Författare Ämne: Disney serierna vs långfilmerna  (läst 1527 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 803
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
SV: Disney serierna vs långfilmerna
« Svar #15 skrivet: 2 februari 2019 kl. 22:14:49 »
Bambi 2 utspelas mitt i första filmen, alltså efter att Bambis Mamma skjutits och Bambi träffat sin Pappa för första gången och innan den där vårsången…

Askungen 2 & 3 utspelar sig definitivt efter första filmen, men vilken av dem utspelar sig senast? (tänker på det dr med att Petronella älskar Bagaren)

Peter Pan 2, De 101 Dalmatinerna 2, Mulan 2 och Björnbröder 2 utspelar sig definitivt efter första filmen!  ;)

(spelfilmerna 101 Dalmatiner & 102 Dalmatiner kan man se som spinoff-versioner av den tecknade)

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 2 november 2019 kl. 00:07:39 »
Även om jag som tidigare nämnt här på forumet skarpt ogillar Jake och Piraterna i Landet Ingenstans (fast jag gillar karaktärerna Hajen & Knotan) så skulle jag ändå vilja fråga en sak; när utspelar den sig egentligen (Lena är ju vuxen i 2an, förutom i prologen, men i denna TV-serie är hon barn och John och Michael är också med)

Var det förresten någon som såg min fråga om vilken av Askungen-filmerna som utspelar sig senast?

Utloggad Alexander

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 821
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 2 november 2019 kl. 06:31:13 »
Även om jag som tidigare nämnt här på forumet skarpt ogillar Jake och Piraterna i Landet Ingenstans (fast jag gillar karaktärerna Hajen & Knotan) så skulle jag ändå vilja fråga en sak; när utspelar den sig egentligen (Lena är ju vuxen i 2an, förutom i prologen, men i denna TV-serie är hon barn och John och Michael är också med)

Var det förresten någon som såg min fråga om vilken av Askungen-filmerna som utspelar sig senast?

Enklast att placera Jake och piraterna är att den utspelar sig innan tvåan. För Lena och hennes bröder kan ha gjort fler turer till Landet Ingenstans än den som de gjorde i ettan.

Peter Pan 2 börjar med att Lena fortfarande är ett barn så det passar bra. Så antingen innan prologen eller under tiden som Lena blev från barn till vuxen. :)

Jag tror ordningen som filmskaparna tänkte när de gjorde trean för Askungen var att den utspelade sig innan tvåan.
« Senast ändrad: 2 november 2019 kl. 06:36:00 av Alexander »
Besök gärna min Disney blogg som innehåller bl.a fakta, recensioner och dubbningar: http://nouw.com/magicgold
För övriga creditsllistor av dubbade filmer besök gärna (2/10-2019 Ny creditlista ute!): http://nouw.com/dubbox

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 2 november 2019 kl. 07:39:12 »
Enklast att placera Jake och piraterna är att den utspelar sig innan tvåan. För Lena och hennes bröder kan ha gjort fler turer till Landet Ingenstans än den som de gjorde i ettan.

Peter Pan 2 börjar med att Lena fortfarande är ett barn så det passar bra. Så antingen innan prologen eller under tiden som Lena blev från barn till vuxen. :)

Jag tror ordningen som filmskaparna tänkte när de gjorde trean för Askungen var att den utspelade sig innan tvåan.

Tingeling-filmerna utspelar sig iallafall definitivt innan första filmen eftersom det var innan Tingeling träffade Peter Pan!  ;)

Micke och Molle 2 borde nog utspela sig efter att Amos säger "får jag se den där räven på mina marker ej gång till så smäller det och den gången blir ingen miss" och innan Micke sitter och tittar ut genom fönstret eftersom både Micke och Molle fortfarande är valpar i 2an (ja, man kallar ju rävungar för valpar eftersom de är avlägsna släktingar till hundar)