Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tillägg till creditlistor

Startat av Disneyfantasten, 25 augusti 2018 kl. 23:48:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 augusti 2018 kl. 23:48:00Peter och Draken Elliot:

>Paul = Jonas Bergström

>Miss Pani Taylor = Fillie Lyckow

>Willie Gogan = Ulf Brunnberg

>Övriga röster:
- Gunnar Ernblad
m.fl.

Fråga: Vet någon vilka som gör röster till Borgmästaren Burmistrz, Merle Gogan och Grover Gogan?

Kan du lägga till Ulf Brunnberg's roll på rollistan?
@Daniel Hofverberg kan inte Ulf's röst så bra men jag är 90% säker på att han är Willie Gogan, detta då det står på andra källor och då han är krediterad för familjen Googans sång.

Vart i filmen hörs förresten Gunnar?
Inte sätt den, men lyssnade nyss på musiksagan som Osis har lagt upp.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 27 januari 2026 kl. 03:43:39Kan du lägga till Ulf Brunnberg's roll på rollistan?
@Daniel Hofverberg kan inte Ulf's röst så bra men jag är 90% säker på att han är Willie Gogan, detta då det står på andra källor och då han är krediterad för familjen Googans sång.

Vart i filmen hörs förresten Gunnar?
Inte sätt den, men lyssnade nyss på musiksagan som Osis har lagt upp.
Ulf Brunnberg står angiven som en av sångarna.

Angående det du frågar om Gunnar;

https://www.dubbningshemsidan.se/skadespelarindex/Gunnar_Ernblad/

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 januari 2026 kl. 08:19:17Ulf Brunnberg står angiven som en av sångarna.

Angående det du frågar om Gunnar;

https://www.dubbningshemsidan.se/skadespelarindex/Gunnar_Ernblad/
👍, I see tack för infon hoppas Daniel kan lägga in det så snart som möjligt.
Yes Daniel är ibland ganska långsam med att lägga in credits tyvärr.

Hursomhelst jag hoppas att Daniel lägger in Olle Ek's och Power Rangers rollista jag bidragit med i nästa uppdatering.
Även Draktränaren 2 som William bidrog med. 

Jag vill också gärna att @Daniel Hofverberg lägger upp denna info i nästa uppdatering.

Wheezy's sångröst i Toy Story 2 är Peter Getz detta står i sånglistan.

Eric's sångröst i Den Lilla Sjöjungfrun 2 är Anders Öjebo 

Kristian Ståhlgren hade regi på tilläggsdubben av Bernard & Bianca detta har han bekräftat för mig på mail, som jag också vet att jag skickade dig en skärmbild av, Norea Sjöquist spelar Penny i tilläggsdubben.

Jon Skolmen spelar Slaktaren i Folk och Rövare i Kamomilla Stad, han dubbar sig själv till svenska från norska.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 27 januari 2026 kl. 16:50:24👍, I see tack för infon hoppas Daniel kan lägga in det så snart som möjligt.
Yes Daniel är ibland ganska långsam med att lägga in credits tyvärr.

Hursomhelst jag hoppas att Daniel lägger in Olle Ek's och Power Rangers rollista jag bidragit med i nästa uppdatering.
Även Draktränaren 2 som William bidrog med.

Jag vill också gärna att @Daniel Hofverberg lägger upp denna info i nästa uppdatering.

Wheezy's sångröst i Toy Story 2 är Peter Getz detta står i sånglistan.

Eric's sångröst i Den Lilla Sjöjungfrun 2 är Anders Öjebo

Kristian Ståhlgren hade regi på tilläggsdubben av Bernard & Bianca detta har han bekräftat för mig på mail, som jag också vet att jag skickade dig en skärmbild av, Norea Sjöquist spelar Penny i tilläggsdubben.

Jon Skolmen spelar Slaktaren i Folk och Rövare i Kamomilla Stad, han dubbar sig själv till svenska från norska.
och en sista grej jag vill att Daniel lägger till.
Torsten Wahlund spelar Zeus i Herkules Tv-serien, detta står i den officiella rollistan från Disney Channel.