Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet  1 september 2022 kl. 14:53:01För att jag trodde att man har deadline i alla länder. Nåja, när tycker du att den skall komma till Sverige? Man borde ha datum på när den skall komma så att man slipper vara orolig och bli hysterisk när det finns inte nåt datum.
Tiden kommer att passera hela tiden utan det händer nånting och till slut börjar man fundera: Tänk om serien aldrig kommer till svenska utbudet?
Som den brittiske författaren Douglas Adams brukade säga:

"I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by."

(Han hade för vana att alltid missa sina deadlines...)

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet  1 september 2022 kl. 14:53:01För att jag trodde att man har deadline i alla länder. Nåja, när tycker du att den skall komma till Sverige? Man borde ha datum på när den skall komma så att man slipper vara orolig och bli hysterisk när det finns inte nåt datum.
Tiden kommer att passera hela tiden utan det händer nånting och till slut börjar man fundera: Tänk om serien aldrig kommer till svenska utbudet?
Fast det är väl Disney som bestämmer när den kommer hit, inte konsumenterna. De publicerar ju massor nästan varje dag nytt material.

Men som jag skrev innan också så förstår jag att du är frustrerad. För det är inte riktigt inom räckhåll. Tänk på att alla länder inte har fått allt heller.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 april 2022 kl. 20:18:19Det hoppas jag också. Den borde ju verkligen dubbas, men Disney har ju varit lite oberäkneliga den senaste tiden, så vem vet...? Exempelvis var jag 100% säker på att Familjen Proud: Stoltare och starkare skulle dubbas till svenska, när nu originalserien Familjen Proud dubbats i efterhand för Disney+ (under senare år), men så blev det ju tyvärr inte... :(
Det har den men det svenska utspåret lär har kommit i efterhand.

KurageDHH

Citat från: Goliat skrivet  1 september 2022 kl. 16:11:58Fast det är väl Disney som bestämmer när den kommer hit, inte konsumenterna. De publicerar ju massor nästan varje dag nytt material.

Men som jag skrev innan också så förstår jag att du är frustrerad. För det är inte riktigt inom räckhåll. Tänk på att alla länder inte har fått allt heller.
Jag slutade lita på Disney på grund av att Amphibia drogs undan från Norden (nästan) hela ett år. Jag hade lika gärna göra musik som att göra en disslåt på engelska och skicka bandet till Disney så dom får höra på den och smaka på min frustration.

Det har ju kommit Septembers lista över Disney+ på moviezine:
www.moviezine.se/nyheter/nytt-disney-plus-sverige-september-2022
Dock verkar inte vara komplett. Vissa fredagar (9, 16 och 23/9) är inte listade. Det är inte bara Entrapment som kom idag utan även Elektra kom, trots att den filmen inte är listad. The Old Man är ju den enda som är listad på 28/9. Skall man våga chansa att Darkwing Duck kommer 28/9 även om den inte är listad?

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet  2 september 2022 kl. 15:03:31Jag slutade lita på Disney på grund av att Amphibia drogs undan från Norden (nästan) hela ett år. Jag hade lika gärna göra musik som att göra en disslåt på engelska och skicka bandet till Disney så dom får höra på den och smaka på min frustration.
Jag hade gärna hört den disslåten faktiskt. 😀

Miikee

Hahaha jag förstår faktiskt inte diskussionen! De släpper väl serierna själva och när de vill! Jag gissar att Darkwing Duck är ett dragplåster för tjänsten då många vill se den. Jag gissar på att de släpper serien när de känner att det är läge. Precis som andra Disneyserier de ännu inte släppt! :) Hade jag haft ett sådant företag, hade jag gjort så. För att locka nya kunder.  

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet  2 september 2022 kl. 15:03:31Jag slutade lita på Disney på grund av att Amphibia drogs undan från Norden (nästan) hela ett år. Jag hade lika gärna göra musik som att göra en disslåt på engelska och skicka bandet till Disney så dom får höra på den och smaka på min frustration.
För i helvete du fick ju Amphibia  till sist kan du sluta klaga och vara otrevilg.
Du van du fick ditt jävla Amphibia  ! >:(

Andra har det inte lika bra :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet  2 september 2022 kl. 19:17:54För i helvete du fick ju Amphibia  till sist kan du sluta klaga och vara otrevilg.
Du van du fick ditt jävla Amphibia  ! >:(

Andra har det inte lika bra :(
Amphibia finns på Disney Plus och sänder på Disney Channel hela tiden och han ska inte klaga hela tiden. Jag tycker att originaldubbning ska också släppa på Disney Plus det är kulturarv också och nya generationen ska också titta på. Han ska sluta tjata om Amphibia hela tiden.

RC

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2022 kl. 22:10:03Jag har testat på min Android-telefon, och mycket riktigt finns det bara 30 avsnitt tillgängliga där - det högsta avsnittsnumret är 30. Men om jag kollar på datorn finns "alla" 63 avsnitt. Måste vara en bugg i Android-appen... :(
Är det fortfarande så på Android plattformar?

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 februari 2021 kl. 15:10:53Som ni säkert vet så tycker jag absolut sämst om Djungelboken (2016), för er som är intresserade så är här en video som är ganska bra på att förklara ungefär hur jag känner för filmen och jag håller med om flera av de grejer hon tar upp här! (dock inte allt);
https://www.youtube.com/watch?v=usxTwB34gZQ

Märkligt, videon verkar ha blivit privat... (det förefaller som att hela hennes konto verkar ha blivit privat)

Goliat

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=5503.msg134572#msg134572

Ville länka till denna med Darkwing Duck så den inte försvinner helt med listan.

Det finns några fler men inte tittat upp vilken dubb det är än, dessutom verkar det vara fel språk på de två avsnitten fortfarande.

Samlaren

Citat från: Miikee skrivet  2 september 2022 kl. 15:36:42Hahaha jag förstår faktiskt inte diskussionen! De släpper väl serierna själva och när de vill! Jag gissar att Darkwing Duck är ett dragplåster för tjänsten då många vill se den. Jag gissar på att de släpper serien när de känner att det är läge. Precis som andra Disneyserier de ännu inte släppt! :) Hade jag haft ett sådant företag, hade jag gjort så. För att locka nya kunder. 
Kort svar är nej de har ingen plan för serier som redan finns på tjänsten 

Långt svar: Om man går in på andra serier som vi vet finns dubbade men Disney själva inte är medvetna om det eller serier som finns dubbade men de hittar inte ljudbanden eller måste fixa så ljudet blir bättre som jag tror är fallet med Darkwing Duck. 

Men jag anser själv att de kan fixa den serien klart nu för kom igen de har laggt till dub här och där nuu i mer än 6månader snart 1år.

Goliat

Får PM ibland, men det finns inga nya Darkwing Duck-avsnitt med svenskt tal, det är 3 kvar som saknar. :)

KurageDHH

Om inte serien kommer runt 28/9 eller under resten av året så kommer jag att tro att dom inte tänker släppa den på svenska utbudet after all! Och vilket är ett bevis på att det inte går att lita på Disney mer!