Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Röstskådespelare som slutat dubba

Startat av E, 23 juli 2018 kl. 16:07:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 29 maj 2024 kl. 10:42:14Har hon sagt detta i en intervju?, isåfall vill jag gärna se interjuvn.
Inte intervju, men ja hon har sagt det.

Jag vet inte exakt tid men här...

https://www.youtube.com/live/zr-amksE_ec

DingoPictures2005

Steffan Rudvall

Hörde precis Christian Fex på radion i en 3-reklam.

gstone

enligt christan hedlunds podcast så har Suzanna Dilber slutat dubba.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Det verkar som att Peter Sjöquist inte längre är aktiv inom dubbning, enligt min dubbelkoll för flera veckor sedan på Svenska röster & credits verkar han inte ha dubbat någonting alls efter 2019.

Jack P.W.

Nils Eklund, Sture Ström, Gunnar Uddén, Simona Holmström, Anton Mencin, och Nina Gunnarsdotter är några namn jag tänker på som inte har varit med i mycket på flera år.

Vad jag vet så har Gunnarsdotter (numera Konnebäck) varit präst sedan några år tillbaka.

Ström och Uddén antar jag är pensionerade med tanke på deras höga ålder.

Holmström har nog inte blivit tillfrågad (hon har däremot en A-Casting profil, så hon är antagligen aktiv inom skådespel, fast kanske inte just dubbning).

Mencin vet jag inte, men han har säkert också slutat för länge sedan.

Enligt Wikipedia verkar Eklund ha varit pensionerad sedan 2019 (hans sista röstroll var i Asterix: Den magiska drycken), förmodligen på grund av sin höga ålder (99 år i 2026).

MOA

Citat från: Jack P.W. skrivet 15 mars 2026 kl. 21:41:04Nils Eklund, Sture Ström, Gunnar Uddén, Simona Holmström, Anton Mencin, och Nina Gunnarsdotter är några namn jag tänker på som inte har varit med i mycket på flera år.

Vad jag vet så har Gunnarsdotter (numera Konnebäck) varit präst sedan några år tillbaka.

Ström och Uddén antar jag är pensionerade med tanke på deras höga ålder.

Holmström har nog inte blivit tillfrågad (hon har däremot en A-Casting profil, så hon är antagligen aktiv inom skådespel, fast kanske inte just dubbning).

Mencin vet jag inte, men han har säkert också slutat för länge sedan.

Enligt Wikipedia verkar Eklund ha varit pensionerad sedan 2019 (hans sista röstroll var i Asterix: Den magiska drycken), förmodligen på grund av sin höga ålder (99 år i 2026).
Att han lever! Medverkar inte 3 namn i LazyTown om jag inte minns fel?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2026 kl. 22:17:21ursäkt had fel
Du måste blandad ihop honom med någon annan som gick bort för några år sedan, möjligtvis

Jack P.W.

Citat från: MOA skrivet 15 mars 2026 kl. 22:01:20Att han lever! Medverkar inte 3 namn i LazyTown om jag inte minns fel?
Jo då, Holmström, Mencin, och Gunnarsdotter medverkade där.