Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Mary Poppins Kommer Tillbaka

Startat av Disneyfantasten, 19 augusti 2018 kl. 20:06:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 december 2018 kl. 10:34:45
Nu är det klart vilka dom svenska rösterna !!

David Alvefjord är Michael

Annika Herlitz är Mary Poppins

Linda Ulveaus är Jane

Luca Krüger är Jack

Viva Östervall Lynbrant,Valdemar, Molino Sanchez och Adrian Marcus är Barnen

Gustav Levin är Hr.Ståll Den yngre

Kajsa Reingrardt är Topsy

Mia Benson är Ellen

Och Anica Risberg är Ballongdamen.

All den information har jag fått från den officalla svenska Soundtracken till filmen !!!

Är det där verkligen den riktiga svenska dubbningen till filmen?

Det kommer inte att bli så roligt när Mary har Elsas röst (jag kommer aldrig att kunna höra talas om Annika Herlitz utan att tänka på just Elsa), jag hade hellre hoppats på att Myrra Malmberg skulle reprisera sin roll, hon är ju trots allt fortfarande aktiv som skådespelare... (men jag kommer att se filmen ändå oavsett vad)

Daniel Hovfersberg: Kan du lägga upp creditsen till hemsidan om en och en halv vecka?  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 december 2018 kl. 10:41:11
Är det där verkligen den riktiga svenska dubbningen till filmen?

Det kommer inte att bli så roligt när Mary har Elsas röst (jag kommer aldrig att kunna höra talas om Annika Herlitz utan att tänka på just Elsa), jag hade hellre hoppats på att Myrra Malmberg skulle reprisera sin roll, hon är ju trots allt fortfarande aktiv som skådespelare... (men jag kommer att se filmen ändå oavsett vad)

Daniel Hovfersberg: Kan du lägga upp creditsen till hemsidan om en och en halv vecka?  :)

Dom är är rikitiga ! Credits är från den officalla Soundtrack skivan !

Skivan är licenserad av Disney.

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 december 2018 kl. 10:41:11
Jag kommer publicera creditlista så fort jag får en komplett creditlista från Disney. :) Förhoppningsvis inom några dagar, men det beror förstås på...

Ifall inte svenska Disney kan hjälpa till, så kommer jag i så fall att kontakta Disney Character Voices i Köpenhamn och be dem att skicka creditlistan.

Disneyfantasten

Jag undrar dock varför inte Myrra Malmberg kom tillbaka för Mary Poppins...

Jag hoppas att hon inte hade förhinder isåfall eftersom Röjar-Ralf Kraschar Internet (där hon förhoppningsvis får reprisera Ariel och Jasmine) bör ha dubbats ungefär samtidigt och ska ha premiär nu den 1 februari!

Valde hon att sluta frivilligt eller blev hon underkänd av Disney för rollen?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 december 2018 kl. 11:02:34
Jag undrar dock varför inte Myrra Malmberg kom tillbaka för Mary Poppins...

Jag hoppas att hon inte hade förhinder isåfall eftersom Röjar-Ralf Kraschar Internet (där hon förhoppningsvis får reprisera Ariel och Jasmine) bör ha dubbats ungefär samtidigt och ska ha premiär nu den 1 februari!

Valde hon att sluta frivilligt eller blev hon underkänd av Disney för rollen?

Jag tror att Disney kankse hade en Policy om att ändra alla Röste från Sun Studio dubbningen efter som den inte var så väl mottagande och alla orginal skådspelare byts ut. Igen av dom gammla skådspelarna från 60-talet åter skapar ju sina roller från den första filmen. Även om Dick Van Dyke är med i filmen i en annan roll och hon som spelar Jane har en Cameo.

Själv vill jag ha Liv Möjes som Mary Poppins. Men jag vet förstå inte om hon kan sjunga.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 december 2018 kl. 11:07:16
Jag tror att Disney kankse hade en Policy om att ändra alla Röste från Sun Studio dubbningen efter som den inte var så väl mottagande och alla orginal skådspelare byts ut. Igen av dom gammla skådspelarna från 60-talet åter skapar ju sina roller från den första filmen. Även om Dick Van Dyke är med i filmen i en annan roll och hon som spelar Jane har en Cameo.

Själv vill jag ha Liv Möjes som Mary Poppins. Men jag vet förstå inte om hon kan sjunga.

Jag tycker det är poänglöst att skylla på att skådespelare byts ut i originalversionen! I flera fall borde det gå att få tillbaka skådespelare som var bra i en roll!
(Kanin har ju 1988-2011 spelats av Charlie Elvegård på svenska fram till hans bortgång 2018-05-25 och i det fallet har flera skådespelare fått göra rollen i originalversionen i olika filmer och serier, likaväl som Musse Pigg sedan 1990 alltid gjorts av Anders Öjebo oavsett vilken skådespelare som gjort rollen i originalversionen och Andreas Nilsson har sedan 1994 alltid gjort Kalle Anka oavsett skådespelare i originalversionen, så bara för att skådespelare byts ut i originalversionen så behöver inte alltid det även gälla i dubbningar, det brukar gå lika bra ändå!)

Jag kan förstå att de flesta byts ut då de inte längre är aktiva i någon större skala, men Myrra Malmberg är fortfarande aktiv som skådepelare och borde vid det här laget passa in fortfarande...

