Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Loggade ut från disney+ och sedan började sidan bugga för mig mellan se-sv och eng-dk

Disneyfantasten

Ikväll såg jag Baymax och jag gillade överlag den serien bättre än den första TV-serien, men å andra sidan har jag inte sett hela första serien (som är väldigt lång) och därför är det en haltande jämförelse, men jag gillar iallafall animationen bättre.

Såg även Lego Pixar Klosstoons som enligt mig var i nivå med Lego Disney Prinsessor Gåtfulla Slottet då båda var ovanligt lyckade för att vara Lego-produktioner, Lego-animationen i båda var överraskande bra och båda fungerade mycket bättre animationsmässigt än Lego Frost Norrskenets Magi, den svenska dubbningen av Lego Pixar var också bra sett till de flesta av rösterna.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 april 2025 kl. 21:54:33Ikväll såg jag Baymax och jag gillade överlag den serien bättre än den första TV-serien, men å andra sidan har jag inte sett hela första serien (som är väldigt lång) och därför är det en haltande jämförelse, men jag gillar iallafall animationen bättre.

Såg även Lego Pixar Klosstoons som enligt mig var i nivå med Lego Disney Prinsessor Gåtfulla Slottet då båda var ovanligt lyckade för att vara Lego-produktioner, Lego-animationen i båda var överraskande bra och båda fungerade mycket bättre animationsmässigt än Lego Frost Norrskenets Magi, den svenska dubbningen av Lego Pixar var också bra sett till de flesta av rösterna.
Fråga: har du en "watchlist" och vilka serier ska du se framöver  ???
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 24 april 2025 kl. 22:01:44Fråga: har du en "watchlist" och vilka serier ska du se framöver  ???
Jag har inte precis en "watchlist", fast jag kanske borde ha det, jag planerar att i första hand se lite "svårtillgängliga" saker, såsom "outgivna" saker, till exempel saker som antingen inte är komplett-utgivna (som många Disney-serier), saker som inte alls givits ut i hemvideoformat, saker som producerats speciellt för Disney+, och en hel massa annat, en del saker väljer jag att spara till senare tillfällen som jag ska använda det till senare.

(jag gjorde dock ett undantag igår kväll med Once Upon A Studio, som finns med på Bluray-utgåvan av Önskan)

Igår såg jag även Doggers Dagar som också var ganska bra, såg ganska nyss Bilar På Väg, som var ungefär i nivå med både första och tredje Bilar-långfilmerna samt Bilar-kortfilmerna, med andra ord helt okej.

Förresten så ser jag nu också Förtrollads svenska dubbning för andra gången någonsin i mitt liv.

Disneyfantasten

Såg de tre Kalle Anka kortfilmernas 1970-talsdubbningar ikväll där Hans Lindgren spelar Kalle och har därmed bildat mig en konkret uppfattning om den insatsen, någon höjdare var det absolut inte (trots att jag älskar Hans Lindgren), men resten av rollbesättningarna var det.

Vilka spelar förresten de andra rösterna i dubbningen? (det stod inga utsatta svenska credits nämligen)

John Harryson spelar iallafall Skogsvaktaren i Grand Canyonscope, men i Beezy Bear blir det svårare, det låter inte som John Harryson i den, rösten låter bekant men jag kan inte placera den.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2025 kl. 21:49:23Såg de tre Kalle Anka kortfilmernas 1970-talsdubbningar ikväll där Hans Lindgren spelar Kalle och har därmed bildat mig en konkret uppfattning om den insatsen, någon höjdare var det absolut inte (trots att jag älskar Hans Lindgren), men resten av rollbesättningarna var det.

Vilka spelar förresten de andra rösterna i dubbningen? (det stod inga utsatta svenska credits nämligen)

John Harryson spelar iallafall Skogsvaktaren i Grand Canyonscope, men i Beezy Bear blir det svårare, det låter inte som John Harryson i den, rösten låter bekant men jag kan inte placera den.
90% på att det är Hans
- what.

gstone

anledningen till att Aladdin serien aldrig kommer att bli tillgänglig på Disney plus 'är för att den tydligen är kulturellt okänslig mot folk från Mellanöstern därför vågar inte disney göra serien tillgänglig 

Dom vill inte förolämpa araber 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2025 kl. 16:13:36anledningen till att Aladdin serien aldrig kommer att bli tillgänglig på Disney plus 'är för att den tydligen är kulturellt okänslig mot folk från Mellanöstern därför vågar inte disney göra serien tillgänglig

Dom vill inte förolämpa araber
Fast med den logiken skulle väl inte heller filmerna vara tillgängliga på tjänsten?
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  6 juni 2025 kl. 16:14:20Fast med den logiken skulle väl inte heller filmerna vara tillgängliga på tjänsten?
källan sa att filmerna är för populära och inte realistiskt går att " soppa undet matten, men att serien är mer niche

Detta är inget jag själv har hittat på ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet  6 juni 2025 kl. 16:14:20Fast med den logiken skulle väl inte heller filmerna vara tillgängliga på tjänsten?
Precis min tanke.

gstone

Nu har Disney+ sänker priset till 19 kronor per månad i sommar :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 juni 2025 kl. 10:19:43Nu har Disney+ sänker priset till 19 kronor per månad i sommar :D
Ja, Men som det står längre ner i artikeln gäller det alltså abonnemanget Standard med reklam, d.v.s. deras (delvis) reklamfinansierade abonnemang med påtvingad reklam.

Jag har inte själv haft det, så jag vet inte om reklamen bara visas före filmerna/avsnitten, eller om det även blir avbrott mitt i filmer/avsnitt för reklam - men i synnerhet om det förstnämnda är fallet så kan väl sådana abonnemang vara intressanta för de som inte haft Disney+ och därmed inte vet vad de har att erbjuda; eller för de som inte kommer titta tillräckligt mycket för att rättfärdiga månadspriset för vanliga abonnemang utan reklam.

Tittar man mycket lär man säkert vilja slippa reklam, men nuförtiden när många har flera abonnemang hos flera olika tjänster - i och med att rättigheterna blivit så uppdelade - så kan det ju i vissa fall vara rimligt att stå ut med reklam för att få ner månadskostnaden vid tjänster man tittar på ganska sparsamt. Ett sådant hade jag exempelvis gärna tagit av Apple TV+, som jag tittar på ibland men ärligt talat egentligen inte tillräckligt ofta för att motivera 99 kr per månad - där har jag ganska sällan sett mer än någon serie och ett par filmer i månaden...