen endast gällde första versen ("jag är sen, jag är sen, den som ändå haft åtta ben"), den andra versen gillar jag faktiskt bättre i omdubbningen ("jag har inte tid att talas vid") och jag tycker även att texten till intro-sången stämmer mer överens med originalversionen i omdubbningen...

Men för att återgå till ämnet kan jag iallafall säga att jag såg lördagens avsnitt på SVT Play idag, där verkar det som att Randolph börjat bli alltmer misstänksam mot Anita och så har Arthur börjat titta in i Randolphs lab, undrar hur det ska gå i nästa avsnitt som sänds i övermorgon...

Mathilda Gustafsson

Man brukar ju säga att man attraheras till personer som liknar sina föräldrar och det stämmer ju för Bettina då hennes Crush och hennes pappa har samma röster

Disneyfantasten

I slutet av dagens avsnitt drack Arthur ett motgift, som enligt mina beräkningar kommer att göra honom till vuxen i början av nästa avsnitt...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 augusti 2020 kl. 16:14:22
I slutet av dagens avsnitt drack Arthur ett motgift, som enligt mina beräkningar kommer att förvandla honom till människa i början av nästa avsnitt...
Du menar väl till vuxen han är ju människa

Anders M Olsson

Dagens censurnoteringar (avsnitt 23 - Apparaten):

- Teo står vid trappan och knyter skorna. Randolf kommer bakom honom och fångar honom. I den svenska (censurerade) versionen ser vi bara att Randolf lägger armarna runt Teo. I originalet ser vi ytterligare c:a 1 sekund när Randolf drar Teo bakåt och håller för hans mun.

- I labbet använder Randolf ormen för att hota Teo. C:a 9 sekunder bortklippta. Det saknas även en kort replik från något av de tre syskonen som gömmer sig bakom luckan i väggen. Syskonen börjar öppna luckan, gissningsvis för att de tänker störta ut och rädda Teo. Här blir det ett litet kontinuitetsfel efter klippet. Vi får se barnen stänga luckan, men vi fick aldrig se dem öppna den eftersom det ingick i det som var bortklippt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 augusti 2020 kl. 16:23:44
Du menar väl till vuxen han är ju människa

Jo, jag menade vuxen men skrev fel och märkte det först nu...

Anders M Olsson

Gårdagens avsnitt (25 - Tillbaka till nutiden) innehåller en återblick på avsnitt 23 där Randolf hotar Teo med ormen.

Scenen är kortad på motsvarande sätt som i avsnitt 23.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 september 2020 kl. 16:28:06
Gårdagens avsnitt (25 - Tillbaka till nutiden) innehåller en återblick på avsnitt 23 där Randolf hotar Teo med ormen.

Scenen är kortad på motsvarande sätt som i avsnitt 23.

Så bra att du påminde mig om gårdagens avsnitt, jag sår det nämligen på SVT Play igår, där fick de träffa sin morfar, där blev Set och Karina ännu mera officiellt ihop i slutet...

Då återstår endast ett avsnitt som ska sändas nu på lördag (Avslöjad), där kommer gissningsvis Randolph att hamna i fängelse för sina brott, förhoppningsvis kommer också Angela att förvandlas till människa igen (som i ett tidigare avsnitt förvandlades till en råtta av Randolph, minns dock inte vilket)...

Disneyfantasten

Okej, i dagens avsnitt blev det precis som jag trodde (och hoppades), alltså att Angela förvandlades till människa igen...

Och som om inte vet vore nog så förvandlades även Jarbas (stavning?) till människa igen (som Randolph förvandlade till råtta i första säsongen)

Något som var oväntat var att Randolph förvandlade sig själv till en hund och Jarbas hittade upp honom och band ett rep runt hans hals och tog honom med sig! (förmodligen som hämnd för vad Randolph gjorde med honom i första säsongen), men det var iallafall iallafall skönt att det löste sig med Jarbas...