Vem är Liv Möjes? Jag har aldrig hört talas om henne förut...

Om nu Malmberg blev underkänd eller inte ville fortsätta så hade jag nog valt någon av följande som andrahandsval;
- Vanna Rosenberg
- Jennie Jahns
- Elin Klinga
- Gunnel Fred
- Sharon Dyall
- Ayla Kabaca
- Linda Olsson
- Cecilia Wrangel Schoug
- Lena Ericsson (som sjöng åt henne i en LP-skiva)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 december 2018 kl. 11:41:12
Jag tycker det är poänglöst att skylla på att skådespelare byts ut i originalversionen! I flera fall borde det gå att få tillbaka skådespelare som var bra i en roll!
(Kanin har ju 1988-2011 spelats av Charlie Elvegård på svenska fram till hans bortgång 2018-05-25 och i det fallet har flera skådespelare fått göra rollen i originalversionen i olika filmer och serier, likaväl som Musse Pigg sedan 1990 alltid gjorts av Anders Öjebo oavsett vilken skådespelare som gjort rollen i originalversionen och Andreas Nilsson har sedan 1994 alltid gjort Kalle Anka oavsett skådespelare i originalversionen, så bara för att skådespelare byts ut i originalversionen så behöver inte alltid det även gälla i dubbningar, det brukar gå lika bra ändå!)

Jag kan förstå att de flesta byts ut då de inte längre är aktiva i någon större skala, men Myrra Malmberg är fortfarande aktiv som skådepelare och borde vid det här laget passa in fortfarande...

Vem är Liv Möjes? Jag har aldrig hört talas om henne förut...

Om nu Malmberg blev underkänd eller inte ville fortsätta så hade jag nog valt någon av följande som andrahandsval;
- Vanna Rosenberg
- Jennie Jahns
- Elin Klinga
- Gunnel Fred
- Sharon Dyall
- Ayla Kabaca
- Linda Olsson
- Cecilia Wrangel Schoug

Liv Möjes är en guldbagge nominerad skådsperska och som i års såg i filmen all iclusive. Hon har dubbat en roll förut i två filmer.

Julia i Gnomeo och Julia och dess uppföljare Sherlock Gnomes.

Vi får helt var överens om att inte var överens om att bytt av orginal Skådspelare är en andlegnigen att byta den svenska rösten.

Jag respektera din åsikt.

Elios

Citat från: gstone skrivet 14 december 2018 kl. 12:14:38
Liv Möjes är en guldbagge nominerad skådsperska och som i års såg i filmen all iclusive. Hon har dubbat en roll förut i två filmer.

Julia i Gnomeo och Julia och dess uppföljare Sherlock Gnomes.

Vi får helt var överens om att inte var överens om att bytt av orginal Skådspelare är en andlegnigen att byta den svenska rösten.

Jag respektera din åsikt.

Var hon också med i den allvarsamma leken?

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 december 2018 kl. 11:41:12
- Vanna Rosenberg
- Jennie Jahns
- Elin Klinga
- Gunnel Fred
- Sharon Dyall
- Ayla Kabaca
- Linda Olsson
- Cecilia Wrangel Schoug

Eller kanske modellskaparen Elin Kling hade kanske fungerat. 😆

gstone

Citat från: Elios skrivet 14 december 2018 kl. 14:26:21
Var hon också med i den allvarsamma leken?

Det för Den allvarsamma leken  som hon var guldbagge nominerad. Hon var också med i tv serien Advokaten på Viaplay och TV3.

Elios

Vad är det som gör att hon skulle passa så bra som Mary Poppins tycker du?

gstone

Citat från: Elios skrivet 14 december 2018 kl. 16:54:09
Vad är det som gör att hon skulle passa så bra som Mary Poppins tycker du?

För hon har dubbat Emily Blunt före ut.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 december 2018 kl. 17:27:01
För hon har dubbat Emily Blunt före ut.

På samma sätt tycker jag att Allan Svensson skulle passa mycket bättre som Baloo än vad Rolf Lassgård gjorde... (Allan har dubbat John Goodman förut)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 december 2018 kl. 18:05:38
På samma sätt tycker jag att Allan Svensson skulle passa mycket bättre som Baloo än vad Rolf Lassgård gjorde... (Allan har dubbat John Goodman förut)

Jag såg Djungelboken 2 när den kom ut. Men jag inte sett den sen dess så jag kan inte kommentera på hur Rolf Lassgård låter som Baloo. Men jag vet hur Allan Svensson låter och jag kan lätt förställa mig honnom som Baloo. Guy De La Berg som Kaa tycker också är utmärkt casting. Berg borde gjord storken i Monica Forsbergs dubbning av Dumbo. Hasse Anderson tycker jag inte är särkliet like Sterling Holloway. Men jag gillar honnom som Yao och den feta tjuven.

Jag tycker också Class Månsson är en bra svensk röst till Alan Tudyk roller och att Fredrik Hiller är bra i Patrick Watburton Roller.

Jag förstår fakiskt inte varför dom gav rollen av Prinsen i Trouble i Sagoland till Adam Fitiz och inte Fredrik Hiller.

Elios

Jo jag tänker väl mig mest att då är hon väl mest bara förknippad med rollen och inget annat väl?