Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 16 januari 2021 kl. 08:36:24
I går såg jag de två första avsnitten av WandaVision på Disney+. Det är nog det konstigaste jag har sett på TV sen Twin Peaks på nittiotalet. Men WandaVision har ändå en rejäl dos charm som jag tror kommer att göra den till en riktig snackis, och något av det mest sedda på streamingtjänsten.

Det ska bli spännande att se hur serien utvecklas efter hand som de lägger upp fler avsnitt.

Jag hann bara se det första avsnittet, mina föräldrar var inte riktigt lika sålda på den som jag.

Jag skulle tro att de som kanske inte uppskattar den så värst mycket i början kan komma att uppskatta den mer allt med seriens gång, det kommer ju inte bara vara en svartvit sitcom.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 januari 2021 kl. 21:16:37
Ja, tyvärr saknas den svenska dubbningen av Ensam hemma igenDisney+; precis som den också gjort på DVD. :(

Så för att se den med svenskt tal får man vackert hitta åt den gamla utgångna VHS-utgåvan, och hoppas att man faktiskt har en fungerande videobandspelare...

Är det för att FOX gjorde den och Disney äger inte suben för den filmen gjordes långt före Disney köpte FOX?

Zenon

Någon som vet vilka avsnitt av kim possible som saknas på disney+, alltså avsnittsnamnen!
Då disney inte verkar ha samma ordning som andra ställen!

Anders M Olsson

Citat från: Zenon skrivet 17 januari 2021 kl. 12:08:42
Någon som vet vilka avsnitt av kim possible som saknas på disney+, alltså avsnittsnamnen!
Då disney inte verkar ha samma ordning som andra ställen!

Vad jag kan se saknas det inga avsnitt på Disney+. Det finns en lucka i numreringen i säsong 3 där det ser ut som om avsnitten 6, 7 och 8 saknas. Men det är där långfilmen Drypande dramatiskt skulle ha funnits i den omklippta versionen som tre avsnitt av normallängd. Disney+ har i stället Drypande dramatiskt som separat långfilm.

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 17 januari 2021 kl. 11:53:08
Är det för att FOX gjorde den och Disney äger inte suben för den filmen gjordes långt före Disney köpte FOX?
Förmodligen har det inte med det att göra, i och med att den svenska dubbningen av Ensam hemma igen inte släppts på DVD heller, trots att DVD-utgåvorna gavs ut av 20th Century Fox själva... :(

Jag har ingen aning om orsaken, men det lär väl bara vara 20th Century Fox som vet om varför.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 januari 2021 kl. 16:49:38
Förmodligen har det inte med det att göra, i och med att den svenska dubbningen av Ensam hemma igen inte släppts på DVD heller, trots att DVD-utgåvorna gavs ut av 20th Century Fox själva... :(

Jag har ingen aning om orsaken, men det lär väl bara vara 20th Century Fox som vet om varför.

Doctor Dolittle 1 och tre har inte heller svensk dubbning och inte heller Djungelboken: Mowglis äventyr :'( :'( :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 19 januari 2021 kl. 19:09:37
Det kommer en serier Pixar kortfilmer på Disney Plus den 22 Januari  !

https://twitter.com/PixarSoul/status/1351590252041760768

Då kanske vi får höra vem som ersätter Adam Alsing... om nu karaktärerna pratar vill säga (jag antar ju dock att det gör det)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Samlaren

tror ni serien Disneyland kommer komma till Disney+?

Anders M Olsson

Citat från: Samlaren skrivet 21 januari 2021 kl. 09:49:52
tror ni serien Disneyland kommer komma till Disney+?

Det finns redan några få avsnitt av serien där. Tyvärr har de inte lagt upp dem samlat som med andra serier, utan som fristående filmer. Så det är svårt att få en ordentlig överblick.

Frihetsberättelsen
En rapport före öppningen av Disneyland
Den tecknade filmens historia
Mannen i rymden
Mars och längre
Jag fångade kungen av småfolket

Plus ytterligare ett par avsnitt som kan ses om man går via VPN till USA:

The Plausible Impossible
Disneyland Around the Seasons

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 januari 2021 kl. 10:45:27
Det finns redan några få avsnitt av serien där. Tyvärr har de inte lagt upp dem samlat som med andra serier, utan som fristående filmer. Så det är svårt att få en ordentlig överblick.

Frihetsberättelsen
En rapport före öppningen av Disneyland
Den tecknade filmens historia
Mannen i rymden
Mars och längre
Jag fångade kungen av småfolket

Plus ytterligare ett par avsnitt som kan ses om man går via VPN till USA:

The Plausible Impossible
Disneyland Around the Seasons

Är du lektor dubbade ?

Daniel Hofverberg

gstone

Monsters Inc serien kommer ut i  September eller November för att samman fall med orginal filmens tjugo års jubileum .